Gode forslag til forlænget wekend søges
Fra : iSteen

Dato : 23-09-07 10:33

Jeg trænger til en lang weekend (3-4 dage) alene med konen.
Destinationen skal gerne kunne nåes med fly fra Århus, færge fra
jylland - evt. med bil til Tyskland.
Vi vil gerne have nogle dage hvor vi kan slappe af, forkæle os lidt,
wellness, kultur og lidt shopping.

Er der nogen der kan anbefgale noget godt?

Fra : Flinkesen

Dato : 23-09-07 10:44

Hvad med en tur til Berlin? Her kan I evt. tage det direkte tog, som, så
vidt jeg erindrer, kører fra Århus. Byen har alle de ting, du efterlyser og
mere til.

Hvis I ikke gider bo på hotel, så kan I måske finde en lejlighed her:

http://www.tolle-wohnungen.de/

Ellers er det jo bare med at gå i gang med at låne et par bøger på
biblioteket, eller kigge i nogle af de tidligere tårde, hvor folk har mange
gode forslag til oplevelser i Berlin.

God tur

JK

Fra : SEJ

Dato : 24-09-07 19:37

Hej

Jeg vil også anbefale Berlin, dejlig by som er værd at tage tilbage til og
der er noget for enhver smag
mvh

SEJ

Fra : Menabra

Dato : 23-09-07 11:32

[...]

Er lige hjemkommet efter 5 overnatninger her:
http://www.luvundlee.de/seite1.htm
Ligger i :
http://www.ostsee-schleswig-holstein.de/HOLSTEINISCHESCHWEIZ/index.php
Shopping her i rigelige mængder:
http://www.cittipark.de/cittipark/ki2005/index.html
Alle 3 kan anbefales.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 23-09-07 14:50

iSteen wrote:
> [...]
> wellness, kultur og lidt shopping.
>
> Er der nogen der kan anbefgale noget godt?

En tur til en by i Tyskland kan anbefales.

Men: Det er ofte det man tilfældigvis falder over, der giver de bedste
oplevelser.

Altså - det er vanskeligt at opnå den samme stemning igen som andre kan
berette om var så fantastisk. Så forvent det ikke.

Derfor er det i mine øjne - bedre at springe ud i det.
Luk øjnene, peg på et sted på kortet, og tag afsted i en positiv stemning.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Bjarne

Dato : 23-09-07 17:28

iSteen skrev:
> [...]
> wellness, kultur og lidt shopping.
>
> Er der nogen der kan anbefgale noget godt?

Sovevogn fra Odense/Kolding til f.eks. Köln eller München er en
behagelig måde at rejse på og komme frisk og udhvilet frem uden fly-stress.
Man kan finde billigdage (nætter) på www.nachtzugreise.de

Det burde være muligt at finde gode hotel-tilbud på f.eks. www.booking.com.

Gennem Avis kan man hjemmefra leje bil ret billigt i f.eks. München, og
så ville Østrig/Schweitz/Italien være inden for rækkevidde.

vh

Bjarne

Fra : Pro

Dato : 23-09-07 19:58

Forslag med fly (find centralt hotel og billig flybillet)
- Barcelona
- Paris
Alternativ med bil:
- Tyskland eks.
http://www.alter-meierhof.de/

Beskrivelse på dansk:
http://www.alter-meierhof.de/index.php?id=10&L=1

Eller et luxus weekend ophold i danmark med gourmet mad

Alternativ leje et lækkert sommerhus med spa og selv sørge for mad eller
besøge lokale restauranter

Mvh. Kim

Fra : Bjarne

Dato : 26-09-07 08:01

Er der nogen der kan anbefgale noget godt?

Sidste år to jeg en forlænget weekend i New Orleans, ja det lyder lidt for
vildt, men det kunne faktisk sagtens lade sig gøre og det jo en sjov by med
masser af muligheder...

Men mon ikke budgettet skrider lidt i forhold til længden af opholdet...

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 27-09-07 11:38

Bjarne skrev:
> [...]
> masser af muligheder...
>
> Men mon ikke budgettet skrider lidt i forhold til længden af opholdet...

Alene flyveturen tager rigtigt mange timer hver vej incl. tjek-ind to
timer før. Det er nok den største barriere mod at tage dertil en weekend.
Og hverken mad- eller soveuret bliver normalt, før man skal hjem igen.

Imponerende at du fik det til at hænge sammen.
Men man kan godt få rimeligt billige billetter til New Orleans eller
Baton Rouge.

Mvh
Bjarne
- som også gerne vil til Louisiana

Fra : Bjarne

Dato : 27-09-07 12:13

> [...]
>
> Imponerende at du fik det til at hænge sammen.
> Men man kan godt få rimeligt billige billetter til New Orleans eller Baton

Helt sikkert, jeg var der faktisk lørdag til mandag sidste jul og kom hjem
tirsdag... København - Amsterdam - Detroit - New Orleans... New Orleans -
Memphis - Amsterdam - København og så på arbejde onsdag. Bestilte billetten
4 dage i forvejen til 5700dkr... De skulle vist af med de sidste og gud
hjælpemig var flyveren fra Detroit til New Orleans 4 timer forsinket og de
havde glemt min baggage i Amsterdam, så den fik jeg få timer før jeg skulle
afsted igen... hahaha

Ja det den skøreste tur nogensinde jeg har været med til.

Og jeg gør det om igen til jul, men har dog minimum 10 dage derovre... New
Orleans er fantastisk og der er sq gang i den i gaderne i forhold til mange
andre steder i USA. Og så det varmt, middeltemp er jo 18°c i december

Min kone's familie bor der... Så sig til hvis du skal have nogle
staldtips...

mvh
Bjarne