svimmel
Fra : n.c.

Dato : 16-09-07 18:12

Hej

Efter motion bliver jeg let svimmel, f.eks. når jeg rejser mig fra en stol.
Mit blodtryk er normalt forholsvis lavt. Ca 120/60.
Er der nogen der har, eller har haft det på samme måde?

Mvh
n.c.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-07 18:34

n.c. skrev den 16-09-2007 19:11:
> [...]
> Mit blodtryk er normalt forholsvis lavt. Ca 120/60.
> Er der nogen der har, eller har haft det på samme måde?

hmmmm, min første indskydelse vil være, at din vædskebalance er ude af
balance. husk at drikke rigelig i forbindelse med sveddryppende
aktiviteter

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : n.c.

Dato : 18-09-07 18:54

Hej

Jeg er opmærksom på at drikke rigeligt når jeg motionerer. Så jeg tror ikke
det er væskemangel.
Jeg spiser et hovedmåltid 1 time før jeg starter.

Mvh
n.c.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-09-07 19:15

On Sun, 16 Sep 2007 19:11:44 +0200, "n.c." <zidus@privat.dk> wrote:

>Efter motion bliver jeg let svimmel, f.eks. når jeg rejser mig fra en stol.
>Mit blodtryk er normalt forholsvis lavt. Ca 120/60.
>Er der nogen der har, eller har haft det på samme måde?

Jep, det er et ganske almindeligt fænomen. Kaldes orthostatisk
hypotension og er helt uskadeligt.

Der er fysiologisk forklaring på fænomenet, men den er alt for lang
til denne gruppe.

<mlr>

Fra : n.c.

Dato : 18-09-07 20:31

Hej Michael

Det lyder da godt at andre har oplevet det samme og at det er uskadeligt.

Mvh.
n.c.

Fra : news.get2net.dk

Dato : 21-09-07 10:18

"n.c." <zidus@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stol.
> Mit blodtryk er normalt forholsvis lavt. Ca 120/60.
> Er der nogen der har, eller har haft det på samme måde?

Tager du blodtrykspiller?
Dir blodtryk er sikkert for lavt.

/ph

Fra : n.c.

Dato : 21-09-07 17:32

Hej

Nej jeg tager ingen medicin.
Mvh,
n.c.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-09-07 12:59

n.c. formulated the question :

> Efter motion bliver jeg let svimmel, f.eks. når jeg rejser mig fra en stol.
> Mit blodtryk er normalt forholsvis lavt. Ca 120/60.
> Er der nogen der har, eller har haft det på samme måde?

Ja, jeg kan godt have det på samme måde. Om det er efter motion eller
ej synes ikke at spille nogen rolle. Det at have siddet stille i sofaen
og hurtigt rejse sig, kan godt give mig lidt svimmelhed. 5-10 sek. så
er det væk. Mit blodtryk er 104/59.

--
Lars