gearoile
Fra : karsten & Pia

Dato : 16-09-07 17:22

Jeg er den lykkelige ejer af en suzuki gt 750 - 2 takter fra 1975
(vandbøffel)som jeg er ved at lave. I forbindelse med tætning af gearkasse
skal jeg have fyldt gearolie på, men hvilken. Er der nogen i gruppen som ved
det eller hvor jeg kan finde ud af det. Smøreskemaerne hos q8 og hydo texaca
har ikke denne model.

Med venlig hilsen karsten

Fra : Brian Sørup

Dato : 16-09-07 18:39

"karsten & Pia" <xx@£.de> skrev i en meddelelse
> [...]
som ved
> det eller hvor jeg kan finde ud af det. Smøreskemaerne hos q8 og hydo

Jeg ville bruge en Semisyntetisk olie af god kvalitet med
JASO-specifikation.
--
Brian Sørup
Honda VFR 750 F RC36

Fra : Armand

Dato : 16-09-07 20:25

> [...]
> ved det eller hvor jeg kan finde ud af det. Smøreskemaerne hos q8 og hydo

Brug blot almindelig motorolie - det vil få gearkassen til at køre mindre
påvirket af motortemperatur (á kold om morgenen) i forhold til de
single-grade olier (typisk SAE30) som du vil kunne finde opgivet i de
aldrende manuals!
Til De små YSR80 to-taggere som ungsommen kører race på er der endog mange
der har brugt Belray's syntetiske 80/90 gearolie, som er temmelig tynd af en
gearolie at være, og på dén motor gavner koblingsfunktionen!

Nårh ja - Så er der selvfølgelig "bike-datenbank" (tidl. "motobase") på
stor-bix'en Louis' hjemmeside:
http://www.louis.de/_40d553efba06fc69e1400a0516391f4e0f/index.php?topic=bikedb,
hvor der under Vandbøflen står SAE 20/W40!

--
Armand.