Badeferie i efterårsferien
Fra : iSteen

Dato : 29-09-07 10:06

Davs
Er det muligt at snakke om badeferie i fx Grækenland i skolebørnenes
efterårsferie, eller er temperaturen kommet under badetemp. på det
tidspunkt?

Fra : Poul C

Dato : 29-09-07 15:13

Hej i Steen

"iSteen" skrev i en meddelelse > Davs
> Er det muligt at snakke om badeferie i fx Grækenland i skolebørnenes
> efterårsferie, eller er temperaturen kommet under badetemp. på det
> tidspunkt?

Ikke rigtig badeferie; men man kan absolut bade i Grækenland i
efterårsferien (vi gør det selv hvert år)
Men la' være med at regne med at kunne ligge og sole sig på stranden hele
dagen, - det vil det som regel være for køligt til.
Men ½-1 time går fint.

Men måske er der chancher for at det bliver lidt bedre netop i år:
Idag lørdag er der nemlig 30 grader i midt Grækenland, men det ryger så ned
på "sølle" 25 grader i løbet af næste uge.

Men mon ikke der også vil være lidt varme tilbage til uge 42.

Mvh Poul C

PS: Jeg kom vist til at svare med en direkte mail til dig (hvilket ikke er
"god tone" i nyhedsgruppperne!)
Beklager.

PPS: de fleste anvender da også en "fake" adresse for at undgå "uheld" som
denne, samt at undgå "spam-mail"
Men hvis du også gør dette har du jo slet ikke fået min mail )

Fra : iSteen

Dato : 29-09-07 16:27

Poul C <deterikkemin@dresse.dk> wrote:

> [...]
>
> Mvh Poul C
>
> PS: Jeg kom vist til at svare med en direkte mail til dig (hvilket ikke er

Det var sørme så lidt, tak for (begge) inputs

Fra : SEJ

Dato : 30-09-07 13:13

Hej Steen

Vi har været på badeferie på Kreta i efterårsferien, vandet var 18 grader og
luft ca. 24-26 grader men en del blæst, men absolut bedre dansk strand vejr.
Vi var i Hania ude i det store tourist resort som må være et helvede i
højsæsonen, men i efterårsferie er de ved at lukke ned og det var absolut
tåleligt og vi oplevede at være alene på stranden.

mvh

SEJ

Fra : iSteen

Dato : 30-09-07 17:38

SEJ skrev:
> [...]
> højsæsonen, men i efterårsferie er de ved at lukke ned og det var absolut
> tåleligt og vi oplevede at være alene på stranden.

Priserne er sikkert osse mere humane, her sidst på sæsonen

Fra : SEJ

Dato : 30-09-07 19:02

Hej Steen
Bestilling af turen til Kreta var ret spøjs, vi forsøgte først at komme til
Kreta i efterårsferien, men alt var udsolgt, så vi fik fat i en tur til
Lesbos istedet. Nu var det jo sådan at rejseselskabet gik konkurs og dem som
overtog sæderne, Flack Lauritsen kunne så istedet tilbyde os en tur til
Kreta istedet for.
Men det er aldrig billigt at købe i DK når skolerne har ferie, hvis du skal
købe billigt er det igennem et andet land der ikke har ferie lagt på samme
tidspunkt, som oftest er det 50% dyrerer i efterårsferien en uge før og ugen
efter, gift med en skolelærer og har to børn i folkeskolen.
Vi køber flyrejsen selv +6 månder før og går uden om rejseselskaberne og får
det til normal pris.

mvh
SEJ

Fra : Bjarne

Dato : 01-10-07 09:57

iSteen skrev:
> Davs
> Er det muligt at snakke om badeferie i fx Grækenland i skolebørnenes
> efterårsferie, eller er temperaturen kommet under badetemp. på det
> tidspunkt?

Måske Syditalien?
Min datter så, at skønne ferielejligheder i f.eks. Tropea er ret billige
uden for sæsonen.

Bjarne