Trykvandspumpe - Hvilken skal jeg ønske mi~
Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 03-10-07 08:57

Hej

Vi har i vores sejlbåd en trykandspumpe, som lamer som en i hel......

Så nu har fruen sat det øverst på nye tiltag/indkøb listen.

Men det skal være den mest lydløse - Hvilke har i som i ville anbefale.

Mvh Mikkel

Fra : Roderiet

Dato : 03-10-07 15:28

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-10-07 22:53

Du kunne også ønske dig et par nye gummiføder!!! eller checke om de der
allerede sider der er spændt for hårdt....

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ole Pagh

Dato : 04-10-07 04:16

Følgende er skrevet af Jan Rasmussen:
> Du kunne også ønske dig et par nye gummiføder!!! eller checke om de der
> allerede sider der er spændt for hårdt....

lol

En oplagt kandidat til vittighedsgruppen.
Man skal vist have et gummiansigt for ikke at trække kraftigt på
smilebåndet over dit geniale indlæg Jan.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : SørenH

Dato : 06-10-07 17:34

Ole Pagh skrev:
> [...]
> Man skal vist have et gummiansigt for ikke at trække kraftigt på
> smilebåndet over dit geniale indlæg Jan.

Ja, - ka man ikk blie til andet ka man altid blie til grin
- men det med ophænget er ikke spor forkert!

Jeg har en membranpumpe som sidder nederst på den frie side af
salonsofaryggen, som så er en flot stor resonansplade.

Fruen havde fået nok, så jeg surfede for at finde vibrationsdæmpere
eller svingningsdæmpere som jeg har set dem før, - dvs. principielt to
maskinskruer forbundet med en gummiprop, som det osse kendes fra
bådmotorophæng i en meget, meget kraftig udgave.

Jeg fandt - og købte - disse:
http://www.vcore.dk/shop/gummiophaeng-universal-383p.html
og har monteret dem, men de er lige klejne nok til de ca 1½ kg en
membranpumpe vejer, så jeg satte et vinkeljern med 2 meget bløde fødder
påsat så fødderne støtter under vandpumpen, og det virker bare!!

Den enerverende hårde brummen er nu næsten helt væk.
Så hvis andre ved hvor man får nogen i en lidt kraftigere kvalitet (=
gummimellemprop på ca Ø 2cm) så blir Morten sikkert glad!

Mvh
SørenH
Marie af Næstved

Fra : Ole Pagh

Dato : 06-10-07 18:43

SørenH skrev den 2007-10-06:

> Ja, - ka man ikk blie til andet ka man altid blie til grin
> - men det med ophænget er ikke spor forkert!

Det var søreme ikke skrevet for at gøre Jan eller andre til grin.
-Tværtimod. Det var et genialt indlæg, der på en meget humoristisk måde
med en 'ordleg' svarede spørgeren.
Det var det jeg mente med mit svar.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : SørenH

Dato : 06-10-07 19:05

Ole Pagh skrev:
> Det var søreme ikke skrevet for at gøre Jan eller andre til grin.
> -Tværtimod. Det var et genialt indlæg, der på en meget humoristisk måde
> med en 'ordleg' svarede spørgeren.
> Det var det jeg mente med mit svar.

Det ve jeg da godt Ole, - så du ikke min blink-smiley ?!
Jeg synes osse det lød sjovt, især efter jeg var inde og se Ørkenens
Sønner i Haderslev igår, - så kan man hurtigt se ordspil omkring sig.
Søren