Grønland
Fra : Henry Vest

Dato : 29-09-07 14:31

Jeg er begyndt at overveje en tur til Grønland næste sommer (eller måske
næste igen). Jeg vil gerne besøge nogle af byerne på vestkysten og gerne
sejle mellem nogle af dem. Varigheden har jeg tænkt skulle være 7-10 dage.

Er der nogen der har nogle gode erfaringer? Kan man selv strikke turen
sammen, eller er det lettere/billigere at købe en færdig pakke? Hvad er en
realistisk pris. Jeg rejser alene.

På forhånd tak for alle svar.

--
Henry Vest

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-09-07 15:15

Henry Vest <henry_vestREMOVE@get2net.dk> writes:

> [...]
>
> Er der nogen der har nogle gode erfaringer? Kan man selv strikke turen
> sammen, eller er det lettere/billigere at købe en færdig pakke? Hvad er en

Vi skulle have været på sådan en tur for nogle år siden. Vi skulle
have været med Profil Rejser, men ak og ve: Selvom vi havde bestilt,
blev vi pludselig afbestilt igen, bare fordi Dronningen absolut skulle
besøge nogle af byerne. Der var simpelthen ikke sovepladser til os. Så
spørg lige om vi var negative!

Hvis du tager afsted i en lavperiode, kan du i en enkeltkahyt få 9
dage for 23.890 kroner. På sådan en tur når du at se Narsarsuaq,
Ilulissat, Nuuk, Sisimiut og Qaqortoq. Og det er med halvpension.
http://www.profil-rejser.dk/script/site/page.asp?artid=440

Om det kan betale sig at prøve at arrangere det selv, ved jeg ikke.
Men fire overnatninger på Hotel Arctic i Ilulissat koster 4400 kroner
i sig selv, sejlturen fra Narsarsuaq til Ilulissat koster 7700 kroner
og en overnatning på Hotel Narsarsuaq koster 1035 kroner. Og
eftersigende skulle det ikke være helt billigt at spise deroppe.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-10-07 18:19

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

> Og
> eftersigende skulle det ikke være helt billigt at spise deroppe.

Jeg var i Nuuk i sommers. Prisniveauet på mad og restauranter er
nogenlunde som her.

Flyfriske grønsager og mælk er naturligvis dyrt men ellers er der ikke
de store forskelle.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : SEJ

Dato : 03-10-07 19:36

Hej Henry

Jeg ville overveje nogle flere dage, tager lang tid at komme derop og
videre, Hvad vil du gerne se, har du overvejet hvor du regner med at kunne
gøre det.
Hvis du vil se noget udover byerne bør du hjemmefra entere med nogle guider,
det er meget nemt at blive væk hvis man går på egen hånd, det er skræmmende
stort når man kommer ud af byerne.
7-10 dage vil efter min mening kun række til 2-3 byer. Søndre strøm og
Godthåb og ...

Kæmpebyen kan man gå igennem på 6 timer og så har man set alt i byen.

Skal du ud og fsike køre på hundeslæde eller stå på ski efter skærm på
indlandsisen, se hvaler osv.

Hvis du ikke har været der før og rejser alene ville jeg mene at en
pakkerejse ville være at foretrække.

mvh

SEJ

Fra : Michael_

Dato : 03-10-07 21:46

Jeg tillader mig at benytte tråden som Henry startede.

Jeg overvejer meget kraftigt at tage godt en uges tid til Nuuk og besøge
en ven der arbejder der nogle måneder.

Jeg har kun kunne finde priser på rejsen derop via airgreenlands
hjemmeside. Kan se at det koster ca 8000kr tur/retur fra Kbh til Nuuk.

Er der nogen der har erfaring med andre selvskaber ?

Hvad bør man se og opleve når man er i Nuuk og omegn ?
Jeg håber at kunne opleve nordlys.

Alle forslag modtages med stor tak.

/Michael

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 04-10-07 18:23

Michael_ <Michael_@michael.com> skrev:

> Jeg har kun kunne finde priser på rejsen derop via airgreenlands
> hjemmeside. Kan se at det koster ca 8000kr tur/retur fra Kbh til
> Nuuk.

Der er mig bekendt ikke andre end Air Greenland udenfor sommerperioden.
Om sommeren flyver SAS til Kangerlussuaq (videre med Air Greenland
til Nuuk) og Icelandair flyver til Nuuk over Reykjavik.

> Er der nogen der har erfaring med andre selvskaber ?

SAS var udmærket pånær en ufatteligt ringe landing i København. Men
ingen mad og drikke ombord til gengæld et par tusind billigere end Air
Greenland.

> Hvad bør man se og opleve når man er i Nuuk og omegn ?

Det er lidt begrænset hvor meget der er at se i Nuuk, men
turistkontoret tilbyder nogle forskellige ture bl.a. helikoptertur til
indlandsisen, isfjordssejlads, hvalsafarier og lignende.
I selve Nuuk er Kolonihavnen nok det mest interessante.

--
Morten http://miljokemi.dk