J.C.Kløve wrote:
> Emil skrev:
>> On Sep 16, 11:49 pm, "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> wrote:
>>> 
http://www.safespeed.org.uk/bike.pdf
>>
>> Det var da godt nok en gang pseudo videnskab og populær jounalistik.
>> Man skal ikke tro på alt hvad man læser, specielt ikke fra
>> månedsmagasiner.
>>
> Er det noget du _ved_, er det noget RFSFS, har bevist og som du 
> refererer ellre hur??
> Eller er det blot din mening....
> 
Vores helt egen offentlige myndighed (RFSFS) siger at dødstallet stiger 
når farten stiger (generelt), så det undrer vel ikke, at man stiller 
spørgsmålstegn ved et blad der hedder "ignition" som siger lige det 
modsatte(dog ikke generelt, ser det ud til. Mere pojournalistik de rhar 
en undtagelse der bekræfter en regel....)?
Jeg synes også det lyder latterligt, for hvem garanterer for 
opmærksomhed ved den hurtigere hastighed?
Den er jo KUN baseret på at ALLE keder sig ved lavere hastighed og ALLE 
er 100% fokuserede ved højere hastighed.
Det kunne også være  at det gør mere ondt at ramme en bil med 30mph 
bagfra med 160mph end at ramme en bil der kører 80mph kommende med samme 
hastighed?
160mph - 30mph = 130mph impact
hvorimod
160mph - 80mph = 80mph impact
Så er den lavere fart skyld i evt. dødsfald?
Max