Besynderligt dækslid
Fra : tp

Dato : 27-09-07 06:22

Opdagede at mit forjul var noget mere slidt 2/5 til venstre end 2/5 til
højre. Vi snakker 2mm mere. På toppen er det fint. Det virker som om det
har kørt 200km venstrerundt i en rundkørsel, men det mindes jeg nu ikke
Når jeg kører dækket rundt, ser det symetrisk ud.
Jeg har undret mig over, at hvis jeg ligger den langt ned i et sving, så er
der et punkt hvor den ligesom vælter lidt, og det er måske dette...

En skævhed i et eller andet ville vel give et helt andet slid. Kan det være
en blødhed i dækket? Metsler Z1 på en R1100RS forøvrigt...

Fra : stupmail@gmail.com

Dato : 27-09-07 11:01

On 27 Sep., 07:22, "tp" <skods...@yahoo.com> wrote:
> [...]
>
> En skævhed i et eller andet ville vel give et helt andet slid. Kan det være
> en blødhed i dækket? Metsler Z1 på en R1100RS forøvrigt...

Hej

Hvis dit "venstre" er set fra styret, så er der stor sandsynlighed
for, at det er fordi vejbanen hælder en smule til højre (Set i et snit
så er en normal vejbane højest i midten for at få regnvandet væk) og
derfor slides døkket en anelse mere på venstre side, da man jo kører
lodret.
Teorien mener før har været oppe at vende her i gruppen for en del år
siden, og jeg er 99,9 procent sikker på den holder.

Mvh

Stup
XS1100S, der også er lidt "skæv" i dækkene.....

Fra : tp

Dato : 27-09-07 15:17

--

Det er da en teori, som passer godt med dækket, men så må det da være noget
blødt skidt, for den har jeg aldrig set før. Bemærkede forøvigt at jeg

Fra : Leif

Dato : 27-09-07 16:29

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> blødt skidt, for den har jeg aldrig set før. Bemærkede forøvigt at jeg
> hældte maskinen noget den vej idag da jeg kørte pga blæst, så hvis man bor

Hvordan er dit bagdæk så ud - er det slidt magen ti?
/Leif

Fra : Armand

Dato : 27-09-07 20:37

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> .......Bemærkede forøvigt at jeg hældte maskinen noget den vej idag da jeg
> kørte pga blæst, så hvis man bor et sted med meget blæst, såee
Mnjaeh :-/
Du skal jo både ud og hjem og får derunder vinden ind fra modsatte retninger
undervejs!

Jeg ville prøve at få flugtet for og bag -hjul, samt få undersøgt om
teleskopet er skævt når der vitterligt er tydelige indikationer på skævheder
i dæk-nedslidningen :-|

--
Armand.

Fra : Western

Dato : 27-09-07 21:02

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev > Jeg ville prøve at få
flugtet for og bag -hjul, samt få undersøgt om
> teleskopet er skævt når der vitterligt er tydelige indikationer på
> skævheder i dæk-nedslidningen :-|

"Teleskopet" skrev den tidligere definitionsrevser. Er det ikke sådan en
himstregims man kigger på fjerne himmellegemer med?

--

Leif Westen

Fra : Armand

Dato : 27-09-07 21:27

"Western" <leif.westenFjerneS@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> "Teleskopet" skrev den tidligere definitionsrevser. Er det ikke sådan en
> himstregims man kigger på fjerne himmellegemer med?

Nårh ja
Men det der lever-fis kan vel også være akkurat lige så skævt som sporingen
(á det trick som HP henviste til) :-/

--
Armand.

Fra : H. P. Holm

Dato : 27-09-07 16:59

tp skrev:

> [...]
>
> En skævhed i et eller andet ville vel give et helt andet slid. Kan det være
> en blødhed i dækket? Metsler Z1 på en R1100RS forøvrigt...

Baghjulet skal flyttes cirka 4 mm til højre, eller noget..!
Det lader til at være et kendt fænomen.

<http://www.bmwrt.com/faq/pttr.htm>

<http://www.google.dk/search?hl=da&q=r1100rs+tire+wear&btnG=S%C3%B8g&meta=>