Flu shot - skal, skal ikke?
Fra : dktekno

Dato : 10-09-07 18:43

http://www.youtube.com/watch?v=pNP9KwFMU6Y

Se hele videoen igennem.

Bør jeg få en influenza-vaccination?

Jeg bliver meget forvirret, for jeg har hørt læger sige, at unge, raske
mennesker ikke bør have influenza-vaccinationen, mens
http://www.youtube.com/watch?v=pNP9KwFMU6Y netop siger, at ALLE bør have en
influenza-vaccination.

Nu bor jeg så ikke i USA og kan derfor ikke få en influenza-vaccination
gratis, som amerikanerne kan. Herhjemme i Danmark koster sådan en
vaccination ca. 3000 kr. eksl. moms.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 18:53

dktekno wrote:
> [...]
> influenza-vaccination gratis, som amerikanerne kan. Herhjemme i
> Danmark koster sådan en vaccination ca. 3000 kr. eksl. moms.

Nu ved jeg ikke hvor du har den pris fra, men sidste år betalte jeg visr ca
250 kr for min influenza-vaccination.
Med mindre man pga af anden sygdom har svækket immunforsvar eller en sygdom
hvor influenza kan have svære konsekvenser, så behøver man ikke blive
vaccineret imod influenza.

Grunden til at jeg bliver det er at jeg har en anden kronsk sygdom, som vil
forværres væsentlig ved en influenza.

Louise

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-07 20:20

dktekno skrev den 10-09-2007 19:43:
> [...]
>
> Nu bor jeg så ikke i USA og kan derfor ikke få en influenza-vaccination
> gratis, som amerikanerne kan. Herhjemme i Danmark koster sådan en

Spild af penge, hvis du spørger mig!
Uanset om det er 250 kroner eller 3000 kroner.

Vaccinationen kan faktisk i sig selv give 2-3 sygedage vs. de ca. 7
dage som en almindelig influenza tager.
Så vidt jeg husker, så har du ikke noget arbejde som kræver din
absolutte tilstedeværelse for at dagligdagen fungerer på arbejdspladsen.
Mit råd vil være: drop vaccinationen; såfremt du får influenza, så bliv
i sengen med noget varm the og sæt en god film på dvd'en.

Jeg har haft en arbejdsplads de sidste to vintre, hvor
influenzavaccination blev tilbudt for at forhindre sygedage.
Et slag på tasken så blev ca. halvdelen syg af selve vaccinationen i de
to-tre dage, hvor jeg klarede mig igennem uden influenza overhovedet.
Det skægge var så, at nogen som fik vaccinationen alligvel fik
influenza-sygedage da "sæsonen" var på sit højeste.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til