Sløv forsikring med bøvl
Fra : 2

Dato : 17-09-07 17:02

Hej Jeg fik en god Kawasaki 600 ccm 16/7 i sommers, og gik til mit
forsikringsselskab Codan hvor jeg har MC forsikring i forvejen, da
prisen er rimelig, og derefter nr.plade på motorkontor.
Nå så kom præmien den var temmelig stor på den nye 600 ccm MC i
forhold til de andre MC jeg har.
Så dagen efter 3/8 gik jeg til mit andet forsikringselskab hvor jeg
har hus og bil, og de kunne sagtens finde en lavere præmie på min 600
ccm MC, og hun skrev haster på papirerne, så fortrydelseret hos Codan
stadig var gældende når nu de pludselig var blevet for dyre. Regnede
så med at Nykredit klarede papirgangen.
Men nu 12/9 nær 1½ måned efter at jeg er skiftet til Nykredit fik
jeg en opkrævning fra Codan at jeg ikke har betalt (klart nok når jeg
ikke har dem længere)
Der stod så at hvis jeg ikke betalte snart, er der risiko for at
politiet kommer og tager nr.pladen. Men jeg har jo papir på at jeg
har forsikring hos Nykredit.

Men så har Nykredit og er de enormt langsomme med at registerer
forsikringen i deres system, eller hvad pokker de laver! Var forbi
Nykredit i fredags og igen idag mandag, forsikringsagent havde fri
eller er på kundebesøg, og jeg bliver ikke kontaktet igen, eller de
har fået tastet data om forsikringen ind i deres system.
Tja sikke bøvlet, og sådanne forsikringer skal man betale penge til.

Kan politiet klippe nr.pladen selvom jeg har papir på forsikringen fra
Nykredit? Og vil Nykredit så betale en ny nr.plade hvis de engang får
taget sig sammen til at taste oplysninger?

Kan jeg gå tilbage til Codan, som er dyr men har styr på papirerne?
Vælge et helt 3. selskab, eller.....?

Synes bare jeg ville dele historien med jer, hvor bøvlet forsikring
kan være.

Torben

Fra : JBH

Dato : 17-09-07 17:32

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vælge et helt 3. selskab, eller.....?
>
> Synes bare jeg ville dele historien med jer, hvor bøvlet forsikring

Jeg tegnede også både MC og bil forsikring i Nykredit i forbindelse med
hus/indbo mv. forsikringer. Men men men....da har ikke oplevet andet end
bøvl med Nykredit forsikring når det gælder MC/Bil. valgte jeg at opsige
samtlige forsikringer hos dem, og skifte til et andet selskab.

mvh
JBH

Fra : 2

Dato : 17-09-07 19:00

> [...]
>bøvl med Nykredit forsikring når det gælder MC/Bil. valgte jeg at opsige
>samtlige forsikringer hos dem, og skifte til et andet selskab.

OK tak for din historie også, "godt" at andre også oplever det
bøvl, men kedelig at det er sådan!

Torben

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 17-09-07 18:06

On Mon, 17 Sep 2007 18:02:28 +0200, 2 <fuptilspam@yahoo.dk> wrote:

>Kan politiet klippe nr.pladen selvom jeg har papir på forsikringen fra
>Nykredit?

Nej, da. Den er jo forsikret.

>Synes bare jeg ville dele historien med jer, hvor bøvlet forsikring
>kan være.

Det er det (næsten) altid.

Fra : 2

Dato : 17-09-07 19:06

On Mon, 17 Sep 2007 19:05:43 +0200, Per K. Nielsen
<pkn.usenet@gmail.com> wrote:

>Nej, da. Den er jo forsikret.

Tja via Codan er jeg jo "dårlig" betaler, og så medfølger det jo
inddraget plade, hvis forsikring ikke er betalt. Nykredit hvor jeg så
jo har papir på at jeg har forsikringen, er hverken registeret så
Codan ved besked, eller til centralregisteret, ved ikke at jeg har
forsikring, da de ikke har fået oplysningerne fra Nykredit.

Så ja jeg har forsikring, men det er ikke registeret nogen af de
relevante steder som har behov for det.

>Det er det (næsten) altid.

OK

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-07 20:59

On Mon, 17 Sep 2007 20:06:13 +0200, 2 wrote:

> Så ja jeg har forsikring, men det er ikke registeret nogen af de
> relevante steder som har behov for det.

Og det bliver problemet :-/ Har Du intet forsikringsbevis, eller anden
dokumentation fra Nykredit, så bliver Du taberen i det spil. Måske en god
idé at snakke lidt pænt til Codan, for dem kommer Du til at hænge på i hele
deres opsigelsesperiode.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : 2

Dato : 18-09-07 06:09

On Mon, 17 Sep 2007 21:58:45 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>idé at snakke lidt pænt til Codan, for dem kommer Du til at hænge på i hele

Jo jeg har forsikringspapirer 11 sider fra Nykredit fra d. 3/8,
Nykredit medarbejder underskrift på.

Men altså Nykredit som er enormt sløve til at taste oplysninger ind i
forsikringssystem og give besked til relevante steder.

Men måske har du ret, at selvom jeg har gjort det korrekt kan jeg
alligvel blive taber, fordi Nykredit er et dovendyr.

Torben

Fra : Bo Nielsen

Dato : 19-09-07 17:00

> [...]
>
> Men måske har du ret, at selvom jeg har gjort det korrekt kan jeg
> alligvel blive taber, fordi Nykredit er et dovendyr.

