Polensfærgen, København - Swinoujscie, vek~
Fra : Kim

Dato : 01-10-07 16:01

Min datter på 11 år skal om 14 dage til Polen med Jeres færge sammen med
svømmeklubben.

Kan man veksle fra danske til Polske penge om bord, hvad er kursen og
hvorhenne/åbningstider ( butik ) ?

Skal der en voksen med når hun skal veksle ?

Hvor vil det være billigst at veksle ?

Andre ting at være opmærksom på ?

Der står intet på deres hjemmeside.

--
Med Venlig Hilsen
Kim

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-10-07 16:24

Hej Kim!
Jeg vekslede fra kroner til polske zloty på Polensfærgen på en cykelferie i
98´. Skraken, som jeg vekslede ved lagde midt på båden. Jeg kan ikke huske
åbningstiderne ved skranken. Jeg sejlede fra København kl. 22:00 og ankom
til Polen kl. 7:30. Kurserne kan du finde på denne side
http://www.valutakurser.dk/
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 01-10-07 16:48

Hej Kim!
Det er muligt, at dem der står for din datters rejse spørger hvert enkelt af
børnene, hvor mange penge de vil have vekslet til og så får vekslet for alle
børnene på én gang.
Mvh. Jesper

Fra : niels w

Dato : 02-10-07 10:46

Hej Kim!
Jeg tror ikke din datter får problemer med at veksle ombord.
Vekselbutikken ligger lige ved siden af receptionen på dæk 5 (jeg går
ud fra at de skal sejle med "Pomerania"- det var ikke den, der sejlede
i 98). Kursen er nok lidt dårligere end i land, så vent evt. med at
veksle. I Polen veksler man i vekselbutik "Kantor" de giver bedre
kurs end bankerne og der er ikke noget gebyr for at veksle. Ombord på
færgen kan man uden problemer bruge danske penge.
God tur.
mvh
Niels W.

Fra : jespero

Dato : 03-10-07 09:05

Kim <no@way.dk> wrote:

> Min datter på 11 år skal om 14 dage til Polen med Jeres færge sammen med
> svømmeklubben.
>
> Kan man veksle fra danske til Polske penge om bord, hvad er kursen og
> hvorhenne/åbningstider ( butik ) ?
Kan man ikke veksle hjemmefra. Så er problemet vel løst.
Poler er da medlem af EU så deres valuta må være konveribel.
jespero

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-10-07 10:13

"jespero" <jesper@spamhulfoto.dk> skrev i

> Kan man ikke veksle hjemmefra. Så er problemet vel løst.
> Poler er da medlem af EU så deres valuta må være konveribel.
> jespero

Ja, man kan købe Zloty (PLN) hos Forex. Forex findes på Hovedbanegården i
København og også andre steder i København samt i Odense og Århus. Kursen
er ca. 2 kr for en Zloty.

-cb