Råd om Galapagos
Fra : rusticolus

Dato : 01-10-07 17:02

Min kone og jeg overvejer at tage 3-4 uger til Galapagos til næste
sommer.
Er der nogen der kan give råd om:
hvad man skal se?
hvor man bør være?
hvordan man kommer dertil (gerne på ejen hånd)?
hvor lang tid skal man bruge?
osv

vh jimmi

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-10-07 17:43

Man kan se på denne klimatabel for GALAPAGOS ØERNE, PUERTO BAQUERIZO MORENO,
SAN CRISTOBAL http://www.dmi.dk/dmi/tr01-17.pdf at dag og nattemperaturerne
på et år kun varierer med få grader.
Mvh. Jesper

Fra : Morten Wartou

Dato : 02-10-07 21:58

"rusticolus" <jimmi_graffe@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>hvad man skal se?
>hvor man bør være?
>hvordan man kommer dertil (gerne på ejen hånd)?

Der er ret strenge krav til turisterne på Galapagos, blandt andet skal man
være sammen med en specielt godkendt turistguide når man er rundt og kigge
på naturen. Det er uden tvivl det letteste med en pakkeløsning af en eller
anden slags, f.eks.
http://www.hannibalogmarcopolo.dk/php/rejser/list.php?landID=Galapagos - men
det er også småpebret. Galapagos vil du dog nok aldrig komme til at opleve
på et begrænset budget, uanset hvad du gør. Det er en samling øer, og selv
at skulle arrangere rejse mellem dem vil nok blive uoverskueligt.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou