Begroning
Fra : Ann Nissen og Preben~

Dato : 10-10-07 22:31

På Egå Marina (Århus) er det vistnok en almindelig opfattelse, at
begroningen med ruer i år er værre end nogensinde. Især på skruetøjet. Nogle
har malet med den kostbare spraymaling, der hedder noget i retning af
Prop-O-drev, andre har ladet propellerbladene stå blankpolerede og andre
igen smører dem med fedt eller pensler dem med saltsyre. Jeg har lagt et
billede på min hjemmeside og hører gerne, hvad andre ser, nu hvor bådene
flyver som fugle i luften. Er der et ufejlbarligt, miljøvenligt og lovligt
middel...eller noget helt tredje?

Sejlerhilsen fra Preben
www.ankerpladsen.dk

Fra : Ole Pagh

Dato : 11-10-07 04:24

Følgende er skrevet af Ann Nissen og Preben Heide:
> [...]
> luften. Er der et ufejlbarligt, miljøvenligt og lovligt middel...eller noget

Her i Roskilde Fjord er det helt det samme med rurer.
Jeg måtte have båden op efter bare 2 måneder i vandet fordi den
overhovet ikke kunne sejle for motor da propellen var helt dækket af
rurer. Bunden i øvrigt var fin.

Den var kun oppe i kranens stropper og tiden rakte lige til et hurtigt
sprøjt med Prop-O-Drev. Den har sejlet nogenlunde OK siden da, men er
endnu i vandet så jeg ved ikke om der igen er rurer der har sat sig.

Men jeg er også interesseret i at høre hvad man han gøre udover at gøre
vinteren lidt koldere så vandtemperaturen ikke er så høj om foråret. :/

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : john lundsgaard

Dato : 11-10-07 13:34

Jeg har haft rigtig mange ruer på skruen i år (igen!). Var ude
og skrabe ruer af i sommerferien, men nu ved optagning var der
et tykt lag på skruen (og på "jordpladen") igen, så det trives
det skidt.

Hilsen John

Kolding