Små revner i plexiglas
Fra : FH

Dato : 30-09-07 22:12

Hej,
Jeg har 4 vinduer af plexiglas. Desværre er der kommet en masse små revner i
overfladen. Jeg har hørt at man kan få et eller andet til at smøre på
overfladen der afhjælper problemet.
Er der nogen af Jer der ved hvad man skal bruge - eller har andre gode ideer
(udover at skifte glasset).

Hilsen Finn

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-10-07 22:48

Nope har ikke hørt om et sådan produkt....

Men du kan da prøve at ringe til dem her

BSI A/S Tlf. 73 22 22 22

De lavet netop ovenlys vinduer, eller Moonlight som de kalder dem.
Jeg har faktisk et pat af deres produkter som har gjort ganske det samme som
du oplever.

Endvidere har jeg et par instrumenter der har siddet direkte i solen og
glasset er blevet mere eller mindre mælkehvidt
og næsten unulige at aflæse, måske midlet også kan afhjælpe her?

Glæder mig til at høre hvad du finder ud af.

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 04-10-07 12:29

Hej Finn,

Der kan være små revner i plexiglasset som skyldes den
almindelige nedbrydning af materialet bl.a. af UV-strålingen fra
solen. Dette kan der ikke gøres noget ved. Det er kun at skifte
vinduet.
Ved skift, så anvend Lexan i stedet for Plexiglas. Lexan lider
ikke af ovennævnte skavanker og så er det meget stærkere.

Er der små ridser i overfladen af Plexiglasset, eller er
overfladen blevet misfarvet, nærmest oplaliseret, kan de poleres
væk med en fin slibemasse/polercreme.

Mvh/Harding

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-10-07 11:31

Slibe/polermiddel ?
Ja det lyder måske mærkeligt men brug Tandpasta til at polere instrumenter
mm.

Jan