Vinduer med Borland
Fra : Inge Tønners

Dato : 22-12-00 21:06

Dav. Jeg haar hørt at man kan lave visuelle programmer, altså Windows
Vinduer i c++. Mit spørgsmål er så om man kan lave dem med Borlands 5.5
compiler. Er der eventuelt nogen der har nogle links?

Fra : Ole Nielsby

Dato : 26-12-00 22:44

Inge Tønners <nma2818@vip.cybercity.dk> skrev:

> Dav. Jeg haar hørt at man kan lave visuelle programmer,
> altså Windows Vinduer i c++. Mit spørgsmål er så om
> man kan lave dem med Borlands 5.5 compiler.

Ja.

> Er der eventuelt nogen der har nogle links?

Læs Charles Petzold: Programming Windows 95,
Microsoft Press 1966 (1060 sider), samt Torkild
Glaven: C++-programmering (min udgave er fra
1992; jeg tror der findes en nyere revideret udgave
som i givet fald er at foretrække).

Hvis din læsehest går i knæ under vægten af disse
bøger, så hold dig fra Windows-programmering
eller forsøg dig med noget mere begyndervenligt
end "rå" C++.

Borlands Delphi siges at være forholdsvis nem
at gå til, og den kan fås gratis, bl.a. version 4 på
Alt Om Data's cover-CD fra december, hvis jeg
husker rigtigt. Den er baseret på Borlands dialekt
af programmeringssproget Pascal, ikke på C++.

ON/***remove a slow slimy animal from my reply address***

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-12-00 16:54

> [...]
>Alt Om Data's cover-CD fra december, hvis jeg
>husker rigtigt. Den er baseret på Borlands dialekt
>af programmeringssproget Pascal, ikke på C++.

Borlands C++ Builder er Delphi med C++ istedet for OP

Fra : wim

Dato : 03-01-01 23:48

On Tue, 26 Dec 2000, Ole Nielsby wrote:

> [...]
>af programmeringssproget Pascal, ikke på C++.
>
>ON/***remove a slow slimy animal from my reply address***

hmm...versionen i alt om data er kun en standard version og ikke
professionel eller enterprise, Men sikkert god nok som en start...

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-01-01 12:12

>hmm...versionen i alt om data er kun en standard version og ikke
>professionel eller enterprise, Men sikkert god nok som en start...

Du kan læse på www.borland.com og forskellende på de forskellige
versioner.