Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan laver jeg produktfotografering af ~
Fra : Kenneth

Dato : 01-10-07 15:49

Hej med jer.
En venlig bekent har ringet og bedt mig om at lave produktfoto af tasker og
punge (mange så vidt jeg forstår)
Jeg tænkte at det gør man i en hvid box. (Papkasse hvor noget af siden er
skåret væk, beklædt med hvidt stof indeni)

Kan det lade sig gøre sådan - og hvordan skal man sætte sine flaslamper ?
Andre gode råd og ideér ?

Hjælp mig med at hjælpe en igangsætter uden penge

Takker på forhånd
Kenneth

Fra : rosenauer.dk

Dato : 01-10-07 18:17

> Hjælp mig med at hjælpe en igangsætter uden penge

http://www.ourmedia.org/node/253481
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=281524

etc... søg på google og du vil finde :)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Peter T.

Dato : 02-10-07 12:06

Kenneth udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hjælp mig med at hjælpe en igangsætter uden penge

Her er der lidt inspiration, hvis du tør kaste dig ud i noget gør-det-selv:

<http://www.pbase.com/wlhuber/light_box_light_tent>

--
Disse steder skal ikke-rygere helst undgå.

http://web.ekstrabladet.dk/nationen/lk/rygning/index.html

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-10-07 12:11

Peter T. wrote:

> Her er der lidt inspiration, hvis du tør kaste dig ud i noget gør-det-selv:
>
><http://www.pbase.com/wlhuber/light_box_light_tent>

Undrer mig lidt over at han har lavenergipærer med som mulig lyskilde.
Det er jo reelt lysstofrør der afgiver monokromatisk lys, den slags lys
er det meget svært at undgå farvestik i.

--
Don't waste space

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-10-07 00:07

Kenneth wrote:
> [...]
> flaslamper ? Andre gode råd og ideér ?
>
> Hjælp mig med at hjælpe en igangsætter uden penge

Det kommer jo an på, hvad du har!

Prøv at kigge på www.strobist.com for gode ideer til lowcost løsninger.
Ellers må du lige komme med lidt flere oplysninger, om hvad du har, og hvad
du vil ofre på sagen.

så skal jeg da gerne forsøge at styre dig i den rigtige retning.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Hellum

Dato : 05-10-07 10:47

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i en meddelelse
> [...]
> Andre gode råd og ideér ?
>
> Hjælp mig med at hjælpe en igangsætter uden penge

Fik du det løst? Ellers kan jeg sende et par billeder af mit setup. Jeg har
brugt ca. 10 min på at lave kassen som Martin foreslår på
http://photography-on-the.net:80/forum/showthread.php?t=281524

Virker kanon.

Bo

Fra : Kenneth

Dato : 06-10-07 19:15

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Fik du det løst? Ellers kan jeg sende et par billeder af mit setup. Jeg
> har brugt ca. 10 min på at lave kassen som Martin foreslår på
> [...]
Hej igen, nej jeg fik det ikke helt løst
kassen er egentlignoget for lille da jeg skal fotografere lige fra nøjlering
(her er kassen fin) til halvstore tasker, hvor jeg ikke rigtigt kan se
kassen virke.
Jeg satte etpar fotolamper op på siderne af et bord, hvorpå jag lavede
papirslisken (op samme måde som i kassen) og monterede softbox på lamperne.
Nogle af mmine test blev nogenlunde fornuftige, men små skindende objekter
reflekterede helt vildt.
Så jeg har desværre ikke rigtigt kunne løse opgaven endnu
Jeg er vist ikke så pokkers praktisk anlagt ..

//Kenneth

Fra : Bo Hellum

Dato : 07-10-07 20:00

"Kenneth" <kisbye-taichichuan@mail.dk[FJERN CHUAN]> skrev i meddelelsen

> [...]
> reflekterede helt vildt.
> Så jeg har desværre ikke rigtigt kunne løse opgaven endnu
> Jeg er vist ikke så pokkers praktisk anlagt ..

Nu har jeg kun prøvet at tage billeder af sjækler, spændebånd, shampoflasker
o.s.v. og det gav et rigtig godt resultat. Men kan godt se at en stor taske
kan blive et problem i den kasse. Jeg skal selv til at tage billeder af
større ting i næste uge, og vil muligvis prøve at samle 2 kasser til en. Du
hører lige hvis det lykkedes.

Hygge

Bo

Fra : Bo Bjerre

Dato : 07-10-07 20:32

Bo Hellum wrote:

> [...]
> tage billeder af større ting i næste uge, og vil muligvis prøve at samle
> 2 kasser til en. Du hører lige hvis det lykkedes.

Prøv med en større kasse. Evt skaf en pallecomtainer i krydsfiner, og
ombyg den ...

Jeg havde engang en kasse på ca 1m3, som havde indeholdt et stinkskab
til laboratoriet. Da børnene var små brugte de den som legehus. Senere
brugte jeg den til foto, og for nogle år siden røg den ud...

Bo //