Kender i dette Danske søkort program?
Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 06-10-07 20:59

Tilsyneladende er der nogen der udvikler et dansk program, og har udviklet
det fra bunden siden 1990

http://www.tsr-as.dk/page015.htm

Jeg har aldrig hørt om det før, hvad med jer?

mvh
/Børge

Fra : Michael Larsen

Dato : 06-10-07 23:30

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> skrev i en meddelelse
> Tilsyneladende er der nogen der udvikler et dansk program, og har udviklet
> det fra bunden siden 1990
>
> http://www.tsr-as.dk/page015.htm
>
> Jeg har aldrig hørt om det før, hvad med jer?

Ja, det er en lækker sag, specielt for fiskere, tror jeg nok. Min
pengepung siger nej til dette uundværlige redskab til mine lystfisker ture.

Men går du ind på http://www.tsr-as.dk/ derefter går du til download.
Derefter til Penta+, her kan du hente en pdf fil med en quick guide.
Her kan du se meget om produktet.

HTH

--
Michael from the mellow beach at Vemmetofte.
camping@vemmetofte.dk

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 07-10-07 17:23

Så deres forretnings model er at sælge systemer til "skippere" der ikke
fatter en pind vedr PC'ere eller??:

Snakker vi "levende søkort", "OZIexplorer", Maxsea, OLEX eller??:

Kan deres system out performe på pris og kvalitet, eller??:

mvh
/Børge

Fra : Michael Larsen

Dato : 08-10-07 22:12

> [...]
>
> Snakker vi "levende søkort", "OZIexplorer", Maxsea, OLEX eller??:
>
> Kan deres system out performe på pris og kvalitet, eller??:

Hvis du læser TSR's hjemmeside kan du se at Penta er et system der
sammenkobler dine forskellige instrumenter med en pc.
Plottere af forskellige mærker, c-map og maxsea nævnes.
Det er et meget mere udvidet navigations system end vi normalt har i vore
lystbåde. Uendelige antal slæb kan gemmes. Vi andre ville nok sige 'tracks'

Målt dybde sættes automatisk ind i systemet. Og meget andet

Hvis jeg var erhvervsfisker, ville jeg uden tøven løbe systemet. Ja hvis jeg
vandt i lotto ville jeg også købe det til lystfiskeri

Til lystsejlads vil systemet nok at være som skyde gråspurve med kanoner.

Om det er lavet til skippere der ikke fatter noget om PC'er tror jeg ikke.
Men det er vel ligesom ham der køber HTH køkken med konsulent

Men læst nu deres hjemmeside, det hele, prislisten incl Så ved du lige
så meget som mig.

Du kunne også få en dialog med Kasper fra TSR kasper@tsr-as.dk .