Køb af båd i Norge
Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 11:30

Hej Gruppe!
Hvordan er det med told/moms Regler mv. Hvis jeg handler båd i Norge? Er
der nogen der har kendskab til det?

Mvh. Jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 11:31

Øh Brugt båd skulle jeg nok lige oplyse!

Fra : SørenH

Dato : 01-10-07 14:55

Jens_a skrev:
> Hej Gruppe!
> Hvordan er det med told/moms Regler mv. Hvis jeg handler båd i Norge? Er
> der nogen der har kendskab til det?
>
> Mvh. Jens

Hej Jens

Emnet har været oppe en del gange i årenes løb i gruppen.
Se bl.a.:

"Bådkøb i udlandet" startet 22/8-07
"Båd køb middelhavet" startet 17/11-06
"Import af brugt båd fra 3.lande-Told-Skat" startet 18/01-06
"EU Told og Moms" startet 14/4-06
"Told og Moms" startet 27/6-06

Mvh
SørenH
Marie af Næstved

Fra : NG

Dato : 01-10-07 18:55

> [...]
> Hej Gruppe!
> Hvordan er det med told/moms Regler mv. Hvis jeg handler båd i Norge? Er

Min opfattelser er at båden skal momses i det første eu land den møder - men
ellers snup told og skat de hjælper helt sikkert gerne.

Mvh
Per Krabbe,
www.scanboat.com - Masser af brugte både samlet ét sted
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 22:42

"NG" <hvis_du_vil_maile_til_mig_saa_@spoerg_foerst.com> skrev i en
meddelelse news:47013484$0$2101$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Min opfattelser er at båden skal momses i det første eu land den møder -
> men ellers snup told og skat de hjælper helt sikkert gerne.

Ja det godt nok underligt jeg ikke kan finde en eneste ting om det på
SKAT.dk
Mvh Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 18:22

Man skal bare betale 25% moms, da det jo ikke er et EU land. Herudover skal
man lige sikre (ved nyere både) at man ikke kommer i CE
godkendelsesvankeligheder.

Bjarke

Fra : claus b.p.

Dato : 07-10-07 22:18

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:470915b3$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Man skal bare betale 25% moms, da det jo ikke er et EU land.
Kan så være at Norge har nogle regler for refusion af moms ifb.m. export. ?

Mvh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 17:37

Nej, Norge refunderer ikke betalt moms på både bved udførsel.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-07 09:41

> [...]
> Hej Gruppe!
> Hvordan er det med told/moms Regler mv. Hvis jeg handler båd i Norge? Er

Tak for svar fra gruppen.
Jeg fik denne her i dk. videnskab.jura og så siger det sig selv, Norge skal
se at komme i EU!!!.*GG
http://mumm30.dk:80/skatteregler.htm

Mvh Jens_a