Transport i Berlin
Fra : Erik

Dato : 07-10-07 18:27

Hej NG

I Berlin er der to slags toristkort til transport med offentlige
transportmidler, som begge giver rabat på museer mv.

Det ene er City-TourCard, det andet er WelcomeCard! Er der nogen her, der
kan forklare mig hvad forskellen er?

På forhånd tak for hjælpen.

vh Erik

Fra : Mogens

Dato : 07-10-07 20:02

"Erik" <quartus@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> transportmidler, som begge giver rabat på museer mv.
> Det ene er City-TourCard, det andet er WelcomeCard! Er der nogen her, der

Berlin Welcome Card
Berlin Welcome Card giver gratis transport med busser og baner i hele Berlin
samt tre dages gratis entre eller op til 50% rabat på entre til byrundture,
byrundvisninger, sejlture, museer mv. i Berlin og Potsdam. Hver voksen kan
på sit Welcome Card medtage op til tre børn u/14 år.

Der findes 4 forskellige kort:
Zone A+B (centrale Berlin) 48 timer kr. 125 og 72 timer kr. 160.
Zone A+B+C (inkl. Potsdam) 48 timer kr. 135 og 72 timer til kr. 185.

Save money with the CityTourCard
Free travel in Berlin and combined in Berlin and Potsdam. Save up to 50%
with many tourism partners.

You can use all buses, trams, urban rail (S-Bahn) and metro (U-Bahn) trains,
regional trains, express regional trains, and ferries in the VBB Transport
Association with this ticket.

Your advantage:
Your CityTourCard also entitles you to discounts of up to 50 percent at many
tourist attractions.

Die CityTourCard ist zwei in einem:

a.. Fahrschein gültig für alle öffentlichen Verkehrsmittel in Berlin,
Potsdam und Umgebung und
b.. Vorteilskarte für die Nutzung von Rabattangeboten bei vielen
touristischen Attraktionen
Die CityTourCard ist in vier Varianten erhältlich:

a.. bei einer Gültigkeit von 48 Stunden
im Tarifbereich Berlin AB für 14,90 ?
b.. bei einer Gültigkeit von 72 Stunden
im Tarifbereich Berlin AB für 19,90 ?
c.. bei einer Gültigkeit von 48 Stunden
im Tarifbereich Berlin ABC für 16,90 ?
d.. bei einer Gültigkeit von 72 Stunden
im Tarifbereich Berlin ABC für 21,90 ?

Fra : urlex

Dato : 07-10-07 21:24

On 7 Okt., 22:02, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:

> [...]
> touristischen Attraktionen
> Die CityTourCard ist in vier Varianten erhältlich:

Hvad med at hjælpe spørgeren og skrive at "Die CityTourCard" er
billigst og så hold dig til Euro fremfor at blande kroner ind her
vh urlex

Fra : Mogens

Dato : 08-10-07 05:29

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med at hjælpe spørgeren og skrive at "Die CityTourCard" er
> billigst og så hold dig til Euro fremfor at blande kroner ind her

Nøh, det får man "tæv" for i andre nyhedsgrupper - at undlade
dokumentationen

Fra : Erik

Dato : 09-10-07 20:39

Hej

Er konklussionen, at det kun er prisen, som gør forskellen? Umiddelbart, er
det også sådan, jeg forstår det, men nogen kan måske gennemskue en anden
forskel?

vh Erik