Tør jeg købe den her ? xj 600
Fra : Nicolai

Dato : 17-09-07 21:53

hej gruppe

er det her helt forrykt

se km

/Nicolai

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51655790

Fra : Ole Baun

Dato : 17-09-07 22:22

"Nicolai" skrev i en meddelelse
news:46eee92d$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> hej gruppe
>
> er det her helt forrykt
>
> se km
>
> /Nicolai
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51655790

Hej Nicolai

Jeg tror ikke km tallet her spiller nogen rolle, (124.000 km), hvis service
er blevet overholdt.
Da jeg solgte min Honda CB500 fra ´96 her i foråret havde den kørt 156.000.
Der var ikke noget målbart olieforbrug mellem service.

Hvis du er interesseret har jeg et scan fra MC revyen (af Yamaha´en) som jeg
kan maile dig.

Ole Baun
DL650 ´06

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 17-09-07 23:53

"Ole Baun" <ole.baun@email.dk> writes:

> Jeg tror ikke km tallet her spiller nogen rolle, (124.000 km), hvis service
> er blevet overholdt.

Jeg tror i virkeligheden snarere at det siger noget om sælger, som jo
også bare kunnet have solgt den med 24.000 km på tælleren. Det ville
desværre ikke være første gang man så den finte udført.

Jeg er i hvert fald overbevist om at der kører ganske mange cykler
rundt derude, som har rundet de 100.000 km uden at den nuværende ejer
ved det.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : STudo

Dato : 18-09-07 19:56

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]

> Jeg er i hvert fald overbevist om at der kører ganske mange cykler
> rundt derude, som har rundet de 100.000 km uden at den nuværende ejer

JA, min CX'er har helt bestemt kun kørt 37000km... Den er bare blevet
Meget slidt på de ture. Tallet blev nu heller ikke nævnt specielt af
sælger.
Som oftest tager jeg også de km-tal med et gran salt. Når det nu er fra en
køreskole, vil det være dårlig reklame at lyve.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-09-07 07:37

> hej gruppe
>
> er det her helt forrykt
>
> se km
>
> /Nicolai

XJ600 har en god motor, som er meget stabil, min havde gået 67000km uden
problemer, da jeg solgte den.

Hvis det endelig er, så koster en ny motor ikke alverden til den.

Hvis prisen ellers virkelig er 15000,- lavere end andre, så ville jeg ikke
være betænkelig.
Men jeg ville heller ikke forvente der ikke kom problemer, når den jo trods
alt har gået 124000km.

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 18-09-07 08:33

Nicolai skrev:
>er det her helt forrykt
>se km
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51655790

Tidligere skolecykel!
Tydeligvis nylakeret!
Hvis sådan én kunne tale, ville den sikkert kunne nogle gode historier.
Hvorfor sælges en skolecykel der kun er 8 år?
Min datter er ved at tage MC-kørekort, og jeg var med hende på
køreteknisk anlæg i søndags, der stod en Jegmåha´, helt magen til den
i annoncen. Den havde kørt skolecykel siden 1988. Den lignede noget,
der var løgn, men var synet indenfor de sidste to år.
Som hendes kørelærer sagde, til de flækkede glasfiberdele og
den totalt-bulede tank: "Det har jo ikke noget med sikkerhed at gøre!"

Undersøg den godt! Naturligvis er der penge til nogle stumper for 15KKr,
men et eventuelt skævt stel, er og bliver noget skidt.

Se dig godt for, og held og lykke med den, hvis du køber den.

Michael Dahlberg

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 18-09-07 10:10

jeg havde valgt svigerfars.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51369510

den er lige som ny
m.v.h karsten

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-09-07 13:45

Michael Dahlberg skrev:

> [...]
> men et eventuelt skævt stel, er og bliver noget skidt.
>
> Se dig godt for, og held og lykke med den, hvis du køber den.

Bevar mig vel - med det som udgangspunk må jeg sige . . køb kun nyt.

Om cyklen har væltet 1.000.000 gange og er blevet ridset til
ukendelighed er fuldstændig ligegyldigt, hvis den er blevet mekanisk
serviceret korrekt - en udskiftning af smådele og plast og en nylakering
så er den i vinkel.

