Superbillige flyrejer hvor?
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 18:31

Hvor var det man online kunne finde superbillige flyrejser til destinationer
i europa? Helt nede fra 250 kr. til Madrid kan jeg huske. Toscana (Pisa) har
interesse denne gang.

På forhånd tak.

MVH Steen

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-10-07 20:34

On Wed, 3 Oct 2007 19:30:34 +0200
"Steen" <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote:

> Hvor var det man online kunne finde superbillige flyrejser til
> destinationer i europa? Helt nede fra 250 kr. til Madrid kan jeg
> huske. Toscana (Pisa) har interesse denne gang.

flere flyselskaber tilbyder lowbudget billetter til europæiske
destinationer:

ryanair.com
sterling.com
easyjet.com

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 21:48

Kim Schulz wrote:
> flere flyselskaber tilbyder lowbudget billetter til europæiske
> destinationer:
>
> ryanair.com
> sterling.com
> easyjet.com

Tak! Ryanair ser ret billige ud til og fra Pisa. Ved du hvad man skal regne
med at betale i lufthavnsgybyr og skatter osv.? Jeg har fundet en flypris på
39,00 DKK fra Pisa til Billund men hvis der kommer 800 kr. oveni, er det
ikke så sjovt længere.

MVH Steen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-10-07 02:38

"Steen" <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote in

> Tak! Ryanair ser ret billige ud til og fra Pisa.

Tjek nu deres betingelser grundigt, så i ikke bliver overrasket når de
pludselig vil have betaling for bagage osv.

> Ved du hvad man skal regne med at betale i lufthavnsgybyr og skatter
> osv.?

Lav dog en bestilling, men undlad det sidste "Godkend bestilling". Så har
du den sande pris.

> Jeg har fundet en flypris på 39,00 DKK fra Pisa til Billund

Tjek nu betingelserne. RyanAir er berygtet for at holde sig til
betingelserne og iøvrigt tolke sproget bredt.

Jeg kender f.eks. ingen andre flyoperatører der har hævdet at lande i ét
lands hovedstad (København), når virkeligheden var at de landede over 100
km væk... i en lille flække.... i et helt andet land (Stürup, Sverige)

RyanAir er billige, men prisen er at man skal være på forkant og parat til
at acceptere at der ingen service ydes. Intet galt i det... når bare man
har gjort sig det klart inden man bestiller.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 02:42

Kent Oldhøj wrote:
> Tjek nu deres betingelser grundigt, så i ikke bliver overrasket når de
> pludselig vil have betaling for bagage osv.

Okay, de er måske branchens sorte får? Har Easyjet bedre ry?

> Lav dog en bestilling, men undlad det sidste "Godkend bestilling". Så
> har du den sande pris.

Det var jeg ikke lige klar over at man kunne.. tak.

> [...]
> ét lands hovedstad (København), når virkeligheden var at de landede
> over 100 km væk... i en lille flække.... i et helt andet land

De kan da ikke flyve til Sverige hvis destinationen hedder CPH. Så må det
være andre faktorer der spiller ind. Dårligt vejr i København?

> RyanAir er billige, men prisen er at man skal være på forkant og
> parat til at acceptere at der ingen service ydes. Intet galt i det...
> når bare man har gjort sig det klart inden man bestiller.

Det vil jeg være OBS på. Tak.

MVH Steen

Fra : Carsten Keller

Dato : 04-10-07 08:28

"Steen" <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote in message

> De kan da ikke flyve til Sverige hvis destinationen hedder CPH. Så må det
> være andre faktorer der spiller ind. Dårligt vejr i København?

De har vist bare en lidt bred definition af hvor stor København er Århus
lufthavn ligger også ude i en skov langt ude på Djursland, intet mærkeligt i
det.

Men jeg må give Kent ret i at man skal se sig for med ankomstlufthavnene.
Ikke at det nødvendigvis er skidt at lande i en mindre lufthavn længere væk.
Hvis den ligger på den rigtige side af byen i forhold til hvor man skal hen
kan der alligevel være meget tid at spare.

Keller

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-10-07 00:47

"Steen" <steenSNABELAsteenmartin.dk> wrote in

> Okay, de er måske branchens sorte får? Har Easyjet bedre ry?

RyanAir er vel det man kan kalde det ultimativt basale flyselskab. De
bringer dig næsten altid fra A til B. De lover heller ikke andet, men
desværre glemmer mange at nærlæse deres betingelser.

Hvis RyanAir levede op til mine krav til en flyrejse, så ville jeg ikke
have betænkeligheder med at flyve med dem. Men det gør de så ikke.

De sorte får er snarere de selskaber der ikke helt har styr på sikkerheden.
Men der skal du næsten udenfor EU for at finde nogle af de slemme drenge.

> De kan da ikke flyve til Sverige hvis destinationen hedder CPH.

RyanAir talte ikke om CPH. De talte om København (men de har også måttet
ændre det). De taler også om Frankfurt, men mener Frankfurt Hahn som ligger
2 timer med bus fra Frankfurt. De taler om Barcelona men mener Girona der
ligger 110 km fra Barcelona... og der er mange flere eksempler. Du kan jo
selv tjekke deres hjemmeside.

> Så må det være andre faktorer der spiller ind. Dårligt vejr i
> København?

Jeg taler kun om faste, planlagte destinationer.

Fra : michael

Dato : 09-10-07 00:32

Kent Oldhøj wrote:
> RyanAir er vel det man kan kalde det ultimativt basale flyselskab. De
> bringer dig næsten altid fra A til B. De lover heller ikke andet, men
> desværre glemmer mange at nærlæse deres betingelser.

Nogenlunde som DSB - de flyver bare til tiden.

Og så SAS.

/michael

Fra : ___P.Sir

Dato : 09-10-07 08:19

"michael" <michaelsemail@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Nogenlunde som DSB - de flyver bare til tiden.

Naiviteten har ingen grænser når det gælder flyrejser - og ønsket om at
spare penge..
Læg mærke til ordet "again" i nedenstående artikel....der er nemlig
beskrivelse af adskellige "tilbud" til denne kvægtransport af et flyselskab.
Med større og større pilotmangel globalt kan det kun blive værre, eftersom
ingen ønsker at arbejde for dem længere end højest nødvendigt. Og så er der
kun de tilbage, som absolut ikke kan få arbejde andre steder...

http://www.flightglobal.com/articles/2007/02/06/211921/ryanair-approaches-probed-again.html

og ha´ så en rigtig god tur !
p.sir

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-10-07 16:41

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in

> Og så SAS.

Intet europæisk flyselskab hører til i kategorien af sorte får.

For mig er service og selve produktet irrelevant for om et flyselskab er et
"sort får". Alene skrupelløs opførsel og at bringe andres liv i fare med
vinding for øje, får et flyselskab i den kasse.

Her taler vi oftest om afrikanske og asiatiske indenrigs selskaber, hvor
risikoen for fatale crash kan være 10-100 gange højere end selv de værste
europæiske flyselskaber.

Jeg hørte engang at afrikanske selskaber står for 10% af flyvningerne
worldwide, men 30% af uheldene... jeg har dog ikke kunnet finde brugbar
statistik der dokumenterer påstanden.