Transport af sejlbåd fra Stockholm til Aal~
Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-09-07 09:25

Hej

Er der nogen i gruppen der har erfaring med et firma/vognmand der til en
rimelig pris kan hente en 31 fods sejlbåd i Stockholm?

Eller skulle der være nogle mandfolk der kunne tænke sig at deltage i
sejladsen på ruten Stockholm-Aalborg?

--
Langgaard

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-07 11:22

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Eller skulle der være nogle mandfolk der kunne tænke sig at
> deltage i sejladsen på ruten Stockholm-Aalborg?

Tog turen denne sommer (syd-om til Helsingør). Evt.: Bådtype,
hvornår og varighed?

--
Flemming Torp

Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-09-07 20:35

"Flemming Torp" <fletop(kanelbolle)2rp.d(anmar)k> skrev i en meddelelse

> Tog turen denne sommer (syd-om til Helsingør). Evt.: Bådtype, hvornår og
> varighed?

Jeg satser på at vi skal se på båden i den kommende weekend, derefter
træffes der en beslutning om handel. Men at byde på en båd som man ikke kan
få hjem i egen havn uden at det koster en bondegård, deter jo ikke noget
ved, båden er en Granada 31 med næsten nye sejl og en VP-motor fra 87.
Hvornår, ja det er der jo ikke noget fast om endnu, og hvor længe turen skal
vare, det er jo op til dem der sejler!

Hvor længe var i om turen?

--
Langgaard

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 00:43

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Flemming Torp" <fletop(kanelbolle)2rp.d(anmar)k> skrev i en
> meddelelse news:46f63e91$0$22901$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

SNIP

> Hvor længe var i om turen?
>
> --
> Langgaard
I juli 1995 købte vi en Ballad i Stockholm. Hele hjemturen var tre ugers
ferie: Én uge i skærgården og to ugers hjemtur igennem Götakanalen til
Helsingør. Hvis jeg skulle hente en båd i Stockholm og sejle den til
Aalborg på denne tid af året, ville jeg nok vælge den vej, selvom meget
af turen skal foregå for motor.

I år gik vores sommertur til Åland og min kone og et vennepar
afmønstrede i Stockholm, hvorefter jeg sejlede båden hjem til Helsingør
på ca. 2 uger. Jeg havde - og gav mig - god tid. Visse dage "holdt jeg
sejler-fri", andre var der meget lidt vind og så sejlede jeg ikke så
længe; andre dage var der god vind og så sejlede jeg det meste af dagen.

Et udpluk fra logbogen:
Afgang Vasahamnen den 3. august-07 - log 3.911. Overnatter i tre
naturhavne i den smukke Stockholmske skærgård. 7/8: Ank. Visby på
Gotland. 8/8: Afg. Visby, ankrer for natten i Grankullaviken på
nordspidsen af Öland. 9/8: Ank. Kalmar. 10/8: "feriedag" i Kalmar.
11/8-afg. Kalmar - vinden dør går ind i Kristianopel. 12/8: Afg.
Kristianopel til Utklippan. 13/8: Utklippan til Simrishamn. 14/8:
Ligge-/vaske-/dase-/indkøbsdag i Simrishamn. 15/8: Simrishamn til
Falsterbo. 16/8-07: Falsterbo til Helsingør Nordhavn. Log 4.387. Logget
476 SM. Sejltid lige godt 100 timer. Forbrugt 27 l diesel.

Er der tale om "en besætning" og "ren transport" kan turen vel gøres på
en lille uges tid - til Helsingør forstås(!). Men efteråret kan jo også
byde på vind og vejr, der ikke liiige er sejlerens "drøm" ... og måske
slet ikke i en nyerhvervet båd, man ikke kender til bunds ...

Held og lykke med "projektet". Vi var overordentligt tilfredse med såvel
pris som kvalitet og udstyr på vores Ballad.

--
Flemming Torp

Fra : Leif Langgaard

Dato : 25-09-07 08:11

> [...]

> Held og lykke med "projektet". Vi var overordentligt tilfredse med såvel
> pris som kvalitet og udstyr på vores Ballad.

Jeg fik i aftes en mail om at båden nu er solgt, og er på vej til Finland,
så projektet er nu droppet, ærgeligt når man har afsat/planlagt en tur for
besiktigelse af fartøjet, og allerede er blevet noget "forelsket".
For to år siden var det en Saga 27 motorsejler der blev solgt for snuden af
mig, vel at mærke _efter_ at der var lavet aftaler med sælger om betaling
optagning og transport.
Vi har også kikket på Ballader, og har fundet det for tiden bedste tilbud
(200 000,-), ny motor, sejl, flot skrog, men med for lidt plads om læ, jeg
er små to meter, og derfor føler jeg mig bedre tilpads i en Granade 31.

Tak for de informative informationer!

--
Langgaard

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 08:25

> [...]
> Finland, så projektet er nu droppet, ...
> SNIP Tak for de informative informationer!

Der er tilsyneladende et meget stort udbud af både i størrelsen 30 - 35
fod til overkommelige priser, hvis man ikke skal have de allernyeste ...
så med lidt tålmodighed er jeg overbevist om, at du har en "ny" båd til
foråret ...

--
Flemming Torp

Fra : Leif Langgaard

Dato : 25-09-07 08:24

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse

> I juli 1995 købte vi en Ballad i Stockholm.

Hej

Nogle påstår at der er årgange i Ballad som man skal holde sig fra, er det
noget du kender til, og hvad er der galt med dem der er mindre gode?

--
Langgaard

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 08:31

Hej igen,

Næh, det er jeg ikke helt klar over. Vores var årgang 1973. Jeg sejler
ikke selv Ballad mere - fik brug for en båd med agterkahyt - men prøv
Ballad-klubbens hjemmeside, som er yderst informativ: http://ballad.dk/
.... der har jeg hentet mange tips.

--
Flemming Torp

PS - den svensker vi købte vores Ballad af præsenterede sig som 2 m
bilsælger ... ...