|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Sænke en Yamaha Diversion 600 ?? Fra : Bent Erik Thomsen
 | 
 Dato :  29-09-07 21:26
 | 
 |  | Hej Alvidende koryfæer
 
 En veninde ejer en Yamaha Diversion 600 (1999).
 Hendes ben er lidt korte i den ene ende, og hun har derfor svært ved at
 opnå en sikker jordforbindelse.
 
 Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6
 centimeter ??
 
 
 med venlig hilsen
 
 Bent Erik Thomsen
 
 BMW K100RS
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (29-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  29-09-07 22:20
 | 
 |  | 
 "Bent Erik Thomsen" <bmw-i@poet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:46feb509$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hej Alvidende koryfæer
 >
 > En veninde ejer en Yamaha Diversion 600 (1999).
 > Hendes ben er lidt korte i den ene ende, og hun har derfor svært ved at 
 > opnå en sikker jordforbindelse.
 >
 > Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6 
 > centimeter ??
 Hej
 Denise har fået taget lidt ud af polstringen af sædet, det kan ses på et af 
 billederne  ( http://www.dfmc.dk/?id=37  ), at der er kommet mere svaj i 
 sædet, nok en lidt bedre løsning end at sænke cyklen, da side støtte benet 
 bliver for langt, og den bliver meget svær at få op på central støtten, samt 
 at man ændrer cyklens styreegenskaber hvis den ikke sænkes lige meget i 
 begge ender !, man kan også købe Daytona støvler med 20-25mm "høje" såler 
www.louis.de  har dem
 -- 
 Mvh.
 Dennis Pedersen.
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66 |  |  | 
  Armand (29-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  29-09-07 22:56
 | 
 |  | Bent Erik Thomsen skrev:
 > Hej Alvidende koryfæer
 >
 > En veninde ejer en Yamaha Diversion 600 (1999).
 > Hendes ben er lidt korte i den ene ende, og hun har derfor svært ved at
 > opnå en sikker jordforbindelse.
 > Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6
 > centimeter ??
 >
 - Daytona Ladystar - Goretexstøvler med ekstra tyk "skjult" sål = +2½cm
 benforlængelse!
 - GT sadler i Brovst (eller anden nærværende saddelmager) = - 2½-3½cm
 sædepolstring!
 Summasummarum: 5-6 cm's asfalttilnærmelse!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  Arne Lorenzen (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne Lorenzen
 | 
 Dato :  30-09-07 07:37
 | 
 |  | 
 
            Armand skrev den 29 sep 2007 i 
 news:46fec9ef$0$69195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 klip
 > - Daytona Ladystar - Goretexstøvler med ekstra tyk "skjult" sål = +2½cm 
 > benforlængelse!
 klip
 Dléren er også lidt høj i det, så jeg tænkte lidt på det med støvlerne i 
 starten, 2,5 cm er faktisk ret meget at få forærende, men: jeg gik fra det, 
 udfra den betragtning at der vil være en sikkerhedsforringelse: Ved 
 standsning skal man af og til ha´lidt bedre ved med fødderne for at holde 
 modellen på ret køl - med en meget tyk sål (2-2,5 cm) vil fodens 
 angrebsvinkel til underlaget blive  forringet, og man vil have nemmere ved at 
 vrikke rundt, eller er det bare pjat?
 -- 
 Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183 |  |  | 
   Armand (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-09-07 11:05
 | 
 |  | Arne Lorenzen skrev:
 > Armand skrev den 29 sep 2007 i
 > news:46fec9ef$0$69195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 > klip
 >> - Daytona Ladystar - Goretexstøvler med ekstra tyk "skjult" sål = +2½cm
 >> benforlængelse!
 >
 > Dléren er også lidt høj i det, så jeg tænkte lidt på det med støvlerne i
 > starten, 2,5 cm er faktisk ret meget at få forærende, men: jeg gik fra det,
 > udfra den betragtning at der vil være en sikkerhedsforringelse: Ved
 > standsning skal man af og til ha´lidt bedre ved med fødderne for at holde
 > modellen på ret køl - med en meget tyk sål (2-2,5 cm) vil fodens
 > angrebsvinkel til underlaget blive  forringet, og man vil have nemmere ved at
 > vrikke rundt, eller er det bare pjat?
 >
 Det vil sikkert kræve lidt tilvænning, men ligefrem fare forat vrikke om
 er vist lige frygtsomt nok - Det er jo ikke sutsko, men fastsiddende
 støvler vi taler om. Faktisk er støtten et væsentligt
 sikkerheds-argument for støvlebrug på motorcykel.
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  bøv (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bøv
 | 
 Dato :  30-09-07 11:27
 | 
 |  |  |  |  | 
  Knud Dam (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Knud Dam
 | 
 Dato :  30-09-07 16:13
 | 
 |  |  |  |  | 
  STudo (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : STudo
 | 
 Dato :  30-09-07 17:03
 | 
 |  | 
 
            Bent Erik Thomsen wrote:
 > Hej Alvidende koryfæer
 > En veninde ejer en Yamaha Diversion 600 (1999).
 > Hendes ben er lidt korte i den ene ende, og hun har derfor svært ved at 
 > opnå en sikker jordforbindelse.
 > Er der nogle gode råd (erfaringer helst) hvordan man hente en 5 - 6 
 > centimeter ??
 > med venlig hilsen
 > Bent Erik Thomsen
 > BMW K100RS
 Det må da siges at du har fået bonus! NG har oppet sig, efter den mystiske 
 opsang i sidste uge.
 To løsninger på kun et problem.
 Og fornuftige begge to. Ellers bræk begge lårbensknogler og forlæng. Det 
 giver os mere lår at kigge på    |  |  | 
  Andersen [3650] (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andersen [3650]
 | 
 Dato :  30-09-07 19:17
 | 
 |  | 
 
