Weekend i Dublin
Fra : svennielsen@email.dk

Dato : 12-09-07 22:04

Hej

Vi skal denne weekend til Dublin :
- hvad skal man prioritere at se på sådan en smuttur ?
- hvor findes lokal irsk folkemusik i Dublin ?
- er der steder i omegnen, der kan anbefales til en dagstur (vi lejer
en bil) ?

Hilsen Sven og konen

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-09-07 16:36

svennielsen@email.dk skrev i
1189631058.702025.121230@r29g2000hsg.googlegroups.com dette:

> - er der steder i omegnen, der kan anbefales til en dagstur (vi lejer
> en bil) ?

Glendalough i Wicklow er værd et besøg.
http://www.wicklow.com/glendalough/
Flot, flot natur og en interessant klosterruin. Og turen dertil og omkring i
Wicklow Mountains er meget seværdig.

vh
jan

--
vh
Jan

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Rikke

Dato : 15-09-07 23:14

On 12 Sep., 23:04, svenniel...@email.dk wrote:
> [...]
> - hvor findes lokal irsk folkemusik i Dublin ?
> - er der steder i omegnen, der kan anbefales til en dagstur (vi lejer

Hejsa
Dublin er fantastisk, I kan godt glæde jer, men vær forberedt på hvis
I vil have rigtig irsk stemning, så skal I ud af Dublin, de steder
hvor det er sådan i Dublin, findes mere eller mindre i Temple Bar, men
de er dyre og meget turistet.
Et godt sted er Porter house i udkanten af temple bar, en pub med
fantastisk mad og øl, 4 etager og live musik. Ellers er der pubber som
Quay (udtales key), og andre rigtig hyggelige med folke musik i Temple
bar. Specielt søndage er gode at gå ud på.
Pas på trafikken derovre, den er meget mere hidsig end i Danmark og
der er dårlige veje når man kommer væk fra stor byen.
Hvis I har mulighed for det, vil jeg klart anbefale en dagstur med
overnatning i Galway. Jeg har ikke været der endnu, men har venner
derfra og kender andre som har været der, og alle siger det er et
bedre sted end Dublin. Jeg vil foreslå at tage toget derover. OG ikke
bussen! :)
Det er muligt at taget et tog som kører rundt i hele Dublin bay, til
de små byer som ligger rundt i bugten, ud til vandet, de er rigtig
charmerende og hyggelige, og så får man lige en pause fra Dublin,
desuden er det ikke langt fra Dublin.
Howt er et værd at besøge, et rigtigt smukt område.
Malahide castle er rigtig hyggeligt, som heller ikke er langt fra
Dublin.
Hvis I er til Zoologisk have, så er Dublin's zoo et værd at besøge men
lidt dyrt.
Hvis I skal leje en bil, vil jeg foreslå at I kører syd på, det er
mere interessant end nord på, efter min mening. Wiklow er rigtig
hyggeligt. Og kør op i bjergene, vejene er svære men det er et
anderledes Irland man finder der.
Jamne det var så mit bud :) Håber I får en rigtig god tur

Venligst Rikke