Et stel bliver ikke skævt af at en elev smider den i et kryds, eller på
et køretekniskanlæg - det bliver skævt når Brian (sorry Hekto) eller
Michael skyder lortet af gennem et par vejtræer og en mindre skilteskov.

Jeg ville være noget mere betænkelig ved at købe en brugt
hvilken-som-helst-motorcykel efter i snart mange år at have færdes hvor
motorcyklister mødes - kolde motorer der brages op i
omdrejningsbegrænseren for at larme lidt - unge (og ældre)der kører fra
mødestedet igen op i omdrejningsbegrænseren, og helst på baghjul (det må
være deres mindreværd der trænger til at blive stivet af), hvorefter de
sælger MC'en som "skal ses - utrolig flot"

jup ingen buler i den tank :-\

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Hekto

Dato : 18-09-07 14:04

"J.C.Kløve" expressed precisely :
> Et stel bliver ikke skævt af at en elev smider den i et kryds, eller på et
> køretekniskanlæg - det bliver skævt når Brian (sorry Hekto) eller Michael
> skyder lortet af gennem et par vejtræer og en mindre skilteskov.

Alt forladt!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 18-09-07 15:56

J.C.Kløve skrev:

> [...]
>er fuldstændig ligegyldigt, hvis den er blevet mekanisk serviceret
>korrekt - en udskiftning af smådele og plast og en nylakering så er den i

Du har nok ret, jeg er overnervøs for at blive snydt, men den CB500 jeg så
dumpe ned fra 3 m Højde og lande på baglygte og bagskærm fordi xxxx kørte
alt for hurtigt ind i et sving og blev snydt af trolden, den vil jeg nu
alligevel spørge
om baghjul og forhjul er helt på linje bagefter. Men det er de jo nok, det
var jo
bare en skolecykel på et køreteknisk anlæg.
Og i øvrigt den Jegmåha som jeg så, var ikke ridset, tanken var bulet så
meget,
at indholdet allerhøjst var 60% af det oprindelige.

Men i øvrigt var det ikke fordi jeg ikke mener det kan være et godt køb,
det var bare en opfordring til at tænke over nogle ting, og checke cyklen
ordentligt!
Og ingen har kommenteret dent spørgsmål jeg ellers selv synes er vigtigst!
Hvorfor skal en kun 8 år gammel MC udskiftes, når andre kører dobbelt så
længe
med deres?

Venlig hilsen
Michael Dahlberg

Fra : Sune

Dato : 18-09-07 20:49

> [...]
> alligevel spørge
> om baghjul og forhjul er helt på linje bagefter.

Et lille tip til dette : kør cyklen gennem en vandpyt og derefter ud på tør
asfalt. Der bør kun være et spor hvis cyklen er lige. Hvis der er to spor
kan der være noget galt.

> [...]
> Hvorfor skal en kun 8 år gammel MC udskiftes, når andre kører dobbelt så

- Det kan være at han er stoppet som MC-kørelærer - det er der flere, der
gør.
- Det kan være at han kun vil have nyere maskiner i sin stald.
- Det kan være han har indset, at den er alt for dyr i drift som skolecykel.

vh Sune

Fra : m0rt3n

Dato : 18-09-07 16:41

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorcyklister mødes - kolde motorer der brages op i
> omdrejningsbegrænseren for at larme lidt -

Jeg var på Sachsenring til MotoGP forrige år. Det er en nationalsport for
tyskerne at koldstarte maskinen, for at lade den stå i det røde felt i nogle
minutter, mens de står og griner. Jeg gik hen til nogle, der stod og
larmede, og spurgte, om maskinerne kunne holde til det? De grinede og
svarede "nej, derfor sælger vi dem til Danmark efter 2.000 km".
-m0rt3n zrx1100

Fra : Thore Jensen

Dato : 18-09-07 21:09

J.C.Kløve skrev:

> Et stel bliver ikke skævt af at en elev smider den i et kryds, eller på
> et køretekniskanlæg -

Nej, sikkrt ikke et gitter-rør stel - som på XJ600... men et stel af
delta-boks typen kan sagtens blive skævt af "småting"
F.eks er talrige eksempler på Aprilia RSV,især dem fra 2004, hvor
stellet er blevet slået af skævt den slags småting som du beskriver!