Har du et forsikringsbevis - ligegyldigt fra hvilket selskab - bliver dine
plader ikke klippet!!! Politiet får måske nok en meddelelse om at
forsikringen hos Codan ikke er betalt, men kommer de ud for at klippe
pladerne, og du der kan bevise at du har en forsikring, så sker der vel ikke
noget. Resten af historien bliver så en diskussion mellem dig, Codan og
Nykredit.

ScooterBo

Fra : Jansen

Dato : 19-09-07 20:24

Bo Nielsen skrev:

> [...]
> noget. Resten af historien bliver så en diskussion mellem dig, Codan og

Pas nu på, du skal betale en præmie for at have en forsikring,
ligegyldigt hvor tosset/dårligt du mener forsikringsselskabet har opført
sig, så er det stadig DIT ansvar at cyklen er forsikret.
Hvis du er rigtig uheldig så afmelder Codan din ansvarsforsikring og så
bliver dine plader klippet, samtidig bliver du opført som dårlig betaler
og når du henvender dig i et selskab, vil du opleve at de forlanger et
helt års præmie på forskud, ellers vil de ikke forsikre.

Hvis du skal være sikker på at have fors.dækning så betal i Codan, og
skift om et år, eller ved førstkommende skade.
Eller gå på motorkontoret få et nyt forsikringsbevis (betal for omreg.)
til dækning i Nykredit, betal codan for den tid du var der, du har
bolden og er sikker på din forsikring.

--
Hilsen
Ole Jansen

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-09-07 07:29

Jansen wrote:

> Pas nu på, du skal betale en præmie for at have en forsikring,

Nixen. Fx når du skal købe en mc, kontakter du et forsikringsselskab og får
en seddel hvor du selv skal påføre oplysninger om mc'en. Og så er den
forsikret. Uden at du har betalt en øre.

/jim

Fra : 2

Dato : 20-09-07 08:24

On Thu, 20 Sep 2007 08:29:21 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

>Nixen. Fx når du skal købe en mc, kontakter du et forsikringsselskab og får
>en seddel hvor du selv skal påføre oplysninger om mc'en. Og så er den
>forsikret. Uden at du har betalt en øre.

Tak for gode kommentarer og forslag.
Ja når man kommer til en forsikring første gang for at få nr.plade på
MC får man jo et forsikringsbevis, og fra det tidspunkt er MC
forsikret, selvom betalingen kommer senere.
3. august fik jeg lavet et forsikringstilbud i Nykredit, og
accepterede med det samme med underskrift, og så er det gældende.

Hvad nykredit så laver eller er sløve til at lave eller mangel på
samme, er vel mig da uvedkommende forsikringsmæssigt, og hvornår de
sender regning så jeg kan betale?

Jeg fik endelig fat i forsikringsagenten i nykredit, og han havde kun
fået sagen i mandags 17/9, så gad vide hvor papirerne/sagen har gemt
sig i 1½ måned? Han ville godt have min MC over til sig fra Codan,
men Codan ville ikke frigive den fra sig. Kun hvis jeg betalte 450
kr i strafgebyr til Codan for at ophæve forsikring inden et år. Og
det er jo selvom der er 14 dages fortrydelsesfrist på forsikringer
efter man har modtaget præmien/girokort, det var 2.august. Og der
henvendte jeg mig jo dagen efter hos Nykredit altså 3.august, så
skulle de nok ordne resten, og havde så altså 13 dage til det, der
blev endda skrevet haster på papirerne.

Så jeg har gjort alt korrekt, og fordi jeg har gjort det, mener
nykredit altså jeg skal betale 450 kr i straf, fordi nykredit har
været langsomme med at taste oplysningerne ind, og prøver at tørre det
af på mig, men jeg nægter!

Man skulle have lov til at været selvforsikret! Istedet for at
trættes med sådanne svindler forsikringsselskaber!

Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-09-07 08:30

2 wrote:

> Man skulle have lov til at været selvforsikret! Istedet for at
> trættes med sådanne svindler forsikringsselskaber!

Selvforsikret på ansvar - gys. Det ender vist oftest med en strik om
halsen i de lande hvor den forsikringsform er udbredt.

--
vh
Torben

Fra : Jansen

Dato : 20-09-07 22:36

Jim Andersen skrev:

> [...]
> en seddel hvor du selv skal påføre oplysninger om mc'en. Og så er den
> forsikret. Uden at du har betalt en øre.

Helt rigtigt, det er forsikringsbeviset som vidregives til
motorkontoret, som bevis for at et forsikringsselskab vil udstede en
ansvarsforsikring til dig, men hvis du ikke opfylder din del af aftalen
(rigtige oplysninger, betalt præmie ol.)så tilbagekaldes denne og
efterterfølgende klippes pladerne, og forsikringen ophører.

Fra : 2

Dato : 26-09-07 13:58

On Thu, 20 Sep 2007 23:35:41 +0200, Jansen <Ole.Jansen@Gmail.kom>
wrote:

> [...]
>(rigtige oplysninger, betalt præmie ol.)så tilbagekaldes denne og
>efterterfølgende klippes pladerne, og forsikringen ophører.

OK, ja jeg har givet rigtige oplysninger, og venter jo bare på at
girokortet skal komme fra Nykredit, så står med pengene i hånden, men
intet at betale. Fordi Codan og Nykredit bøvler, eller de kommer ikke
overens.

Torben