Bedste og billigste rejseforsikring
Fra : Kaare Holst

Dato : 10-09-07 19:45

Har nogen et bud på, hvor vi finder det bedste tilbud på en forsikringspakke
i forbindelse med en familierejse til USA over tre måneder?

Kaare

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-09-07 19:50

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Har nogen et bud på, hvor vi finder det bedste tilbud på en
> forsikringspakke i forbindelse med en familierejse til USA over tre
> måneder?

Jeg ville tjekke hvad det koster at få diverse Guld creditcards, som ofte
indeholder en dækkende rejseforsikring hvis rejsen betales med kortet.

Iøvrigt er det ikke helt uinteressant præcist hvor mange i er og hvor
gamle.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-09-07 19:57

"Kent Oldhøj" <kent@REMOVE.oldhoj.dk> wrote in message

> Jeg ville tjekke hvad det koster at få diverse Guld creditcards, som ofte
> indeholder en dækkende rejseforsikring hvis rejsen betales med kortet.

Jeg har på det seneste kigget på den slags ordninger og de stopper typisk
efter 30 eller 60 dage.

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 10-09-07 22:16

Uffe Kousgaard <oh@no.no> wrote:
: "Kent Oldhøj" <kent@REMOVE.oldhoj.dk> wrote in message
: news:Xns99A7D3F4AAF75kentoldhoj@oldhoj.dk...
: >
[...]

Mastercard Black hos Storebrand Bank i Norge gir 90 dager, så sant det
er en reise med fastsatt returdato, ellers gjelder forsikring kune for
de første 45 dager. Så ikke gi opp, det kan godt finnes en bank og et
kredittkort i Danmark som også tilbyr inntil 90 dager. (Men neppe et
sekund mer ...)

Bjørn

Fra : Kaare Holst

Dato : 10-09-07 20:01

Uddybende:

Familie på 4, far og mor først i 40'erne, tvillingerne hhv. 8 og 8.

Rejsen varighed er 90 dage.

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-09-07 08:53

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Uddybende:
>
> Familie på 4, far og mor først i 40'erne, tvillingerne hhv. 8 og 8.
>
> Rejsen varighed er 90 dage.

Ud over de sædvanlige udbydere (Gouda, Europæiske etc.) så prøv jeres eget
forsikringsselskab. Vi har en årsrejseforsikring til hele verden til 399,-
der dækker hele husstanden. Dog kun 30 dage, men du kan tegne tillægsdækning
for ekstra dage. Jeg ved ikke hvad de tager pr dag, men det er i hvert fald
det suverænt billigste jeg har fundet for den første måned.

Kræver selvfølgelig at man i forvejen har en familieforsikring, men det har
alle (de fleste) vel...

Keller

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-09-07 08:59

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Uddybende:
>
> Familie på 4, far og mor først i 40'erne, tvillingerne hhv. 8 og 8.
>
> Rejsen varighed er 90 dage.

Nåh ja, det jeg har forholdt mig til er selvfølgelig bare hvad der er
billigst, men den dækning der er beskrevet er identisk eller bedre end den
vi har kunnet få hos Gouda/Europæiske de gange vi har forsikret os gennem
dem. Hvordan de er at danse med i en skadessituation skal jeg heldigvis ikke
kunne sige, men det er ikke det enkelte forsikringsselskab der håndterer
det. Det er altså nogen der ikke beskæftiger sig med andet.

Hvis du vil se en til tider skinger diskussion om hvilken rejseforsikring
der er _bedst_ , kan du søge tilbage i gruppen, det har været op et par
gange før. Men diskussionen udviklede sig så vidt jeg husker til en række
temmelig subjektive holdninger til hvor godt noget kan være når man ikke har
betalt kassen for det...

Keller

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 11-09-07 12:54

"Carsten Keller"

> [...]
> temmelig subjektive holdninger til hvor godt noget kan være når man ikke

Jeg har både gode og dårlige oplevelser med Europæiske fra min sidste rejse.

Den dårlige oplevelse gjorde dog, at jeg valgte Gouda denne gang. Dem har
jeg heldigvis endnu ikke haft brug for. Prisen var ca. den samme (jeg er 23
og er i New Zealand i et halvt år. Sidst rejste jeg også et halvt år men i
Toronto, San Francisco, New Zealand, Australien, Kina og Vietnam)

Venligst
Lars

Fra : jens

Dato : 12-09-07 12:01

> [...]
> Har nogen et bud på, hvor vi finder det bedste tilbud på en
> forsikringspakke i forbindelse med en familierejse til USA over tre

Davs
Jeg ved at med BG mastercard de dækker 60 dage
men der kan man så købe tillægs forsikring
jeg kender en som købte så den dækkede 6 måneder i hele verden for 1700 kr
alr incl for 6 mdr for hele hustanden