Hvilken browser er bedst???
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 10-07-01 23:39

Hej NG

Jeg ville lige høre hvilken browser der er bedst... Jeg er blevet træt af
IE 5.xx (kunne ikke lige huske hvilken jeg havde) og har kørt med Opera 5
et stykke tid. Jeg kan utroligt godt lide Opera, men den har alt for mange
problemer med at loade nogle sider på nettet, og det irriterer mig
frygteligt. Jeg spekulerede på om der skulle findes en måde at rette nogle
af fejlene på eller man må leve med dem, eller gå over til IE igen (evt
beta 6)

På forhånd tak!

/ Anders Jacobsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-07-01 00:18

On 10 Jul 2001 22:39:12 GMT, Anders Jacobsen <anders.jacobsen@mail.dk>
wrote:

>Jeg ville lige høre hvilken browser der er bedst...

Hvad er dine kriterier? Nogle går kun efter browsere, der mest
overholder HTML/CSS-standarder, andre går efter browsere, der i højere
grad overholder HTTP-standarder. Min præference er fx browsere, der er
smarte at bruge, og har et godt interface (dvs. gode værktøjer,
hotkeys, etc.).

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 11-07-01 00:15

Anders Jacobsen skrev:

>frygteligt. Jeg spekulerede på om der skulle findes en måde at rette nogle
>af fejlene på

Det gør der da sikkert, men folk bliver så sure, hvis man retter på
deres sider.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : CHRistian

Dato : 11-07-01 02:07

Anders Jacobsen <anders.jacobsen@mail.dk>'s posting:

>IE 5.xx (kunne ikke lige huske hvilken jeg havde) og har kørt med Opera 5
>problemer med at loade nogle sider på nettet, og det irriterer mig
>frygteligt. Jeg spekulerede på om der skulle findes en måde at rette nogle

Springe siderne over. Det før jeg. Hvis dem, der står for siderne,
ikke kan finde ud af at lave dem uden alt muligt tlyyr, så finder
jeg sikkert heller ikke noget brugbart på dem.

Der findes selvfølgelig ting, der kan blive bedre i Opera, men det
kommer...

--
1) Har du problemer med news? Bruger du TDCs newsserver? Se:
2)Den bedste browser...
http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_158428.html

Fra : Bear

Dato : 11-07-01 03:12

Prøv Netscape 6.0. Den kræver dog lidt mere processorkræft og hukommelse end
IE, men er lige så god.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : SEB

Dato : 11-07-01 08:54

Bear skrev:

> Prøv Netscape 6.0.

Ja, den skulle jeg også prøve for et par mdr. siden. Men
oplevelsen med Netscape 6.0 blev kort. Windows gik i smadder,
så jeg valgte at formatere.

Hvad der skete, er jeg ikke klar over. Fejl på cd-rom'en?

--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Flemming Riis

Dato : 11-07-01 21:25

"Bear" <bdr@NOSPAMsol.dk> wrote in message news:9igckp$a9o$1@sunsite.dk
> Prøv Netscape 6.0. Den kræver dog lidt mere processorkræft og hukommelse
end
> IE, men er lige så god.

N6 er imo tæt på ubrugelig, jeg ville til en hver tid fortrække en mozilla
fremfor en netscape ting.

Fra : SEB

Dato : 11-07-01 08:54

Anders Jacobsen skrev:

> Jeg ville lige høre hvilken browser der er bedst...

For mig er det IE 5.5, som jeg bruger i fuldskærmsvisning og
så med brug af genvejstastning. Jeg synes det virker så fint.

> ...har kørt med Opera 5 et stykke tid. Jeg kan utroligt godt
> lide Opera...

Jeg prøvede Opera for lidt tid siden. Den skulle bl.a. være
hurtigere. Det kunne jeg nu ikke mærke, så jeg slettede den
igen. Men den skal da prøves en anden gang, for den har da
mange gode ting at byde på.
--
Venlig hilsen
SEB

Fra : Frank Sørensen

Dato : 12-07-01 10:14

Anders Jacobsen wrote:

> Hej NG
>
> Jeg ville lige høre hvilken browser der er bedst... Jeg er blevet træt af
> IE 5.xx (kunne ikke lige huske hvilken jeg havde)

[]

> / Anders Jacobsen

Hvis du leder efter et seriøst alternativ til IE5.x, så kunne flg. side
måske interessere dig:

http://www.webstandards.org/upgrade/

Hvis du spørger mig, er svaret på hvad man skal vælge enkelt: Mozilla.

I den forbindelse vil jeg gerne lægge vægt på, at den ikke må forveksles
med dens underlegne lillebror Netscape 6. Man slipper eksempelvis for al
Netscapes reklame-tingel-tangel.

Jeg har brugt Mozilla i knap et år, og som nogen siger har den været
ustabil, langsom og pladskrævende. Men det er der med de seneste
udgivelser blevet rettet kraftigt op på.

Med den seneste Mozilla version 0.9.2, som udkom for knap 14 dage siden
kan man aktivere 'quick-launch'. Det gør at browser-vinduet kommer frem
med samme hast som man er vant til med IE, dvs. 1-2 sek, afh. af maskine
naturligvis.

Jeg har også løbende kunnet følge med i at mange sites efterhånden får
øjnene op for at der findes et alternativ til IE5, således mange ret
komplekse sites bliver vist pænt, som man må formode det har været
hensigten fra dem som har produceret dem.

Glemte jeg at nævne at Mozilla p.t. regnes for at være den mest
standardkompatible?
( jf. http://www.richinstyle.com/bugs/mozilla.html )

Nå, men Mozillas download-størrelse er ca. 9 MB, og den kan hentes
relativt hurtigt her:

ftp://sunsite.auc.dk/pub/mozilla/mozilla/releases/mozilla0.9.2/
--> mozilla-win32-0.9.2-installer.exe

Mvh. Frank Sørensen

Fra : CHRistian

Dato : 12-07-01 17:00

Frank Sørensen <fs@webhouse.dk>'s posting:

>Glemte jeg at nævne at Mozilla p.t. regnes for at være den mest
>standardkompatible?
>( jf. http://www.richinstyle.com/bugs/mozilla.html )

Opera 5 står der jo slet ikke. Og den er da ikke så ny (6-8 mdr.
gl.)