Honda CB400F
Fra : flemming_m@hotmail.c~

Dato : 24-09-07 21:36

Hej NG! Jeg er snart blevet træt af, at ha' kortet, men intet tohjulet
legetøj. Derfor har jeg set mig lidt varm på Honda CB 400 Four fra
midt i 70'erne. Meningen var at ha' en forholdsvis billig cykel, som
nok skulle tilføjes lidt café racer look. Har læst, at den skulle være
en udemærket introduktion til klassiske motorcykler. Hvad siger i?
Alle erfaringer er yderst velkomne!
/Flemming

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-09-07 07:29

flemming_m@hotmail.com wrote:
> [...]
> nok skulle tilføjes lidt café racer look. Har læst, at den skulle være
> en udemærket introduktion til klassiske motorcykler. Hvad siger i?

Dejlig cykel - havde en engang i start90'erne. Men du skal nok regne med
at det primært bliver en introduktion i at søge reservedele og
småreparere med den alder den har.

Men umiddelbart en solid konstruktion, som også tyskerne er vilde med
(med deraf følgende galoperende reservedelspriser - men også et udvalg i
uoriginale nye dele).

Sportslig er den ikke (gummistel).

--
vh
Torben

Fra : Big Mumi

Dato : 25-09-07 15:20

Hej

Det er en udemærket maskine det er selfølige ikke en racer. Jeg har selv en
fra 77' og den køre herre godt af en ældre cykel. reservedele er ikke noget
problem til den model.

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 16:08

On Tue, 25 Sep 2007 16:19:51 +0200, Big Mumi wrote:

> og den køre herre godt af en ældre cykel.

What ! Den havde tvivlsomme køreegenskaber selv da den blev introduceret.
Min 55'er BSA kørte markant bedre :-/

Men motoren var fin for den tid

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Armand

Dato : 25-09-07 20:13

meddelelse news:19fdd0s0o6v53$.hvec840fbihg$.dlg@40tude.net...

> What ! Den havde tvivlsomme køreegenskaber selv da den blev introduceret.
> Min 55'er BSA kørte markant bedre :-/

Og bremserne ville selv som nye føles på veteran-stadiet af enhver der
allerede har prøvet en nutidig maskine - hvortil der lige skal lægges 30 års
brug og slid :-|
Læg forøvrigt dertil egerfælge, som givetvis ikke tåler en nærmere
inspektion, og som samtidig indebærer manglen af, IMHO, en af de helt store
sikkerheds-tiltag for moderne motorcykler: Slangeløse dæk der ikke kan
"knalde" midt i et sving hhv. med hanen i bund :-|

Var der ikke én der for nyligt kom ind på hvilken skuffelse en nostalgi-købt
Z650 endte med at blive p.g.a. outdated-heden?

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-09-07 07:54

Armand wrote:
> [...]
> sikkerheds-tiltag for moderne motorcykler: Slangeløse dæk der ikke kan
> "knalde" midt i et sving hhv. med hanen i bund :-|

Ja - det er ting man fortrænger i mindernes tågede lys. Min bremsede
fint - fordi den afløste en MZ med tromler for og bag.

Mit råd - prøv en GS500 eller lignende samme dag som 400four, og beslut
derefter om det skal være gammelt eller moderne.

Nostalgien og udseendet trækket i retning af gammelt, men alt hvad der
hedder sikkerhed og anvendelighed til dagligt brug trækker mod det moderne.

Jeg er i syv sind vedrørende min nærmeste MC fremtid - jeg har en FJ1100
fra 1984 der er opgraderet med moderne hjul/dæk og bremser, og en TDM900
fra 2006. Egentlig er det FJ'eren der skal sælges, men jeg bliver mere
og mere i tvivl - primært fordi FJ'eren har en charme jeg ikke kan
ignorere (hvem sagde at MC-isme var ligesom kærlighed).

--
vh
Torben - _alt_ til salg : CB450S, NTV, FJ1100, TDM900 - så må vi se..

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 17:12

<flemming_m@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Kender den kun af udseende ?, hvad med en Honda XBR 500 ? den kan da også
se lidt retro/cafe racer "aktig" ud

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11178&ipc=45879

MBV retro /cafe kåber kan købes her
http://www.motorradverkleidungen.de/index.html

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : flemming_m@hotmail.c~

Dato : 27-09-07 21:30

Tak for jeres svar.

Nu er jeg godt klar over, at bare fordi man skrev Super Sport på
tanken i '77, er det ikke ligefrem blevet til Superbike i '07...
Har i forvejen en bil fra 1976, så er udemærket klar over, at der
siden 70'erne er sket noget af en udvikling af komfort, bremser,
køreegenskaber, etc.

Daglig dags brug bliver der næppe tale om, pendler mine 600m dagligt
til fods, eller på cykel hvis jeg har travlt. Har tidligere kigget på
og prøvet GS500, og det ville nok også være mit valg, hvis mc'en
skulle bruges som køretøj og ikke bare legetøj.
Men nu er det bare et legetøj, som jeg er på jagt efter. Og når
budgettet er nærmere Kina-knallert end Ducati GT1000 eller Triumph
Thruxton, så må en ægte retro-bike med charme (som nogle af os kalder
alle de fejl der følger med alderen) altså lige umiddelbart være
svaret.

Derfor var mit første indlæg måske nærmere tænkt lidt i retningen af:
Er CB400F noget der kan holde til fritidskørsel og hvordan er den i
forhold til en englænder eller anden japaner i samme alder. Hvordan er
andres erfaringer med samme cykel (eller et alternativ).

Og så lige lidt Off Topic: Det er da utroligt som GS500 holder prisen.
En årgang '95 med 30.000km på klokken til små 50.000kr... Men så er
det også hos Køge MC Center

/Flemming

--------------------------------------
Som nu endnu engang overvejer, om der skal 'outdated gammelt skrammel'
i garagen...

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-07 08:17

> [...]
> forhold til en englænder eller anden japaner i samme alder. Hvordan er
> andres erfaringer med samme cykel (eller et alternativ).

Så går du ikke galt i byen.

> Og så lige lidt Off Topic: Det er da utroligt som GS500 holder prisen.
> En årgang '95 med 30.000km på klokken til små 50.000kr... Men så er
> det også hos Køge MC Center

Den holder sikkert prisen helt ind i næste århundrede (deres strategi må
være at holde skats pseudopris så høj at de kan eksportere dem med en
fed fortjeneste).

--
vh
Torben