Yamaha 20D 20 hk 2 takt
Fra : tc

Dato : 12-09-07 19:59

Hej NG

Vi har i vores forening "Neessund Vikingeskibs Laug" købt ovenstående
påhængsmotor, til brug som nød motor i tilfælde af at vinden blæser for
meget den forkerte vej.

Vi har i den forbindelse behov for at "låse" motoren fast i "lige ud" og så
bruge vores normale ror, er der nogen som har en ide?

Jeg kan ikke umiddelbart finde en "friktions" skrue på motor benet men det
er måske bare mig....

På vegne af

Neessundvikingeskibslaug
Christian Olesen

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 12-09-07 22:43

Der sidder en bolt/møtrik på siden af det rør den drejer over. Den sider på
venstre side lige under motoren.
Du skal bruge en topnøgle

Mvh
Leon