Sænke en Yamaha Diversion 600 ??
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 29-09-07 21:26

Hej Alvidende koryfæer

En veninde ejer en Yamaha Diversion 600 (1999).
Hendes ben er lidt korte i den ene ende, og hun har derfor svært ved at
opnå en sikker jordforbindelse.

Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6
centimeter ??

med venlig hilsen

Bent Erik Thomsen

BMW K100RS

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 22:20

"Bent Erik Thomsen" <bmw-i@poet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opnå en sikker jordforbindelse.
>
> Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6

Hej

Denise har fået taget lidt ud af polstringen af sædet, det kan ses på et af
billederne ( http://www.dfmc.dk/?id=37 ), at der er kommet mere svaj i
sædet, nok en lidt bedre løsning end at sænke cyklen, da side støtte benet
bliver for langt, og den bliver meget svær at få op på central støtten, samt
at man ændrer cyklens styreegenskaber hvis den ikke sænkes lige meget i
begge ender !, man kan også købe Daytona støvler med 20-25mm "høje" såler
www.louis.de har dem

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Armand

Dato : 29-09-07 22:56

Bent Erik Thomsen skrev:
> [...]
> opnå en sikker jordforbindelse.
> Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6

- Daytona Ladystar - Goretexstøvler med ekstra tyk "skjult" sål = +2½cm
benforlængelse!
- GT sadler i Brovst (eller anden nærværende saddelmager) = - 2½-3½cm
sædepolstring!
Summasummarum: 5-6 cm's asfalttilnærmelse!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-09-07 07:37

Armand skrev den 29 sep 2007 i
klip
> - Daytona Ladystar - Goretexstøvler med ekstra tyk "skjult" sål = +2½cm
> benforlængelse!

klip

Dléren er også lidt høj i det, så jeg tænkte lidt på det med støvlerne i
starten, 2,5 cm er faktisk ret meget at få forærende, men: jeg gik fra det,
udfra den betragtning at der vil være en sikkerhedsforringelse: Ved
standsning skal man af og til ha´lidt bedre ved med fødderne for at holde
modellen på ret køl - med en meget tyk sål (2-2,5 cm) vil fodens
angrebsvinkel til underlaget blive forringet, og man vil have nemmere ved at
vrikke rundt, eller er det bare pjat?

Fra : Armand

Dato : 30-09-07 11:05

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> modellen på ret køl - med en meget tyk sål (2-2,5 cm) vil fodens
> angrebsvinkel til underlaget blive forringet, og man vil have nemmere ved at

Det vil sikkert kræve lidt tilvænning, men ligefrem fare forat vrikke om
er vist lige frygtsomt nok - Det er jo ikke sutsko, men fastsiddende
støvler vi taler om. Faktisk er støtten et væsentligt
sikkerheds-argument for støvlebrug på motorcykel.

--
Armand.

Fra : bøv

Dato : 30-09-07 11:27

> [...]
> opnå en sikker jordforbindelse.
>
> Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6

Alpha Technik i Tyskland har sænkningskit.
http://www.alphatechniksql.alphaplanweb.de/index.cfm?Bereich=f_artikelansicht&ArtikelID=3359&gruppe1=Tieferlegungen&gruppe2=Yamaha

Fra : Knud Dam

Dato : 30-09-07 16:13

"bøv" <nejduerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Alpha Technik i Tyskland har sænkningskit.
> http://www.alphatechniksql.alphaplanweb.de/index.cfm?Bereich=f_artikelansicht&ArtikelID=3359&gruppe1=Tieferlegungen&gruppe2=Yamaha

Sådan et kit på og så sænke den ved forgaffelrørerne. Det vil være en god
løsning.

; - )

KD

Fra : STudo

Dato : 30-09-07 17:03

Bent Erik Thomsen wrote:

> [...]

> opnå en sikker jordforbindelse.

> Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6

Det må da siges at du har fået bonus! NG har oppet sig, efter den mystiske
opsang i sidste uge.

To løsninger på kun et problem.
Og fornuftige begge to. Ellers bræk begge lårbensknogler og forlæng. Det
giver os mere lår at kigge på

Fra : Andersen [3650]

Dato : 30-09-07 19:17

"STudo" <"rekvalm"@googlemail.com skrev i en meddelelse
> Bent Erik Thomsen wrote:
> To løsninger på kun et problem.
> Og fornuftige begge to. Ellers bræk begge lårbensknogler og forlæng. Det
> giver os mere lår at kigge på

Den billigeste/nemmeste vil dog være
at lukke lidt luft ud af begge hjul.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-09-07 19:26

STudo skrev:
> [...]

> mystiske opsang i sidste uge.
>
> To løsninger på kun et problem.
> Og fornuftige begge to. Ellers bræk begge lårbensknogler og forlæng. Det

Nu skal du så også få et svar.

Mage til næsvished skal man lede længe efter!

Hæderkronede skribenter og herunder især dem der dag efter dag og uge
efter uge, leverer løsninger og forslag til læsere og andre skribenter i
NG, leverer et fantastisk stykke frivilligt GRATIS hjælpearbejde!

Din opfattelse af, at nogen skal- eller har "oppet sig" for at
tilfredsstille spørgerenes behov for hjælp, eller på nogen måde har en
forpligtigelse til at tage indlæg op til "behandling" er fuldstændig
malplaceret!

Og så tillige krydret med en dumsmart kommentar. Føj!

Det er skændigt!

Du burde skamme dig - for ikke at sige undskylde!

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-09-07 19:45

On Sun, 30 Sep 2007 20:26:01 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

> [...]
>tilfredsstille spørgerenes behov for hjælp, eller på nogen måde har en
>forpligtigelse til at tage indlæg op til "behandling" er fuldstændig

Jeg har valgt ikke at kommentere angreb på gruppens måde at "omgås"
på.
Den nemmeste måde at undgå lange polimikker hvor en "troll" smider
madding ud er at forbigå det i tavshed - Det plejer deltagerne i
D.F.M. at være meget gode til
Efter min ringe formening er D.F.M. den mest sobre af de news grupper
jeg har læst med på, og skribenterne er generelt meget venlige mod
hinanden - En vis grad af ironi og mærkemobning hører dog MC verdenen
til - Det er en del af charmen .
Må det endelig fortsætte således - Det er en af grundene til at jeg er
blevet hængende nu på 10' år.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-09-07 19:50

Hej - Steen Gruby - du skrev:
> On Sun, 30 Sep 2007 20:26:01 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
>
> Hej Kløve.
>>
> Jeg har valgt ikke at kommentere angreb på gruppens måde at "omgås"
> på.

Du har fuldstændig ret, og jeg plejer (forsøger ) da også at
ignorere sådanne indlæg...
> Den nemmeste måde at undgå lange polimikker hvor en "troll" smider
> madding ud er at forbigå det i tavshed - Det plejer deltagerne i
> D.F.M. at være meget gode til

....men fanden tog mig, jeg mender det var sjofelt.

> [...]
> jeg har læst med på, og skribenterne er generelt meget venlige mod
> hinanden - En vis grad af ironi og mærkemobning hører dog MC verdenen

nemlig

> Må det endelig fortsætte således - Det er en af grundene til at jeg er
> blevet hængende nu på 10' år.

Samme her...

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-10-07 09:57

On 30 Sep., 20:44, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:

> [...]
> Den nemmeste måde at undgå lange polimikker hvor en "troll" smider
> madding ud er at forbigå det i tavshed - Det plejer deltagerne i

Hehe, det kløede nu også gevaldigt i fingrene på mig, den var lige
oppe over

--
Mvh - Arne Lorenzen