"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:k041vfqpwp9i$.gaiccj5ja3b0$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 9 Oct 2007 23:26:11 +0200, Orla Pedersen wrote:
>
> "Til geng¿ld afsl¸res motorens moderne japanske konstruktion ved brugen af
> 4 ventiler per cylinder og hydraulisk udligning af ventilspillerummene.
> Desuden er her dobbelte t¿ndr¸r, gasspj¿lds-sensor i karburatorerne og
> accelerations-pumpe samt automatisk dekompression, så startmotoren ikke
> kv¿les allerede ved sit f¸rste favntag med de store ´boobies¡."
>
> 1. Altså, t¸m de sv¸mmerhuse ! :-|
>
> 2. Skift olie til den rigtige viscositet af hensyn til de hydrauliske
> ventill¸ftere.
Ja, ventiler er hydrauliske, men de to ventiler der bliver påvirket at samme
st¸dstang og samme hydraulik, skal just indbyrdes.
Hvis de ikke er just rigtigt, så knalder den, når man giver gas.
Bem¿rk at der skal holdes på den ene viparm, mens man just den anden, for at
de virker perfekt.
Det er ikke bare lige med hydraulik
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk