Fly til New York...
Fra : Magnus

Dato : 24-09-07 18:56

Jeg vil tage 3-5 dage i New York og er begyndt at kigge lidt på
flybilletter.

Turen skal være i perioden midt i januar til sidst i februar 2008 men er der
nogen dage på ugen hvor det er billigst eller fordelagtigt at flyve?
Derudover så ville jeg gerne hvis jeg kunne flyve direkte fra København da
det er første gang jeg skal flyver så langt og alene?

Nogle der kan give mig nogle råd, ideer erfaringer til fly til New York og
hvor på nettet man kan bestille billetter.

På forhånd tak.

Magnus

Fra : Sten Schou

Dato : 24-09-07 20:38

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nogle der kan give mig nogle råd, ideer erfaringer til fly til New York og
> hvor på nettet man kan bestille billetter.

Du kan prøve at søge på denne: http://www.flyzoom.com/ de flyver fra London,
du skal så blot søge den billigste billet til London. Men ellers plejer
Icelandair at have nogle gode tilbud over Atlanten.
Glem alt om SAS, de er gerne alt for dyre, lige meget hvor du skal hen.

Hilsen Sten

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-09-07 20:58

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> wrote in

> Glem alt om SAS, de er gerne alt for dyre, lige meget hvor du skal
> hen.

Nu er SAS de eneste der flyver København-New York direkte, så istedet for
at glemme SAS, ville jeg tjekke hvordan en SAS billet skaffes billigst:

Tjek hos SAS' samarbejdspartnere, f.eks. Lufthansa og United Airlines. De
sælger transatlantiske billetter til SAS fly langt billigere end SAS selv.

Med United kan man komme afsted for omkring 750 US retur. Direkte. Med SAS.

Ingen risiko for at miste bagagen i en transit lufthavn og en betydelig
tidsbesparelse. Så må spørgen gøre op med sig selv om det er merprisen
værd.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-09-07 22:40

On 25 Sep 2007 19:58:25 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@REMOVE.oldhoj.dk>
wrote:

> [...]
>sælger transatlantiske billetter til SAS fly langt billigere end SAS selv.

Jeps, det er en god ide. Jeg booker f.eks. billetter hos United gennem
deres StarAlliance partnere Air Canada og US Air til en meget mindre
pris en United forlanger.

> [...]
>
>Ingen risiko for at miste bagagen i en transit lufthavn og en betydelig
>tidsbesparelse. Så må spørgen gøre op med sig selv om det er merprisen

Jeg ville helt klart også foretrække en direkte forbindelse. Det er nu
fedt at kunne sætte sig ind i flyveren i Kastrup og vide, at næste
stop er New York (også selvom det er Newark lufthavn).
--
Lars Ehlers

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 25-09-07 08:28

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle der kan give mig nogle råd, ideer erfaringer til fly til New York og
> hvor på nettet man kan bestille billetter.
tak.
> Magnus

Hej Magnus.
Jeg har netop selv booket 6 billetter til N.Y til marts.
Først fandt jeg dem til ca. 3.000 på www.travelstart.dk , men inden jeg
havde fået samlet trådene og skulle til at bestille, var den afgang booket
op, og billigste var herefter til ca. 3.600 på www.mrjet.dk som jeg så
skyndte mig at booke.
Der kan sagtens nå at komme flere nye og billige afgange, men generelt er
det at jo tættere på vi kommer, jo dyrere bliver det, så finder du noget
godt, så anbefaler jeg dig at slå til..
Alle billige afgange har en mellemlanding i London, Amsterdam, Frankfurt
eller Reykjavik, så det er tit også et spm. om hvor lang ventetid man har i
transitlufthavnen, der afgør hvilken afgang man vælger.
God tur!
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Bjarne

Dato : 25-09-07 14:24