Firenze seværdigheder
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 01:07

Kan I anbefale nogle smukke køreture og seværdigheder i omegnen af Firenze?
Gerne 100-200 km rundt. Jeg skal til en konference dernede, men har mulighed
for at blive 3 dage i alt (tors-søn) og jeg har aldrig været der før. Så jeg
vil gerne ud og opleve området.
Jeg regner med at bruge tid på Firenze by, måske Pisa, Livorno strand, og
ellers bare nogle køreture på mindre veje. Jeg vil helst opleve noget
"oprindeligt" Italien fremfor det vilde natteliv.
Jeg får fat i bogen "Turen går til Toscana og mellemitalien", men vil ligeså
gerne høre om jeres erfaringer.

Hilsen Morten

Fra : Inger Buchard

Dato : 05-10-07 08:56

Fiesole
San Giminiano
Siena

mvh
Inger

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-07 04:48

Inger Buchard wrote:
> San Giminiano

Mener du San Gimignano?

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-10-07 16:37

Morten skrev i 47058026$0$90268$14726298@news.sunsite.dk dette:
> Kan I anbefale nogle smukke køreture og seværdigheder i omegnen af
> Firenze? Gerne 100-200 km rundt.

Først og sidst: Sienna. Tag evt. vejen genne Chiantidistriktet, der er et
smukt område.

> Jeg regner med at bruge tid på Firenze by, måske Pisa,

Fornuftigt

> Livorno strand

Hvad vil du dog der?

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-07 04:45

Jan Boegh wrote:

> Hvad vil du dog der?

Se den flotte strand?
Hilsen Morten

Fra : Bjarne

Dato : 05-10-07 17:39

Morten skrev:
> [...]
> "oprindeligt" Italien fremfor det vilde natteliv.
> Jeg får fat i bogen "Turen går til Toscana og mellemitalien", men vil ligeså

Firenzes centrum kan være overvældende turistet, men der er skønne
museer og en smuk stemning langs Arno om aftenen.
Jeg kom først til at kunne lide byen anden gang jeg var der.
Gode restauranter gemmer sig nede ad uanselige små sidegader tæt på
"Ponte Fluepapir".

Firenze er et ideelt udgangspunkt for togrejser, og f.eks. Rom kan nemt
nås på en endagstur. Venedig er heller ikke udelukket, mens Pisa er
ganske nem at komme til.
Fordelen er, at man undgår bøvlet med italiensk parkering og med at
finde rundt i byerne.
Bilen er til gengæld god at have, hvis man kører ud på landet og f.eks.
sydpå ad Chianti-ruten. Hvilket meget kan anbefales.

Derudover er jeg helt enig med Inger.

God fornøjelse.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-07 22:11

Bjarne wrote:
> Bilen er til gengæld god at have, hvis man kører ud på landet og
> f.eks. sydpå ad Chianti-ruten. Hvilket meget kan anbefales.

Hvad er Chianti-ruten?

Hilsen Morten

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-07 04:56

Bjarne wrote:
> Gode restauranter gemmer sig nede ad uanselige små sidegader tæt på
> "Ponte Fluepapir".

Ponte Fluepapir? Jeg går ud fra at det er et meget besøgt centralt sted i
Firenze?

/Morten

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-10-07 11:41

Morten skrev i 47070730$0$90269$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Ponte Fluepapir? Jeg går ud fra at det er et meget besøgt centralt
> sted i Firenze?

Mon ikke det er sådan en lidt dumsmart betegnelse for Ponte Vecchio, der er
et meget besøgt sted i Firenze og derfor som regel temmeligt fyldt med
turister. Du vil passere den, hvis du til fods passerer Arnofloden fra
Uffizierne og går over mod Palazzo Pitti og Bobolihaven.
http://www.nicobastone.com/images/COFirenzePonteVecchioRifles.jpg

vh
Jan

Fra : Bjarne

Dato : 06-10-07 12:09

Morten skrev:

> Ponte Fluepapir? Jeg går ud fra at det er et meget besøgt centralt sted i
> Firenze?

Undskyld, det ved du selvfølgelig ikke, hvis du slet ikke kender Firenze.
Vi kalder den sådan i vores familie.
Ponte Vecchio er meget, meget berømt, men da vi kom der første gang,
kunne vi stort set intet se, fordi der var så mange turister.

Du burde nok kunne finde den her:
http://mappe.alice.it/tcolnew/index_alice.html#z=0.3&be=0&ft=0&mmve=1&sez=1010&cv=1&pv=0&noc=41&x=11.2524&y=43.76906&lx=NaN&ly=NaN

Men om aftenen er der som sagt meget smukt langs floden.

Mon ikke du kan bruge dette http://www.fodors.com/wire/archives/001509.cfm

vh

Bjarne

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-10-07 18:45

Morten wrote:
> [...]
> for at blive 3 dage i alt (tors-søn) og jeg har aldrig været der før. Så jeg

Hvorfor ikke bare blive i Firenze.? Det er dog en by med et godt ry.
Jeg har været der, og mener at husk at 4 - 5 dage gik uden problemer.
(Incl. en dag til Pisa)

Jeg kan kun anbefale tog. En afslappende transportform.
F.eks. Pisa. En times tid mod vest.

Det kører formentlig også til Siena.
http://www.trenitalia.it/en/index.html

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-10-07 20:23

On Fri, 05 Oct 2007 19:45:09 +0200, Jørgen Rasmussen wrote:

> Hvorfor ikke bare blive i Firenze.?

Fordi Siene *skal* opleves, når man er så nær.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-10-07 11:43

Jørgen Rasmussen skrev i aLuNi.48$0q4.35@news.get2net.dk dette:

> (Incl. en dag til Pisa)
>
> Jeg kan kun anbefale tog. En afslappende transportform.
> F.eks. Pisa. En times tid mod vest.
>
> Det kører formentlig også til Siena.
> http://www.trenitalia.it/en/index.html

Bortset fra det skæve tårn, så er Pisa imo nul og niks ved siden af Sienna
(men så synes jeg nok også at Sienna er den måske smukkeste by, jeg har
besøgt nogen sinde).