Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HDR... damn
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-07 20:02

Hejsa

Jeg må indrømme, at HDR billeder tager pusten fra mig..

Jeg har studeret
http://www.flickr.com/photos/valpopando/sets/72157594327558179/

Og fik blod på tanden. Så jeg har hentet en demo af Photomatix Pro
samt fundet bracketing funktionen på mit cam.

Det virker sådan set.. men jeg kommer overhovedet ikke tæt på den
breathtaking oplevelser jeg får på ovenstående link.

Spørgsmålet er om jeg gør det forkert eller om han har brugt andre
tricks?

Nogen som ligger inde med guides dertil? Jeg har Photoshop Elements 5
til, at hjælpe mig i efterbehandling.

På forhånd tak.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Pico

Dato : 06-10-07 22:52

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hejsa
>
> Jeg må indrømme, at HDR billeder tager pusten fra mig..
>
> Jeg har studeret
> http://www.flickr.com/photos/valpopando/sets/72157594327558179/

De er helt fantastiske
--
MVH
Pico

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-10-07 12:50

Martin Johansen [6000] skrev i
pnmfg3h23dihfh4knimqhaoimh64i00mij@4ax.com dette:
> [...]
> breathtaking oplevelser jeg får på ovenstående link.
>
> Spørgsmålet er om jeg gør det forkert eller om han har brugt andre

Så vidt jeg kan se, samkopierer han til den store guldmedalje. Det er ikke
fotos men collager. Prøv at se, hvordan dybdeskarpheden optræder i flere lag
(de to fluer).

vh
jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-07 13:32

On 2007-10-07 13:49:56 +0200, "Jan Boegh" <spamhater@nowhere> said:

> Så vidt jeg kan se, samkopierer han til den store guldmedalje. Det er
> ikke fotos men collager. Prøv at se, hvordan dybdeskarpheden optræder i
> flere lag (de to fluer).

Godt set!

Det ligner mere digital kunst end HDR.

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : AS

Dato : 07-10-07 16:07

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Så vidt jeg kan se, samkopierer han til den store guldmedalje. Det er ikke
> fotos men collager. Prøv at se, hvordan dybdeskarpheden optræder i flere
> lag (de to fluer).

samt Cntrl-U og Saturation knap til max.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-07 17:14

>Så vidt jeg kan se, samkopierer han til den store guldmedalje. Det er ikke
>fotos men collager. Prøv at se, hvordan dybdeskarpheden optræder i flere lag
>(de to fluer).

Hmm ja..

Så det er nok mere PS færdigheder end det er HDR..

Men godt ser det ud :P

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 10-10-07 13:17

Jeg har også forsøgt mig en del med HDR.
Du kan enten lave det ud fra flere raw billeder
taget ved hver deres EV eller bruge det samme
billede og så selv ændre på EV så du har tre
forskellige billeder, af det samme billede. Den første
måde at gøre det på er den bedste, men det kræver også
at der ikke er noget der rør på sig, mens du tager de
3 billeder. Det er langt fra alle billeder du tager
som egner sig til HDR, og jeg har også smidt en del
ud som ikke blev til noget. Det som jeg har fundet ud
af, er at skyer på en blå himmel eller mørke skyer mellem
hvide skyer er et godt udgangspunkt. Det giver et dramatisk
billede. Men de billeder du linker til, er det heller ikke
lykkedes mig at komme nær. Jeg benytter også photomatix.

Mine bedste HDR billeder kan du se her -

http://anothermasterpiece.com/main.php?g2_itemId=76&g2_enterAlbum=1

--
My Photo Gallery
www.anothermasterpiece.com

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-10-07 21:49

>ud som ikke blev til noget. Det som jeg har fundet ud
>af, er at skyer på en blå himmel eller mørke skyer mellem
>hvide skyer er et godt udgangspunkt. Det giver et dramatisk
>billede.

Jeg må prøve, at jagte den slags

>Mine bedste HDR billeder kan du se her -
>
>http://anothermasterpiece.com/main.php?g2_itemId=76&g2_enterAlbum=1

Jeg synes nok dit nick virkede bekendt... og efter at have set dine
billeder ved jeg hvorfor.. det er egentlig dig som fik mig til, at
studerer fænomenet nærmere for noget tid siden

Du tager flotte billeder!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk