12 timer i Bangkok - hvad så?
Fra : Thomas

Dato : 11-09-07 15:02

Hey.

Efterårsferien går til Australien, men jeg har 12 timers stop i Bangkok.

Nogle erfaringer med hoteller/hostel meget nær ved lufthavnen?
Erfaringer med at sove i selve lufthavnen? Er ikke specielt prinsesse,
men hvordan ser myndighederne på det?

Mvh

Thomas

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-09-07 16:21

"Thomas"
> [...]
> Erfaringer med at sove i selve lufthavnen? Er ikke specielt prinsesse, men hvordan ser

Bangkok byen der ikke sover, tag en taxi ind til byen få noget massage,
go mad og underholdning, taxi tilbage til lufthavnen og tag en lur i flyet.
-max-

Fra : Translat

Dato : 14-09-07 21:17

Thomas wrote:
> [...]
>
> Nogle erfaringer med hoteller/hostel meget nær ved lufthavnen?
> Erfaringer med at sove i selve lufthavnen? Er ikke specielt prinsesse,

Du røber ikke noget om, hvilkle 12 timer, det er i døgnet. Det mest
hensigtsæssige ville nok væreat age en taxi til Onnut BTS station og
så køre videre ind i byen med det elektriske tog. Det er fordi toget
ikk sidder fast i trafikken.

Du kan f.eks stå af på Phromphong station og gå direkte ind i
Emporium. Der er et eksklusivt stormagasin med butikker. Der er
superarked og spisesteder næstøverst og biograf øverst.

Hvis det er om aftenen, kan du stå af ved Nana station og gå på Nana
Plaza og se på go-go damer. Overfor er Nana Hotel, som har en meget
god restaurant.

Husk at BTS lukker klokken 23:30.

Bent

Fra : Lars Ehlers

Dato : 15-09-07 00:00

On Fri, 14 Sep 2007 13:16:47 -0700, Translat <kongaead@my-deja.com>
wrote:

>Hvis det er om aftenen, kan du stå af ved Nana station og gå på Nana
>Plaza og se på go-go damer. Overfor er Nana Hotel, som har en meget
>god restaurant.

Eller hvis du ikke er sulten, så prøv at kigge indenfor på Angels
Disco i Nana Hotel.....
--
Lars Ehlers

Fra : Thomas

Dato : 15-09-07 17:28

Hey - tak for input ind til nu.

De 12 timer er fra 6 morgen til 6 aften.

Har ingen interesse i go go mænd og kvinder.

Måske indkøb (tøj), mad og en smule kultur har min interesse. Nogle
erfaringer?

Thomas

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-09-07 22:09

On Sat, 15 Sep 2007 18:27:33 +0200, Thomas wrote:

> De 12 timer er fra 6 morgen til 6 aften.

Tjah - med den lange natflyvning bag mig og den halvlange
aften-/natflyvning foran mig, ville jeg se bort fra Bangkok og finde et
hotel med dagværelse, gerne med svømmepøl og massage, nær lufthavnen.
Bangkok er en særdeles stressende by. Somme elsker den, somme hader den,
somme er ambivalente. Jeg hører til kategori 2-3. Men

* jeg er en gammel mand der let bliver træt og ofte lider under jetlag
* jeg kender ikke lige sådan et hotel nær lufthavnen, antagelig den nye ...

> Har ingen interesse i go go mænd og kvinder. [...]
> Måske indkøb (tøj),

Hvis det er weekend er der markedet i Chachachuak (stavemåden er sikkert
forkert). Priserne er lave, folkloren i top, trængslen også. Afstanden fra
den gamle internationale lufthavn var særdeles overkommelig, fra den nye
antagelig også ...

> mad

På hvilket niveau? Frisk og gængs thaimad finder du hvor som helst, også
ved gadekøkkener.

> og en smule kultur har min interesse.

Hvis du har overskud til det, så tag skytrain til (Saphan) Taksin, gå ned
ad trappen forbi det eksotiske kinesiske tempel til flodbussen - det er kun
få skridt og let at overskue. Flodbussen går hele tiden; sidst jeg brugte
den kostede en billet under en krone. Ude på floden Chao Praya lufter det
lidt, så at Bangkoks ulidelige hede bliver til at bære. Fra færgen ser man
nogle af de største seværdigheder. Man kan stå af med korte mellemrum, fx.
ved Tha Ratchawong for lige at indsnuse amosfæren i Chinatown.

> Nogle erfaringer?

Ja. Men det er svært at vide om du kan bruge dem.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas

Dato : 16-09-07 14:50

Præcis den her slags erfaring jeg leder efter. Tak!

Bemærkning: Lider ikke af jetlag men netop den 10 timer flyvetur med
landing i Sydney 06.00 har givet mig idéen om en aktiv dag i Bangkok så
jeg kan sove i flyet inden en fuld dag i Sydney/Canberra.

Til andre kan jeg informere om at lufthavnshotellet er totalt sindsygt
prissat. Ca. 1000 DKR pr. nat. Til sammenligning har jeg booket et hotel
5-10 min kørsel fra lufthavnen med fri transfer, et værelse og
amerikansk morgenmad for 200 DKR. <http://www.queensgardenresort.net/>
Nice.

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-09-07 22:35

"Thomas" <neumann@studjur.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har ingen interesse i go go mænd og kvinder.
>
> Måske indkøb (tøj), mad og en smule kultur har min interesse. Nogle

Tag en tur på floden med flodbussen 15 Bath stå af ved enden og se på
Bangkoks største fødevarer market derefter stå af flodbussen ved Taksin
broen og skytrain til Centrum og se på butikker så er de 12 timer brugt
MvH Steen
Jeg kan sende dig fotos hvis du ønsker det?

Fra : Steen Johansen

Dato : 17-09-07 08:33
Fra : Thomas

Dato : 17-09-07 15:44

Du mailer bare!
Vil være lækkert.

Thomas

Fra : Steen Johansen

Dato : 18-09-07 20:02

> Du mailer bare!
> Vil være lækkert.
>
> Thomas
over 1000 er sendt!
MvH Steen

Fra : Thomas

Dato : 19-09-07 08:32

Yep - en ordentlig stak. Der sku lækkert at se nogle billeder derfra.
Har lige et spørgsmål...

Du har taget billeder fra et marked med diverse fisk, krabber m.v. Hvor
er det?

Mvh
Thomas

Fra : Steen Johansen

Dato : 20-09-07 00:34

> [...]
> lige et spørgsmål...
>
> Du har taget billeder fra et marked med diverse fisk, krabber m.v. Hvor er

Det sidste stoppe sted med flod bussen nord på Notabury Market.
Når du kommer til floden skal du opstrøms til sidste stoppested

MvH Steen

Fra : Bjarne

Dato : 16-09-07 11:37

Thomas skrev:
> [...]
>
> Nogle erfaringer med hoteller/hostel meget nær ved lufthavnen?
> Erfaringer med at sove i selve lufthavnen? Er ikke specielt prinsesse,

Da vi havde ca. 12 timer i Bangkok, faldt vi for et tilbud i lufthavnen
om en bytur, der viste sig at være i bil med egen guide og chauffør.
Vi spiste bl.a. på verdens største udendørs restaurant og så diverse
templer m.v.

Bjarne

Fra : Thomas

Dato : 16-09-07 14:52

Bjarne wrote:

> [...]
> om en bytur, der viste sig at være i bil med egen guide og chauffør.
> Vi spiste bl.a. på verdens største udendørs restaurant og så diverse

Hmm... vil overveje det. Foretrækker at navigere rundt på egen hånd da
jeg er ivrig fotograf.

Thomas

Fra : Bjarne

Dato : 17-09-07 15:44

Thomas skrev:

> Hmm... vil overveje det. Foretrækker at navigere rundt på egen hånd da
> jeg er ivrig fotograf.

Eftersom vi havde guide og chauffør for os selv tror jeg de ville have
opfyldt alle vore ønsker, dog begrænset af tiden, da det kan tage
laaaaang tid i bil at komme fra et sted til et andet. Jeg fik indtryk
af, at der kunne være rødt lys i 10 minutter nogle steder.

Bjarne

Fra : Translat

Dato : 05-10-07 16:24

Lars Ehlers wrote:

> Eller hvis du ikke er sulten, så prøv at kigge indenfor på Angels
> Disco i Nana Hotel.....

Ja, men sidst jeg var i restauranten for et par måneder siden var der
en entrépris til natkubben på 400 baht.

Bent