Ny Suzuki GSX 650 - F
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-09-07 22:51

mon vi her har en afløser for "ymerbægeret"?

http://www.globalsuzuki.com/motorcycle/moto/street/gsx650f/spec.html
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Brian Sørup

Dato : 28-09-07 23:31

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> mon vi her har en afløser for "ymerbægeret"?
>
> http://www.globalsuzuki.com/motorcycle/moto/street/gsx650f/spec.html

Er den ikke tung ?
Den vejer det samme som min 16 år gamle VFR.......
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 29-09-07 08:04

> Er den ikke tung ?
> Den vejer det samme som min 16 år gamle VFR.......

Det var ogsaa min foerste tanke... Vejer den ikke omtrent det samme som GSF
1200 ??

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-09-07 08:36

Allan Rasmussen skrev:

> Det var ogsaa min foerste tanke... Vejer den ikke omtrent det samme som GSF
> 1200 ??

tung den er!

Man har valgt at bygge den med et rørstel frem for alu, hvilket givet
bærer en stor del af skylden.
Men så er der jo da også plads til "forbedringer" i mark II og III
udgaven

Fra : Armand

Dato : 29-09-07 10:59

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Er den ikke tung ?
> Den vejer det samme som min 16 år gamle VFR.......

Den holder da bare stilen fra de seneste 20 års Slingshot'er :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-07 00:12

J.C.Kløve wrote:

> mon vi her har en afløser for "ymerbægeret"?

*LOL* Hvor kom den betegnelse fra?

Jeg plejer at kalde dem (GSX600F/GSX750F) for Ford Mondeo'er på 2 hjul..

--
Squish
VFR750F

Fra : snusken

Dato : 29-09-07 06:22

> *LOL* Hvor kom den betegnelse fra?
Jeg mener, at det oprindelig er en tysk plastickåbe betegnelse:

http://de.wikipedia.org/wiki/Joghurtbecher

i afsnittet: "Andere Bedeutungen"

/erik

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 29-09-07 06:47

snusken skrev:

> Jeg mener, at det oprindelig er en tysk plastickåbe betegnelse:
>
> http://de.wikipedia.org/wiki/Joghurtbecher
>
> i afsnittet: "Andere Bedeutungen"

Jup, men det var nu CBR1000 + 600 der udløseren til lige det "kælenavn"
sådan omkring 1987

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-09-07 07:47

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Jup, men det var nu CBR1000 + 600 der udløseren til lige det "kælenavn"
> sådan omkring 1987

Jeg mener udtrykket har flere oprindelser, jeg stødte på første gang i
mine ganske unge år i sejlklubben, som en betegnelse for glasfiberbåde.

Men netop GSX600F/GSX750F ligner i forbløffende grad resultetet af de
eksperimenter jeg lavede som barn, når jeg satte tomme ymer- og
yoghurtbægere i ovnen for at lave sjove skulbturer

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-09-07 08:08

J.C.Kløve skrev den 29 sep 2007 i
klip
> Jeg mener udtrykket har flere oprindelser, jeg stødte på første gang i
> mine ganske unge år i sejlklubben, som en betegnelse for glasfiberbåde.
klip

Nede sydpå kaldte vi dem nu kummefrysere

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 29-09-07 08:10

> [...]
> eksperimenter jeg lavede som barn, når jeg satte tomme ymer- og
> yoghurtbægere i ovnen for at lave sjove skulbturer

Kan jeg kun give dig ret i...
De ligner de dyppet i plastic og haengt op i baghjulet til toerre... :)

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2000models/2000-Suzuki-GSX600FKatana.jpg

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-07 14:12

Squish wrote:

> *LOL* Hvor kom den betegnelse fra?
>
> Jeg plejer at kalde dem (GSX600F/GSX750F) for Ford Mondeo'er på 2 hjul..

Det _er_ altså "smeltet isdessert" der er den korrekte betegnelse

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-07 19:30

Torben Scheel wrote:

> Det _er_ altså "smeltet isdessert" der er den korrekte betegnelse

Sikkert.. Men jeg bilder mig stadig ind at det er samme designer der
står bag!

--
Squish
VFR750F

Fra : Søren

Dato : 01-10-07 20:26

Ymerbæger eller smeltet isdessert - Kært barn mange navne.
I min omgangskreds plejer vi at kalde den for "Kummefryseren"
for designet passer lige så godt til hårde hvidevare som til en mc.

Så uanset om den nye 650'er er lidt overvægtig eller ej, er det
et stort skridt i den rigtige retning hvad designet angår.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 10:09

On Fri, 28 Sep 2007 23:50:31 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> mon vi her har en afløser for "ymerbægeret"?

De har da lettet designet gevaldigt i forhold til "badekarret", omend det
da må betegnes som forsigtigt design. Dog virker den stadig en smule
næsetung med al den luft mellem forgaffel/styr, og kåben.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 30-09-07 10:12

Orla Pedersen skrev:

> De har da lettet designet gevaldigt i forhold til "badekarret", omend det
> da må betegnes som forsigtigt design. Dog virker den stadig en smule
> næsetung med al den luft mellem forgaffel/styr, og kåben.

Indledningsvist mener jeg den er pænere end forgængerne men...

ja der er unægtelig gået "gixxer" i alt hvad suzuki frembringer

GS500 - med kåbe og gixxer look
GSX650 - med kåbe og gixxer look
gixxerne selvfølgelig
jeg har endog set en jubilæums SV med fuldkåbe og gixxer look

...det næste bliver vel en intruder 1400 med fuldkåbe og gixxer look =8-D

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 12:51

On Sun, 30 Sep 2007 11:12:24 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Indledningsvist mener jeg den er pænere end forgængerne men...

Joe,... Bortset fra ER6 er der ikke et design, der rykker ovre fra østen
IMO. Der ér gået Carina i designafdelingerne. :-|

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-07 21:10

meddelelse news:9lso7p26ombs$.1rnloexmzmkwx.dlg@40tude.net...

> Joe,... Bortset fra ER6 er der ikke et design, der rykker ovre fra østen
> IMO. Der ér gået Carina i designafdelingerne. :-|

Næhh........ der er ikke meget der skiller sig ud fra mængden, så er jeg
måske den eneste NG læser, der syntes at den gamle 600/750 GSXF er pæn !,
lidt tung måske, men med mere spræl i udseendet end den nye, men Suzuki har
da deres V-Strom, den skiller sig da også ud, samt B-King og Kawasaki har da
også deres Versys ........ den er da også lidt spændende , så helt Carina
er det da ikke

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Anton Hansen

Dato : 30-09-07 22:02

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> så er jeg
> måske den eneste NG læser, der syntes at den gamle 600/750 GSXF er pæn !,
> lidt tung måske, men med mere spræl i udseendet end den nye

Nej... Jeg syntes egentlig også godt om den måde den gamle gsx-f så ud (98
og frem). Jeg ved godt at mange synes at den ligner et stykke smeltet
plastik, men den så da i det mindste lidt anderledes ud. Jeg havde en
gsx600f en kort overgang, og var meget tilfreds med den, bortset fra at
den fungerede "for godt". Der var ingen vibrationer, eller andre særheder,
som jeg synes hører til...

Anton Hansen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-09-07 19:57

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Man har valgt at bygge den med et rørstel frem for alu, hvilket
> givet bærer en stor del af skylden.

Aarh, min gamle Fazer 600 med stålstel vejede da under 190, og de
samme med lidt ældre CBR600'er. Jeg forstår simpelthen ikke hvad
pokker Suzuki har smidt på den cykel (og GSF650).
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R