Skyder tilbage i carburator når den er kol~
Fra : Rene

Dato : 25-09-07 09:40

Hej Gruppe.

Jeg har fået en udfordring med min 2 cylindrede 45 graders v motor med
carburator.

Den skyder tilbage i luftfilteret når den er kold. Jeg anvender
selvfølgelig choker, men alligevel skyder den tilbage. Efter nogle km. når
cyklen er rigtig varm, er der ikke nogen problemer. Jeg har haft
luftfiltret afmonteret og synes at gasspjældet bevæger sig lidt trægt ved
gasgivning og jeg kunne derfor mistænke en lille utæthed i gummi membramen
i vacuum klokken - er der nogen med symtomerfaringer..?

Alternativt kunne det bare være skidt i dyser, især tomgangsdyse mv. Jeg
har endnu ikke haft caburatoren afmonteret og renset.

Finder der nogen caburatorkyndige i gruppen, som kan give et råd.

På forhånd tak
Rene Thorarinsson
XL1200S 1999

Fra : Robert

Dato : 25-09-07 19:01

Hej

Jeg har selv haft samme problem med en ny Mikuni HSR 42, og jeg måtte bare
acceptere at den skal gå i ca. 2 min tomgang....det var noget jeg havde læst
på nettet.
Men jeg kan se det er en HD du har, så prøv at spørg inden på
harley-stumpemarked.dk, de er et forum, som er kanont godt.

/Robert

Fra : Rene

Dato : 27-09-07 07:38

"Robert" <test@test.dk> wrote in

> [...]
> Men jeg kan se det er en HD du har, så prøv at spørg inden på
> harley-stumpemarked.dk, de er et forum, som er kanont godt.

Hej Robert.

Tak for tilbagemeldingen, det prøver jeg.

Mvh Rene

Fra : Rene

Dato : 08-10-07 06:57

> "Robert" <test@test.dk> wrote in

> Hej Robert.
>
> Tak for tilbagemeldingen, det prøver jeg.
>
> Mvh Rene

Hej Robert.

Jeg har fundet fejlen på min cykel og jeg håber det også kan hjælpe dig.

Jeg har en Mikuni carburator med choker kabel og en knap i venstre side.
Denne har ikke kunnet holde chokeren i længere tid, den var ligesom
blevet slap.. Når alt andet svigter så RYFM, Read Your Fucken Manual.
Der fandt jeg ud af at den kan strammes. Det gøres ved at skrue sekskant
skruen bag konsollen, som holder chokerknappen løs, så kan man stramme
den rillede plastic krave som sidder for enden af kablet ind, indtil
kablet går "stramt" igen, herefter monteres kablet i konsollen og
sekskant skruen strammes bagfra. Dette har åbenbart gjort at
chokerkablet kan trækkes helt ud igen og chokeren virker som da cyklen
var ny... Jeg har efterfølgende ikke haft problemer med backfire i
luftfiltret. Problemet har været at jeg kun har kørt med halv choker,
når jeg troede at jeg kørte med fuld choker...

Ifølge manualen skal cyklen startes med fuld choker, den må højest køre
i tomgang 30 sekunder, herefter kan man køre med fuld choker i 1 til 2
km, hvorefter chokeren trykkes halvt ind. Efter ca 3 - 4 km trykkes
chokeren helt ind og bruges ikke mere..

Det virker sgu..

Hilsen Rene
Friheden MC
XL1200S Nyvasket, nye bremseklodser og en carburator der virker - det
bliver en god dag.