Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotomontage eller trickfotos, hvor/hvem
Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-10-07 19:09

Jeg ville høre om der her i gruppen er nogle der har
set et billede hvor både er højspændingsmast(er) og
lyn. Om det er ægte eller snyd, er underordnet.
Jeg har et billede men det er i så dårlig opløsning at
når jeg blæser det op til baggrundsbillede er det
meget utydeligt. Hvis der er en/flere der har mod
på at tage udfordringen op og selv konstruere et
billede, skal jeg nok levere nogle billeder man kan
arbejde ud fra.(master og lyn)

Andersen [ 3650 ]
Smid brugere af SPAMFIGHTER i søen

Fra : Brian Lund

Dato : 03-10-07 19:25

> [...]
> på at tage udfordringen op og selv konstruere et
> billede, skal jeg nok levere nogle billeder man kan

Set? Ja da, en del har jeg da set, et af de mest spektakulære lynbilleder
jeg har set er en der har taget billeder fra en bakke ned mod en stor
sendemast, hvor der slår flere lyn ned i masten "på en gang" - det er
selvfølgelig taget over et par minutter, så de er selvfølgelig ikke alle
slået ned på én gang...

Prøv at google, søg f.eks. på 'lightning photography'

Brian

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-10-07 20:22

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slået ned på én gang...
>
> Prøv at google, søg f.eks. på 'lightning photography'

Jeg har såmænd googlet "lightning" i billed sektionen, og efterfølgende
gennemset flere hundrede billeder. (2.510.000 hit ialt)

Fra : Brian Lund

Dato : 04-10-07 07:09

> Jeg har såmænd googlet "lightning" i billed sektionen, og efterfølgende
> gennemset flere hundrede billeder. (2.510.000 hit ialt)

Ja men nu tænkte jeg ikke på billedsøgning! ;)

Ham her har taget mange:
http://stormguy.com/component/option,com_gallery2/Itemid,72/?g2_itemId=400
Bla denne:
http://stormguy.com/component/option,com_gallery2/Itemid,72/?g2_itemId=827

Her er en masse andet:
http://members.core.com/~tizod/lightning/links.html

Google!

Brian

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-10-07 14:50

> Ja men nu tænkte jeg ikke på billedsøgning! ;)

> [...]
Nååå sååån
2. link er slet ikke tosset.

Fra : Jeroen

Dato : 03-10-07 19:42

Hej Andersen

Bare sendt mig dine billeder pr. email, så vil jeg se om jeg tager
udfordringen.

Jeroen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-10-07 21:24

Andersen [3650] wrote:
> [...]
> på at tage udfordringen op og selv konstruere et
> billede, skal jeg nok levere nogle billeder man kan

http://www.google.dk/search?hl=da&q=lightning+high+voltage+transmission&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
link no 2 giver mange links, også med billeder

Bo //

Fra : Jeroen

Dato : 04-10-07 16:35

Hej Andersen

Så har jeg lavet noget jeg håber du, og måske andre i gruppen, kan lide at
kigge på ;) Vi ser.

Der er 2 udgaver, den første skulle ligne noget realistisk:
www.nydesign.dk/lightning_realistic.jpg

Den anden udgave har fået tilføjet lidt (scifi)film-agtig lys.. nu var jeg
jo i gang med en spændende scene alligevel :)
www.nydesign.dk/lightning_scifi.jpg

Til sidst bare et oversigt med de 3 originale billeder, brugt til at lave de
2 ovennævnte.
www.nydesign.dk/thumbs.jpg

Vh
Jeroen

ps. jeg har lavet formatet til 800 x 600 så den kan bruges som
baggrundsbillede.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-10-07 01:34

"Jeroen" <THXcontactme@jeroen.dk(remove THX)> skrev i en meddelelse
> Hej Andersen
>
> Så har jeg lavet noget jeg håber du, og måske andre i gruppen, kan lide at
> kigge på ;) Vi ser.

Det må jeg sige Jeroen, det er sq FLOT arbejde.
Helt klart over mine forventninger/forhåbninger.
Det kan du godt få lov til en anden gang
Der står en kold klar næste gang du kommer forbi Ølstykke.