Skramlen fra gearkasse Z 750 2004
Fra : frbi

Dato : 23-09-07 21:25

Min Z 750 har de seneste 3-4000 km udviklet en tandhjulsskramlen under 3500
omdr/m. Der er en skurrende/ skramlende lyd, især når den hverken trækker
eller motorbremser. Gives der gas forsvinder lyden næsten helt. Har
tidligere oplevet et defekt gearkasseleje og dér var lyden der konstant. Er
det mon bare for stort spillerum mellem tandhjulene, for det er faktisk mest
højlydt når motoren er kold ?.

Fra : Armand

Dato : 23-09-07 21:58

"frbi" <frbiXfrbi@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Min Z 750 har de seneste 3-4000 km udviklet en tandhjulsskramlen under
> 3500 omdr/m. Der er en skurrende/ skramlende lyd, især når den hverken
> trækker eller motorbremser. Gives der gas forsvinder lyden næsten helt.
Monstro at det er ved at være tid for et service - Herunder synkronisering
af indsprøjtningen :-/

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 24-09-07 21:00

> [...]
> konstant. Er det mon bare for stort spillerum mellem tandhjulene, for det
> er faktisk mest højlydt når motoren er kold ?.

Det er ikke dit kædekit, der er færdigt ?

Mvh.

KD

Fra : frbi

Dato : 24-09-07 21:22

Nej - kæden er fin - 12000 km med Scottoiler hele tiden. Og dén med
synkronisering tror jeg heller ikke på - den går sukkerblødt og lydløst i
tomgang. jeg skal nok have en mekaniker til at lytte.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-09-07 22:08

"frbi" <frbiXfrbi@mail.dk> writes:

> Nej - kæden er fin - 12000 km med Scottoiler hele tiden. Og dén med
> synkronisering tror jeg heller ikke på - den går sukkerblødt og lydløst i
> tomgang. jeg skal nok have en mekaniker til at lytte.

Du har kæden spændt korrekt op, ikke? ...og du har ikke nedgearet den
med et mindre fortandhjul?
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R