Meget høj vandstand i dag i Kastrup havn
Fra : Per

Dato : 15-09-07 13:20

Hej NG !

I kastrup havn er der meget høj vandstand i dag - så det er der formentlig
også i andre havne.

Blot til behagelig orientering - så i kan redde jeres båd

--
Med venlig hilsen Per !

Fra : BoA

Dato : 15-09-07 18:02

Per skrev:
> Hej NG !
>
> I kastrup havn er der meget høj vandstand i dag - så det er der formentlig
> også i andre havne.
>
> Blot til behagelig orientering - så i kan redde jeres båd

Tak for advarslen Per!
Højeste vandstand her ovre ved den østjydske kyst var ca kl.
14.30 med knapt +1 m , så det har ikke været det helt
store problem, men jeg har da lige været et slag omkring
havnen og løsnet lidt på for-fortøjningerne, for det
tilfælde at der skulle ske noget uventet i løbet af
aftenen/natten.

med bedste hilsner
fra
BoA

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 15-09-07 20:07

Hej Per,

Ja grundet den kraftige vind og den sydgående strøm på mellem 1
og 2 Kn bliver vandet stuvet op nordfra ned mod Amager og
Sverige omkring Saltholm. Det er ganske normalt med den
vindretning.
I området omkring Kastrup er vandstanden steget med ca 1 meter,
længere mod syd i Dragør er vandstandsstigningen kun det halve.
Se på:

http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=PLEASURE

I Kastrup er det altid en god ide at have agterfortøjningerne
placeret højest muligt på pælene og forfortøjningerne længst
muligt ud til siderne og med kødben monteret.
Har du det og din plads er af den rigtige længde i forhold til
båden har du ingen problemer op til en vandstandsstigning på op
mod 1, 6 meter og så er det lige før molerne bliver overskyllet.
De eneste som har store problemer ved vandstandsstigninger er
dem som ligger på de lave broer længst inde i det sydlige afsnit
ind mod Heller, klubhuset og havnekontoret. Her er det ikke
ualmindeligt at de får bordfyldt bådene.

Det er rigtigt dårlige pladser og de burde nedlægges samtidigt
medc at havnen fik større pladser. For tiden ligger der en del
små pladser som ikke er udlejede. Tog Kommunen sig sammen og
lavede større pladser kunne de udlejes og da havnen skal hvile i
sig selv vil lejen for de andre kunne nedsættes da de jo p.t.
betaler for de pladser som står tomme.

Mvh/Harding