/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Positionslys på US model
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-10-07 06:21

Hej

Jeg har en XR 650 L jeg skal syne. Modellen er fra USA, og har derfor fast
kørelys, og igen positionslys. Er synsmanden tilfreds hvis jeg kan tænde for
nærlyset og hive nøglen ud eller skal det være en lille 5Watt pære.

Det er plat. Jeg har kørt i 10 år og har aldrig brugt positionslyset.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



 
 
Matthias H Matthiess~ (05-10-2007)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthiess~


Dato : 05-10-07 06:38


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:4705c9cf$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har en XR 650 L jeg skal syne. Modellen er fra USA, og har derfor fast
> kørelys, og igen positionslys. Er synsmanden tilfreds hvis jeg kan tænde
> for nærlyset og hive nøglen ud eller skal det være en lille 5Watt pære.
>
> Det er plat. Jeg har kørt i 10 år og har aldrig brugt positionslyset.
>
> --
Læs tråden " Batteri lovpligtigt?" fra den 1. oktober. Her kan du sikkert
finde svaret.
Hilsen Matthias



Jan jensen (05-10-2007)
Kommentar
Fra : Jan jensen


Dato : 05-10-07 10:47


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:4705c9cf$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har en XR 650 L jeg skal syne. Modellen er fra USA, og har derfor fast
> kørelys, og igen positionslys. Er synsmanden tilfreds hvis jeg kan tænde
> for nærlyset og hive nøglen ud eller skal det være en lille 5Watt pære.
>
> Det er plat. Jeg har kørt i 10 år og har aldrig brugt positionslyset.
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88, XR650L '95
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk
>Hej
Du skal have en lille 5Watt pære, og der skal være en kontakt således du kan
slukke og tænde for parkeringslyset. Jeg fik selv en USA motorcykel hjem i
foråret, den var forsynet med to forlygter, jeg fjernede den ene pære og
satte en 5 watts pære i den ene forlygte (havde i forvejen en lille dims som
passede lige ned i soklen på stikket) herefter skulle jeg have trukket
ledniger til en kontakt så jeg kunne slukke og tænde for lyset.
Det lavede jeg sådan at da jeg havde fået den synet kunne jeg bare tage hjem
klippe et par strips og trække alle ledninger ud igen, monterer min forlygte
pære, og det var så det. Jeg ved godt jeg skal samme mølle igennem næste
gang jeg skal til syn, men den tid den sorg.

Det hele er lidt tåbeligt, der er overhovedet ingen krav om at du skal tænde
parkeringslyset når du sætter din motorcykel fra dig. Og det værste var at
på den danske udgave af nøjagtigt den samme mc, kan man heller ikke tænde
for parkeringslyset uden samtidig at tænde for nærlyset, desuden kan ikke
tænde lyset (mangler som din også en kontakt) uden at der er tænding på
motorcyklen. Hvem efterlader sin motorcykel med nøglen i tændingen for at
kunne tænde parkeringslyset, som der i øvrigt ikke er krav om? Jeg gør ikke.

Det endte med at jeg søgte om dispensation, dette blev afslået da jeg jo
bare kunne etablerer parkeringslys på motorcyklen, dette ville ikke koste
ret meget mente færdselsstyrelsen. Det protesterede jeg over, da jeg nok
tror at to nye forlygter til min mc nemt render op i 10.000 kroner. Jeg har
ikke hørt fra dem siden, og de gider sikkert heller ikke besvare min
henvendelse.

peg



Steen Gruby (05-10-2007)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 05-10-07 19:14

On Fri, 5 Oct 2007 07:21:13 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Hej Baver.
>
>Jeg har en XR 650 L jeg skal syne. Modellen er fra USA, og har derfor fast
>kørelys, og igen positionslys. Er synsmanden tilfreds hvis jeg kan tænde for
>nærlyset og hive nøglen ud eller skal det være en lille 5Watt pære.
>
Nu må du ikke forvente at lovgiverne har nogen som helst forstand på
det de beskæftiger sig med
Tidligere, da der var en lov om possisionslys på en parkeret MC, gav
loven mening.
Nu, hvor den lov er ophævet, er det faktisk således at du ikke må køre
uden mindst nærlys, og loven om at der skal være possisionslys er
særdeles selvmodsigende.
MC'en er udstyret med noget du ikke må benytte - Og dog.
Der er lige undtagelsen der bekræfter regelen: Når man holder stille
ved en jernbaneoverskæring er det stadig således at man bør / skal
blænde ned for ikke at blænde de i modsat retning holdende ,-)

>Det er plat. Jeg har kørt i 10 år og har aldrig brugt positionslyset.

Velkommen i Klubben - Jeg aner ikke en gang om det virker

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jacob Bunk Nielsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 12-10-07 16:38

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Det er plat. Jeg har kørt i 10 år og har aldrig brugt positionslyset.

Jeg testede mit på min Bandit i nogle timer en dag da jeg kom til at
dreje nøglen for langt. Næste morgen var batteriet fladt. Så fik jeg
også prøvet det med at løbe den igang ... hmmm.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste