| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Rense tagrender ? Fra : Mads | 
  Dato :  24-09-07 16:34 |  
  |   
            Hejsa
 
 Hvad bruger I til at rense tagrender med ?
 Altså til at skovle det sand og snavs op som har
 samlet sig i løbet af året.
 
 Kan man købe noget der passer i rundingen eller
 skal man bare forsøge sig frem med diverse 
 overskårne plasticdunke og flasker ?
 
 mvh Mads
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           B. Jensen (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : B. Jensen | 
  Dato :  24-09-07 16:46 |  
  |   
            
> Hvad bruger I til at rense tagrender med ?
 > Altså til at skovle det sand og snavs op som har
 > samlet sig i løbet af året.
 >
 > Kan man købe noget der passer i rundingen eller
 > skal man bare forsøge sig frem med diverse
 > overskårne plasticdunke og flasker ?
 Hej
 Tro det eller ej,  men jeg støvsuger mine tagrender  med en vådstøvsuger - 
 det er hurtigt og nemt.
 Den kan købes  for 3-500 kr i ethvert byggemarked,  og  kan også bruges til 
 alt  det kedelige fejearbejde i krogene i garagen.   
Birger 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mads (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads | 
  Dato :  24-09-07 23:01 |  
  |  
 
            On Mon, 24 Sep 2007 17:45:57 +0200, "B. Jensen"
 <bodegaardnospam@mail.dk> wrote:
 >Hej
 >Tro det eller ej,  men jeg støvsuger mine tagrender  med en vådstøvsuger - 
 >det er hurtigt og nemt.
 >Den kan købes  for 3-500 kr i ethvert byggemarked,  og  kan også bruges til 
 >alt  det kedelige fejearbejde i krogene i garagen.   
En lidt dyr og besværlig løsning.
 Dels har jeg allerede en dyr støvsuger og dels er jeg pga.
 rygproblemer ikke i stand til at stå med en tung støvsuger 
 på toppen af en stige. Det er sgu svært nok at kommer 
 derop uden bagage.    
mvh Mads
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Jacobsen (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Jacobsen | 
  Dato :  24-09-07 16:46 |  
  |  
 
            Mads wrote:
 > Hejsa
 >
 > Hvad bruger I til at rense tagrender med ?
 > Altså til at skovle det sand og snavs op som har
 > samlet sig i løbet af året.
 De bare næver, og skyller efter med vandslangen.
 Hvor svært kan det være?   
M.v.h
 Niels 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mads (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads | 
  Dato :  24-09-07 23:03 |  
  |  
 
            On Mon, 24 Sep 2007 17:46:19 +0200, "Niels Jacobsen"
 <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:
 >De bare næver, og skyller efter med vandslangen.
 >Hvor svært kan det være?   
Ja, det er jo sådan jeg lige har gjort det.
 Bare ikke særligt lækkert at stå og grave i
 sand, slam, alger, rådne blade og fuglelort
 med hænderne.     
mvh Mads
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Inger Pedersen (25-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Inger Pedersen | 
  Dato :  25-09-07 00:44 |  
  |   
            
"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
 > Bare ikke særligt lækkert at stå og grave i
 > sand, slam, alger, rådne blade og fuglelort
 > med hænderne.     
Gummihandsker er løsningen.
 Skal man gøre noget ud af det: Lyserøde og dertil blomstrede ærmeskånere og 
 do plasticforklæde   
Hvis det bare skal være praktisk, fås gummihandsker i kraftige udgaver med 
 kedelige farver og lidt længere skafter i nærmeste byggemarked.
 Hilsen Inger 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Sørensen (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Sørensen | 
  Dato :  24-09-07 17:01 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Mads (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads | 
  Dato :  24-09-07 23:04 |  
  |  
 
            On Mon, 24 Sep 2007 18:01:26 +0200, "Jesper Sørensen"
 <nomail@nomail.de> wrote:
 >Du kan købe en tagrenderenser i dit byggemarked som den her
 > http://www.primavvs.dk/shop/tagrenderenser-24009c1.html
>
 Tak for tippet. Sådan en vil jeg se efter i de lokale
 byggemarkeder ( Silvan og Bauhaus )
 mvh Mads
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (25-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  25-09-07 15:44 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Benny Andersen (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny Andersen | 
  Dato :  24-09-07 17:11 |  
  |   
            On Mon, 24 Sep 2007 17:34:10 +0200, Mads wrote:
 
 > Hejsa
 > 
 > Hvad bruger I til at rense tagrender med ?
 > Altså til at skovle det sand og snavs op som har
 > samlet sig i løbet af året.
 > 
 > Kan man købe noget der passer i rundingen eller
 > skal man bare forsøge sig frem med diverse 
 > overskårne plasticdunke og flasker ?
 > 
 > mvh Mads
 ja, AO har en sådan - og ja man kan bare forsøge sig diverse overskårne
 plastting.
 
 -- 
 Mvh
 Benny Andersen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Preben Riis Sørensen (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  24-09-07 19:26 |  
  |   
            
 "Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev
 > > Kan man købe noget der passer i rundingen eller
 > > skal man bare forsøge sig frem med diverse
 > > overskårne plasticdunke og flasker ?
 > >
 > > mvh Mads
 > ja, AO har en sådan - og ja man kan bare forsøge sig diverse overskårne
 > plastting.
 
 En strømpe/sok med sand skulle være fint.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mads (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads | 
  Dato :  24-09-07 23:04 |  
  |   
            On Mon, 24 Sep 2007 18:11:05 +0200, Benny Andersen
 <a.mail.user@gmail.com> wrote:
 
 >ja, AO har en sådan - 
 
 AO ?
 
 mvh Mads
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Benny Andersen (25-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny Andersen | 
  Dato :  25-09-07 18:22 |  
  |  
 
            On Tue, 25 Sep 2007 00:04:07 +0200, Mads wrote:
 > On Mon, 24 Sep 2007 18:11:05 +0200, Benny Andersen
 > <a.mail.user@gmail.com> wrote:
 > 
 >>ja, AO har en sådan - 
 > 
 > AO ?
 Brødren AO, et københavns håndværker og vvs butiknet:  http://www.ao.dk
(intet salg til private)
 Men det er bare en skovl, formet i blød plast, så den kan presses sammmen.
 Hvis du er meget interesseret kan jeg da godt offentliggøre et digitalt
 billede. (tip til hvordan flasken skal skæres :) )
 -- 
 Mvh
 Benny Andersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Mads (26-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads | 
  Dato :  26-09-07 15:06 |  
  |  
 
            On Tue, 25 Sep 2007 19:22:14 +0200, Benny Andersen
 <a.mail.user@gmail.com> wrote:
 >Brødren AO, et københavns håndværker og vvs butiknet:  http://www.ao.dk
>(intet salg til private)
 Så kan det jo ikke bruges til noget.
 >
 >Men det er bare en skovl, formet i blød plast, så den kan presses sammmen.
 >Hvis du er meget interesseret kan jeg da godt offentliggøre et digitalt
 >billede. (tip til hvordan flasken skal skæres :) )
 Det var straks bedre. Det må du meget gerne.
 mvh Mads
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Benny Andersen (01-10-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny Andersen | 
  Dato :  01-10-07 07:24 |  
  |  
 
            On Wed, 26 Sep 2007 16:05:30 +0200, Mads wrote:
 > On Tue, 25 Sep 2007 19:22:14 +0200, Benny Andersen
 > <a.mail.user@gmail.com> wrote:
 > 
 >>Brødren AO, et københavns håndværker og vvs butiknet:  http://www.ao.dk
>>(intet salg til private)
 > 
 > Så kan det jo ikke bruges til noget.
 Nå .. - det er ikke den ande af landet du befinder dig i!
 >>
 >>Men det er bare en skovl, formet i blød plast, så den kan presses sammmen.
 >>Hvis du er meget interesseret kan jeg da godt offentliggøre et digitalt
 >>billede. (tip til hvordan flasken skal skæres :) )
 > 
 > Det var straks bedre. Det må du meget gerne.
 http://abbyg.dk/usenetShare/tagrendeSkovl.jpg
-- 
 Mvh
 Benny Andersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           /Peter (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : /Peter | 
  Dato :  24-09-07 20:40 |  
  |   
            "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse 
 news:n3mff3lsfu8d2g27viatdgtf3g8r7v8qeh@4ax.com...
 > Hejsa
 >
 > Hvad bruger I til at rense tagrender med ?
 > Altså til at skovle det sand og snavs op som har
 > samlet sig i løbet af året.
 >
 > Kan man købe noget der passer i rundingen eller
 > skal man bare forsøge sig frem med diverse
 > overskårne plasticdunke og flasker ?
 
 
 Fyld en sok med sand, og bind en snor i den,
 læg den så op i tagrenden og træk den igennem med snoren. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mads (24-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mads | 
  Dato :  24-09-07 22:53 |  
  |   
            On Mon, 24 Sep 2007 21:39:31 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:
 
 >Fyld en sok med sand, og bind en snor i den,
 >læg den så op i tagrenden og træk den igennem med snoren. 
 >
 Det hjælper bare ikke meget når der ligger en masse vådt sand/slam 
 i tagrenden. Sokken glider bare ovenpå skidtet. Det skal skovles op 
 af renden og det var mere det jeg efterlyste et værktøj til.
 
 mvh Mads
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik (25-09-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik | 
  Dato :  25-09-07 19:35 |  
  |   
            
 "Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message 
 news:m8cgf3lmg454d1lit1bgcaro6htl2g7nuj@4ax.com...
 > On Mon, 24 Sep 2007 21:39:31 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:
 >
 >>Fyld en sok med sand, og bind en snor i den,
 >>læg den så op i tagrenden og træk den igennem med snoren.
 >>
 > Det hjælper bare ikke meget når der ligger en masse vådt sand/slam
 > i tagrenden. Sokken glider bare ovenpå skidtet. Det skal skovles op
 > af renden og det var mere det jeg efterlyste et værktøj til.
 >
 > mvh Mads
 
 Så er der ikke sand nok i.
 Det virker fint hos mig
 
 Henrik 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |