Bandholm 27 rorfejl
Fra : Rasmus Riis

Dato : 09-10-07 11:02

Hej

Jeg overvejer at købe en Bandholm 27. Er der nogen som har gode/
dårlige erfaringer med denne båd? Noget jeg skal være særligt
opmærksom på ud over de generelle tjekpunkter?

Motoren er en MD5A el. MD7A, det er der lidt forvirring omkring.
Forhandleren mener den har 7hk, men så vist jeg ved har volvo ikke
produceret en motor med 7hk i 1978. Så mit bud er at det er en 7,5hk
MD5A eller måske nærmere en 13,5hk MD7A. Særlige ting jeg skal være
opmærksom på med de modeller? Nogen der ved hvilken der var
standardmonteret i båden fra ny?

Jeg har hørt lidt rygter om at den har en fabrikationsfejl på roret,
men har ikke fundet ud af hvad det reelt handler om. Nogen der ved
mere om det?

På forhånd tak
Rasmus

Fra : Ukendt

[...]