morfin eller ligende
Fra : Knud Poulsen

Dato : 20-09-07 13:01

Jeg rejser til usa om en uge, og har af min læge fået udleveret stærke
smertestillende piller da jeg døjer en del med ryggen, disse piller er
morfin ligende de går under samme gruppe, apoteket siger jeg ikke skal have
pillepas, da det kun gælder i schengen lande. apoteket siger jeg skal have
en kopi af den org. resept og pillerne skal være i den org embalage. nogen
som kan bekræfte dette, har googlet men kan ikke rigtig finde noget, har
også været inde på amrkanske ambasades hjemmeside

mvh

knud poulsen

Fra : Holst

Dato : 20-09-07 13:11

Knud Poulsen wrote:

> [...]
> som kan bekræfte dette, har googlet men kan ikke rigtig finde noget, har
> også været inde på amrkanske ambasades hjemmeside

Prøv at ring til den amerikanske ambassade.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 20-09-07 15:34

"Knud Poulsen" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen som kan bekræfte dette, har googlet men kan ikke rigtig finde noget,
> har også været inde på amrkanske ambasades hjemmeside

Jeg har selv haft gigt-medicin med i håndbagagen, og det er der aldrig nogen
der har interesseret sig for, når jeg er rejst ind i USA, eller for den sags
skyld andre lande.
Toldere og kontrollører kan udemærket skelne mellem medicin-pakker til eget
forbrug og desideret smugling.
Min kone har hver gang medbragt et hav af injektionssprøjter indeholdende
imigran mod hortons hovedpine, og dem er der tilgengæld blevet kigget på når
tasken er blevet gennemlyst, men efter at de har set på pakkerne, er hun
bare blevet gennet videre, så med mindre du medbringer til en hel hær, så
tror jeg ikke at du skal bekymre dig.
Vi har nu alligevel gjort det til en fast ting, at hun har en erklæring på
medicinen med fra vores egen læge, da vi har besøgt mange mærkelige steder,
men det er i Danmark at vi har haft den fremme et par gange ved afrejse.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Knud Poulsen

Dato : 20-09-07 20:27