Highway one San Francisco - L.A.
Fra : B. Jensen

Dato : 10-10-07 17:51

Vi skal på en tur til Mellem-Amerika til marts 2008 og foretager et kort
ophold i Californien.
Planen er at vi ankommer med fly en lørdag eftermiddag til San Francisco. Vi
regner med at leje en bil og køre sydpå ad kystvejen Highway 1 til Los
Angeles, hvorfra vi flyver videre senest onsdag morgen. Dvs at vi har ca.
3 døgn til at opleve lidt af atmosfæren i Californien.
Nogen gode forslag på hvad vi ihvertfald skal ofre tid på turen til at se.

Birger

Fra : Jan Boegh

Dato : 10-10-07 19:27

B. Jensen skrev i 470d0292$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:
> [...]
> morgen. Dvs at vi har ca. 3 døgn til at opleve lidt af atmosfæren i
> Californien. Nogen gode forslag på hvad vi ihvertfald skal ofre tid på

Selv om det er meget turistet, så skal I helt afgjort ofre en dags tid på
Monterey. Akvariet er fremragende og vejen der til er ad Cannery Row:
http://www.caviews.com/can.htm
hvor duften af Steinbeck stadigvæk hænger.
17 Mile drive er smuk - især hvis den kombineres med en solnedgang. Bør
nydes på cykel

Big Sur er fantastisk natur - Hearst Castle er en fuldstændig absurd
oplevelse (i hvert fald for undertegnede og madamme - de indfødte var vildt
benovede) og skal opleves på samme måde som et cirkus. Flot have i øvrigt -
ved ikke hvordan den er i marts.

Men ellers er det bare at fange en turistfører - der er næppe mange steder i
denne verden, der er dækket ind end Route 1 mellem SF og LA.

Er man til vin, så er området oppe ved Paso Robles i stand til at frembringe
nogle fine eksempler på amerikansk vin.

vh
Jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Pernille

Dato : 10-10-07 20:52

"B. Jensen" <bodegaardnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ca. 3 døgn til at opleve lidt af atmosfæren i Californien.
> Nogen gode forslag på hvad vi ihvertfald skal ofre tid på turen til at

Det kommer an på, hvad I vil opleve.
Californiens natur er jo skøn! San Francisco er en fantastisk by! Gå over
Golden Gate broen.
Spis en dejlig fiskemiddag på Pier 39.
Der er nogle dejlige vinområder i nærheden af Solvang ("dansk" by). Ved SF
er der Sonoma og Napa Valley.
Highway 1 mellen San Francisco og LA er utrolig smuk!
Brug tid i Universal Studios i LA, hvis man er til det. Jeg har været der 3
gange. Det er helt sjovt.
Men Californien er så specielt dejlig, så bare nyd det!
Jeg ønsker Jer en rigtig god tur!

Fra : Lars Ehlers

Dato : 10-10-07 22:06

On Wed, 10 Oct 2007 18:50:58 +0200, "B. Jensen"
<bodegaardnospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>3 døgn til at opleve lidt af atmosfæren i Californien.
>Nogen gode forslag på hvad vi ihvertfald skal ofre tid på turen til at se.

Her er et forslag til, hvordan I kan bruge tiden. Dog vil jeg nævne,
at tre dage ikke er lang tid til at se ret meget, så I bør fokusere på
det allermest nødvendige.

Brug lørdagen og noget af søndagen på at se de mest nødvendige ting i
San Francisco
- Fishermans Wharf (og Pier 39)
- Golden Gate Bridge
- Chinatown
- Cable cars
- Evt. Alcatraz (billetter skal bestilles i forvejen)

Søndag formiddag kan I så køre ned til Monterey (tage endelig highway
17 derned) og smut forbi Carmel. Overnat i Monterey eller deromkring.
I det område bør I se:
- Cannery Row
- Monterey Bay Aquarium
- Downtown Carmel
- 17 Mile Drive
- Evt. Fishermans Wharf (meget hyggeligere end i SF)

Forlad Monterey mandag formiddag og kør sydpå af highway 1. Selvom
turen ikke er lang, så tager det lang tid. Vejen er meget snørklet og
man ender med at stoppe og tage billeder mange gange. Overnat i San
Simeon.

Start tirsdagen med at se Hearst Castle og brug resten af dagen på at
køre til LA. I kan evt. se de typiske ting i LA den dag, men når
Hollywood og Beverly Hills er overstået, så er der ikke meget andet at
se. Om aftenen kunne I evt. tage ud til Santa Monica, der er en
hyggelig gågade og Santa Monica Pier.

Rigtig god tur, det er et pragtfuldt område, jeg er sikker på, at I
vender tilbage for at se mere.

--
Lars Ehlers

Fra : Anne B. Laursen

Dato : 18-10-07 19:00

Californien er jo et skønt område!

Hvis man ønsker at få den rigtige ånd af staten ind, skal der
naturligvis køres ad highway one. Besøg strandene: Malibu Beach og især
Venice Beach som jeg vil betegne som det "rigtige" Californien med
Muscle Beach m.v. Alle de store fine steder er super fantastiske men jeg
synes det er at gå ovennænte steder og virkelig få stemningen ind der
betegner Californiens kyst. Tag jer endvidere også tid til at se det
fantastiske dyreliv der er langs kysten!

Som skrevet - 3 dage er ikke meget

Overvejer i at overnatte i Monterey eller andre meget turist besøgte
byer, BESTIL DA helst overnatning! Er der en event i byen er det
virkelig svært at få overnatning! Og især i området omkring
Monterey/Carmel/Hearst Castle!