Thore

Fra : Armand

Dato : 18-09-07 21:24

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> F.eks er talrige eksempler på Aprilia RSV,især dem fra 2004, hvor stellet
> er blevet slået af skævt den slags småting som du beskriver!

Oh her på gruppen var der én der fik revet kronrøret af en RF900, uden at
forgaflen nåede at blive krøllet af påvirkningem :-|

--
Armand.

Fra : Finn T B

Dato : 18-09-07 15:09

> [...]
> i annoncen. Den havde kørt skolecykel siden 1988. Den lignede noget,
> der var løgn, men var synet indenfor de sidste to år.

Jeg tror nu ikke den Yamaha din datter har kørt på er samme model, så er den
i hvertfald ikke fra '88
Der skete et skift i modellen omkring 1992, så det er ikke den samme som en
fra '99.

Min egen Yamaha, fra '86, har rundet de 100.000 - fik boret cylindere op ved
ca. 80.000 - ikke mens jeg
ejede den, men går ganske fint.

Tror ikke der er noget galt i at købe den.

Få den evt. kompressionstestet/tjekket hos en mc forhandler i nærheden af
sælger - det koster nogle hundrede kr,
men kan være godt givet ud. Aftal med sælger at du tager en prøvetur ud til
en forhandler, og aftal med denne at du
kommer forbi, så er den i vinkel.

Jeg benyttede mig selv af dette, ved køb af min xj600 - det var sælger helt
indforstået med.

mvh...

Finn T B.

Fra : Nicolai

Dato : 18-09-07 16:08

det der bekymre mig mest, er at den har været en køreskole cykel. Måske
noget pjat, men alligevel..

Fra : Jørgen E.

Dato : 18-09-07 18:40

"Nicolai" <wc@nejtak.com> skrev i en meddelelse
> hej gruppe
>
> er det her helt forrykt
>
> se km

Det er mange km. til den motor. Jeg ville i hvert fald få dokumentation for, at der
er skiftet knastkæde og at ventiler mm. er løbende justeret/vedligeholdt. Desuden
er der mange andre motordele der vil kunne begynde at trænge til en omgang, hvis
ikke det er sket, som kobling, generator, starter mm. Normale sliddele som dæk, kæde
og tandhjul kommer jo løbende, men stand af dette er jo helle ikke uvæsentlig.

Det er ikke svært at finde en anden motor, så hvis ellers prisen står i forhold til det
du køber bør en dårlig motoren ikke nødvendigvis afholde fra et køb.

Motoren er kendt for godt at ville "snakke" lidt i tomgang, men det skal ikke være
mere end at det ikke lyder som om der er tabt en værktøjskasse ned i den.
I øvrigt er det SLET ikke 15.000 under normalprisen. Til den pris får du en med
meget færre km. og tilmed i S model hvis du er til det. Desuden skal du ikke
lægge noget som helst i det med synene, enhver MC der er i orden med lys
og bremser mm. kan synes på 10 min. Det siger intet om den tekniske stand.

Fordelen ved årgang fra og med 1998 er bla. at du har kraftigere forgaffel med dobbelte
skivebremser. Ellers er det sket løbende ændringer fra mode S/N startede i 1992
til den udgik omkring 2003.

Jeg kiggede og fandt selv en XJ600 S i sommers, så jeg har næsten på nethinden
hvad man skal kigge efter og hvor prislejet er

Fra : Nicolai

Dato : 18-09-07 19:25

Hvilke prisleje burde den ligge i ?

Fra : Armand

Dato : 18-09-07 21:02

"Nicolai" <wc@nejtak.com> skrev i en meddelelse

> er det her helt forrykt

De 124.000km behøver som sådan ikke at være kritiske i sig selv!
Der hvor de spiller negativt ind er når du selv skal sælge jernet efter at
have fyldt yderligere 50.000km på tælleren igennem de kommende tre sæson'er

Indkøbsprisen er som altid vægtig; men gensalgsværdien bør i den sidste ende
overvejes også :-|
Omkring total-økonomien, er der generelt langt mindre afskrivning på
modeller der har kørt under 50.000 ved indkøb!

--
Armand.