Transport af båd til England
Fra : Ellinor & Niels Otto~

Dato : 04-10-07 17:48

Er der nogen i gruppen som har erfaring med hvad det koster at få
sejlet eller kørt en 10m sejlbåd fra Stubbekøbing til Sydøstkysten af
England ?
Og evt. nogle gode kontakter.

På forhånd tak !

Med sejlerhilsen,
Niels Otto
s/y SOLVIND
OE32

Fra : TOSB

Dato : 04-10-07 18:52

Ellinor & Niels Otto Wind-Jensen (slet MJH2W) wrote:
> Er der nogen i gruppen som har erfaring med hvad det koster at få
> sejlet eller kørt en 10m sejlbåd fra Stubbekøbing til Sydøstkysten af
> [...]

Måske OT
Du har forhåbentligt ikke solgt båden til det dobbelte af normalprisen eller
noget i den retning?
Hvis det er tilfældet, så skal du nok passe på, når køber beder dig om at
sende for meget indbetalt retur.

Mvh
Torben

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 05-10-07 10:33

pas på det er en and, de sender en check uden dækning. de har så kommet til
at skrive beløbet på det dobbelte og beder dig om at sende det overskydende
retur, bagefter kommer banken og fortæller at checken desværre var
dækningsløs. nu har du givet dem både penge og båd.
mvh henrik kolle

Fra : Ellinor & Niels Otto~

Dato : 05-10-07 10:56

Tak for omsorgen, men det er endnu ikke en solgt båd !
Jeg undersøger hvordan min onkels båd kan komme til England for
at blive solgt enten privat eller gennem en bådforretning.
Spørgsmålet er, hvilken transpotform der bedst kan betale sig.
msh
Niels Otto

--
Niels Otto
s/y SOLVIND

Fra : SørenH

Dato : 06-10-07 17:44

Ellinor & Niels Otto Wind-Jensen (slet MJH2W) skrev:
> Er der nogen i gruppen som har erfaring med hvad det koster at få
> sejlet eller kørt en 10m sejlbåd fra Stubbekøbing til Sydøstkysten af
> [...]
Der findes flere specialfirmaer for landtransport.
Prøv feks. Uwe Schriewer i Slesvig:
http://www.yachttransport-schriever.com/
- som transporterede vores Oceanis 320 (4½ ton)hjem fra sydfrankrig for
25000kr for 4 år siden.

De har 2 slags priser:
Een, hvor du fastsætter nøjagtig dato og tid, - den er dyr!
- og een hvor du angiver en ca-dato, og så putter de den ind når det
passer dem, - feks i forbindelse med en nyleverance eller en
kapsejladstransport.

Mvh
SørenH
Marie af Næstved

Fra : Ellinor & Niels Otto~

Dato : 16-10-07 09:01

Tak Søren,
det var fin information !
Med sejlerhilsen,
(selvom det er ved at være sidste ombæring)

Niels Otto

--
Niels Otto
s/y SOLVIND