Erfaringer med AirVantage oppustelige vest~
Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-07 15:31

Bla bmw og rukka sælger veste med gore's AirVantage "system"

Nogen der har erfaringer med hvor godt det isolerer og hvor meget man reelt
kan regulere isoleringen ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : KentBM

Dato : 10-10-07 22:38

Anders Majland wrote:
> Bla bmw og rukka sælger veste med gore's AirVantage "system"
>
> Nogen der har erfaringer med hvor godt det isolerer og hvor meget man reelt
> kan regulere isoleringen ?

Rukka er gået bort fra at bruge AirVantage jakke (der er faste ærmer
uden regulering) i deres SRO tøj. Jeg har lige fået byttet et sæt SRO af
første model (inkl. AirVantage-jakke) til et sæt SRO Anatomic.

Du puster vesten op med munden, så det er meget hurtigt at regulere
luftmængden. Det virker i hvert tilfælde i starten. Men er ikke nok til
at holde varmen i temperaturer under 5° eller deromkring.

Det er faktisk bedre med en elektrisk vest eller endnu bedre begge dele.
BMW sælger en sådan vest. Jeg har selv købt en vest hos Louis i
Tyskland, men BMWs vest har udvendig temperatur regulering i modsætning
til min, hvor tænd i tre niveauer sidde under den ene armhule.

--

Kent

Fra : Anders Majland

Dato : 11-10-07 00:00

> Du puster vesten op med munden, så det er meget hurtigt at regulere
> luftmængden. Det virker i hvert tilfælde i starten. Men er ikke nok til at
> holde varmen i temperaturer under 5° eller deromkring.

Hmm så er en min gamle r-tech med det supplerende fleece foer nok "godt nok"
lidt endnu mens jeg sparer sammen til et sæt allroad

En elvest er sikkert også rar, men ingen af mine mc'er har rigtigt strøm nok
tilovers til at drive ret meget mere end el håndtag. Den lille (xt'en) har
jeg endda skiftet de 2 baglygtepærer til LED - bla for at spare lidt på
strømmen

Min gamle mc'er er ikke designet til altid at køre med lyset tændt.

Fra : KentBM

Dato : 11-10-07 18:57

Anders Majland wrote:

> [...]
> jeg endda skiftet de 2 baglygtepærer til LED - bla for at spare lidt på

Min el-vest fra Louis, som ved nærmere eftersyn var fra Hein Gericke,
kunne købes med et batteripak under hver armhule. Under venstre arm
sidder så tænd/sluk og tilslutning for 240V lader. Eller batterierne kan
skiftes ud med et kabel, som så sluttes til motorcyklen.

Problemet med batterierne, som er af typen AA, er at de kun holder strøm
omkring 1 - 1 1/2 timer ved fuld brug. Så den sidste halve time på en to
timers tur kan blive ret kold. Og der skal fuld knald på ved frostgrader.

Det ser ikke ud til, at Hein Gericke har vesten til salg mere. Jeg har
set beklædnings kataloget igennem (Pdf-format).

--

Kent

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 11-10-07 11:09

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> luftmængden. Det virker i hvert tilfælde i starten. Men er ikke nok til at
> holde varmen i temperaturer under 5° eller deromkring.
SNIP
> --
>
> Kent

Hej,

Jeg er enig med Kent vedr. AirVantage.
AirVantage er egentlig en fin løsning - blot kan man ikke puste luft i
vestens ærmer.
Løsningen har været fin til mine 2 x 25-30 min. kørsel om vinteren til og
fra job ved temperaturer helt ned til mellem -5 og -10 grader C.
Vesten var en del af Rukkas SRO-dragt, som også jeg har fået udskiftet på
garantien pga. manglende tæthed.
Dragten var på udskiftningstidspunktet 2,5 år gammel og blev kun brugt til
vinterkørsel.
Det bliver spændende at se, om erstatningsdragten (model SRO Anatomic) er
bedre end den gamle SRO-dragt.

Carsten