leje af båd i caribien
Fra : emi007

Dato : 11-09-07 14:36

er der nogen der kan henvise til bådudlejer eller nogen der har erfaring med
at sejle i lejet sejlbåd i Caribien

vi er nogle stykker 5-8 personer der påtænker at tage en tur på 8-14 dage
sejlads men nok tidligst til næste vinter

derfor er jeg igang med at indsamle forskellige oplysning

på for tak mvh fe

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-09-07 15:03

Hej fe

Hermed cpy af en mail jeg modtog i foråret.

Mvh/Harding

Road Town, Tortola 14 marts 2006 De Britiske Jomfruøer
Kære sejlerkollegaer!
Det har været en lang vinter og den er ikke engang færdig! Der
er ikke noget at sige til at vi alle længes mod sol og sommer -
og det findes!
1/2 times færge fart fra St. Thomas i det tidligere Danske
Vestindien, ligger et engelsk territorium kaldet de Britiske
Jumfruøer og de er så ukendte i Danmark at de ikke engang dukker
op på Google.dk - endnu! Hvis man derimod indtaster "British
Virgin Islands" eller BVI er der masser af informationer. Jeg
har nu boet i området i knap 4 år efter at have sejlet Caribien
tyndt i 7 og dette er det mest perfekte sted i Caribien at leje
en båd og tage på opdagelse!
Med over 60 øer og holme er der en uendelighed af små og store
ankerpladser, strande og bugter. Farvandet er let at navigere og
afstandene er korte så man kan stoppe mange gange og se nye
steder. For engangs skyld er det lykkes at tøjle udviklingen her
og selv om det på mange måder er et moderne samfund, er der
ingen højhuse, neonreklamer eller burgerbarer.
Jeg har som den danske repræsentant for FTLF på øerne været i
kontakt med en del sejlere derhjemme, men det er jo ikke alle
som tage et år fri, men må nøjes med et par uger, men har svært
ved at finde oplysninger. Jeg har forretnings licens som charter
broker, hvilket betyder at jeg skaber kontakt mellem
bådudlejningsfirmaerne og kunderne og arrangerer alt det
nødvendige - hvilket er gratis for kunderne. Idet jeg bor i
området og kender de forskellige firmaer, ved jeg også hvem der
er værd at handle med og hvem ikke - og det bedste er at jeg får
tilbud som andre ikke engang har hørt om!
Hvis du er ny i sejlsporten kan vi let arrangere en instruktoer
og hvis du bare traenger til at slappe af, kan vi også arrangere
både med mandskab.
Hvis I har lyst til at komme herover og sejle kapsejlads, kan
det naturligvis også arrangeres, se venligst: www.weyc.net

Med nogle få variationer er disse tilbud gældende fra juni til
november:
Alle priser er U$ som er den lokale møntfod på De Britiske
Jomfruøer.
Beneteau 332 2000 2 kahytter $1799/14 dage eller $128,50/dag for
op til 4 personer.
Bavaria 32 2002 2 kahytter $1495/10 dage eller $149,50/dag for
op til 4 personer
Jeanneau SO 2000 3 kahytter $2145/10dage eller $214,50/dag for
op til 6 personer
Bavaria 49 2003 5 kahytter $3995/10 dage eller $399,50/dag for
op til 10 personer
Athena 38 Catamaran 1999 4 kahytter $3200/10 dage eller
$320,00/dag for op til 8 personer
Island Spirit Catamaran 2006 3 kahytter $3299/14 dage eller
$235,70/dag for op til 6 personer
Jeg har vedhæftet en lille plakat som I kan printe ud og sætte
op i klubhuset eller på arbejde. Så har I både noget pænt at se
på og giver de andre en mulighed for at lære om denne enestående
mulighed.

Mange sejlerhilsner

Ulla Gotfredsen
www.amazingcharters.com

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 13-09-07 13:30

emi007 wrote:
> er der nogen der kan henvise til bådudlejer eller nogen der har erfaring med
> at sejle i lejet sejlbåd i Caribien

Vi lejede et par bareboat 45-fods rimeligt lækre Oceanis'er for nogle år siden,
via www.sunsail.com. Sejlede fra Martinique, via Sct
Vincent og St Lucia til omkring Tobago Cays og tilbage igen. Sunsail har
baser en del steder, og var behjælpelige med at fikse både en flækkert genua og
nogle søtoiletter der ikke virkede. Men ellers var standen rigtig god.

-Ole