            "STudo" <"rekvalm"@googlemail.com skrev i en meddelelse 
 news:fdohbp$4ra$1@abbeden.bunk.cc...
 > Bent Erik Thomsen wrote:
 > To løsninger på kun et problem.
 > Og fornuftige begge to. Ellers bræk begge lårbensknogler og forlæng. Det 
 > giver os mere lår at kigge på    >
 Den billigeste/nemmeste vil dog være
 at lukke lidt luft ud af begge hjul.    |  |  | 
  "J.C.Kløve" (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  30-09-07 19:26
 | 
 |  | 
 
            STudo skrev:
 > Bent Erik Thomsen wrote:
 > Det må da siges at du har fået bonus! NG har oppet sig, efter den 
 > mystiske opsang i sidste uge.
 > 
 > To løsninger på kun et problem.
 > Og fornuftige begge to. Ellers bræk begge lårbensknogler og forlæng. Det 
 > giver os mere lår at kigge på    Nu skal du så også få et svar.
 Mage til næsvished skal man lede længe efter!
 Hæderkronede skribenter og herunder især dem der dag efter dag og uge 
 efter uge, leverer løsninger og forslag til læsere og andre skribenter i 
 NG, leverer et fantastisk stykke frivilligt GRATIS hjælpearbejde!
 Din opfattelse af, at nogen skal- eller har "oppet sig" for at 
 tilfredsstille spørgerenes behov for hjælp, eller på nogen måde har en 
 forpligtigelse til at tage indlæg op til "behandling" er fuldstændig 
 malplaceret!
 Og så tillige krydret med en dumsmart kommentar. Føj!
 Det er skændigt!
 Du burde skamme dig - for ikke at sige undskylde!
 -- 
 Dun@nt
 1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223   - DMCN# 745 - DMC - MCTC
            
             |  |  | 
   Steen Gruby (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Gruby
 | 
 Dato :  30-09-07 19:45
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 30 Sep 2007 20:26:01 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
 Hej Kløve.
 >
 >Din opfattelse af, at nogen skal- eller har "oppet sig" for at 
 >tilfredsstille spørgerenes behov for hjælp, eller på nogen måde har en 
 >forpligtigelse til at tage indlæg op til "behandling" er fuldstændig 
 >malplaceret!
 >
 Jeg har valgt ikke at kommentere angreb på gruppens måde at "omgås"
 på.
 Den nemmeste måde at undgå lange polimikker hvor en "troll" smider
 madding ud er at forbigå det i tavshed - Det plejer deltagerne i
 D.F.M. at være meget gode til    Efter min ringe formening er D.F.M. den mest sobre af de news grupper
 jeg har læst med på, og skribenterne er generelt meget venlige mod
 hinanden - En vis grad af ironi og mærkemobning hører dog MC verdenen
 til - Det er en del af charmen   .
 Må det endelig fortsætte således - Det er en af grundene til at jeg er
 blevet hængende nu på 10' år.
 -- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU MAX Special 1956
 NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk |  |  | 
    "J.C.Kløve" (30-09-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  30-09-07 19:50
 | 
 |  | 
 Hej - Steen Gruby - du skrev:
 > On Sun, 30 Sep 2007 20:26:01 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:
 > 
 > Hej Kløve.
 >> Din opfattelse af, at nogen skal- eller har "oppet sig" for at 
 >> tilfredsstille spørgerenes behov for hjælp, eller på nogen måde har en 
 >> forpligtigelse til at tage indlæg op til "behandling" er fuldstændig 
 >> malplaceret!
 >>
 > Jeg har valgt ikke at kommentere angreb på gruppens måde at "omgås"
 > på.
 Du har fuldstændig ret, og jeg plejer (forsøger    ) da også at 
 ignorere sådanne indlæg...
 > Den nemmeste måde at undgå lange polimikker hvor en "troll" smider
 > madding ud er at forbigå det i tavshed - Det plejer deltagerne i
 > D.F.M. at være meget gode til    ....men fanden tog mig, jeg mender det var sjofelt.
 > Efter min ringe formening er D.F.M. den mest sobre af de news grupper
 > jeg har læst med på, og skribenterne er generelt meget venlige mod
 > hinanden - En vis grad af ironi og mærkemobning hører dog MC verdenen
 > til - Det er en del af charmen   .
 nemlig    > Må det endelig fortsætte således - Det er en af grundene til at jeg er
 > blevet hængende nu på 10' år.
 > 
 Samme her...
 -- 
 Dun@nt
 1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223   - DMCN# 745 - DMC - MCTC
            
             |  |  | 
  Arne Lorenzen (01-10-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne Lorenzen
 | 
 Dato :  01-10-07 09:57
 | 
 |  | 
 
            On 30 Sep., 20:44, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
 > On Sun, 30 Sep 2007 20:26:01 +0200, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
 > >Din opfattelse af, at nogen skal- eller har "oppet sig" for at
 > >tilfredsstille spørgerenes behov for hjælp, eller på nogen måde har en
 > >forpligtigelse til at tage indlæg op til "behandling" er fuldstændig
 > >malplaceret!
 >
 > Jeg har valgt ikke at kommentere angreb på gruppens måde at "omgås"
 > på.
 > Den nemmeste måde at undgå lange polimikker hvor en "troll" smider
 > madding ud er at forbigå det i tavshed - Det plejer deltagerne i
 Hehe, det kløede nu også gevaldigt i fingrene på mig, den var lige
 oppe over    --
 Mvh - Arne Lorenzen
            
             |  |  | 
 |  |