Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
er Canon 17-55 F2.8 IS noget vaerd?
Fra : Allan Rasmussen

Dato : 21-09-07 05:54

Er der nogle af jer der har anskaffet Jer en Canon 17-55 F2.8 IS og er den
givet fald pengene vaerd?

Mvh
Allan

Fra : HCS [4000]

Dato : 21-09-07 07:14

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle af jer der har anskaffet Jer en Canon 17-55 F2.8 IS og er den
> givet fald pengene vaerd?
>
> Mvh
> Allan

Særdeles skarpttegnende objektiv, som helt sikkert er pengene værd.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 21-09-07 07:40

> Særdeles skarpttegnende objektiv, som helt sikkert er pengene værd.

Hvordan er bygge kvaliteten?

Jeg har pt. en 28-135 IS - Den er jeg godt tilfreds med, er det samme
kvalitet - eller kommer den taettere paa at vaere en L objektiv?

Jeg husker da den kom frem var det den alle raabte hoejt om - men siden har
jeg hverken hoert eller set den nogle steder. Hvad tager folk i stedet?
17-40 F4L ?

Er der ellers andre i det omraade og prisleje man burde kigge efter?

Mvh
Allan

Fra : rt

Dato : 21-09-07 08:42

> [...]
> stedet? 17-40 F4L ?
>
> Er der ellers andre i det omraade og prisleje man burde kigge efter?

Der er nok større chance for svar i dk.fritid.foto.indkoeb.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 22-09-07 00:56

> Der er nok større chance for svar i dk.fritid.foto.indkoeb.

Ja jeg ved det godt. Jeg proevede at undgaa at stille spoergsmaalet for
meget "indkoebsagtig".
Jeg spoerger typisk aldrig om den her slags spoergsmaal og
dk.fritid.foto.indkoeb er ikke paa min news server (news.shaw.ca) ...

Det skal ikke ske igen.
Tak til jer andre for god vejledning og links etc.

Mvh
Allan

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-09-07 13:26

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg spoerger typisk aldrig om den her slags spoergsmaal og
> dk.fritid.foto.indkoeb er ikke paa min news server (news.shaw.ca) ...

Så brug f.eks. news.sunsite.dk som er gratis.

> Det skal ikke ske igen.
> Tak til jer andre for god vejledning og links etc.

Det er rent faktisk et godt og formodentlig velment råd rt gav dig.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Michaelbs

Dato : 21-09-07 09:38

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> stedet? 17-40 F4L ?
>
> Er der ellers andre i det omraade og prisleje man burde kigge efter?

Jeg kender flere, der har købt det og som er chokerede over hvor fremragende
det er. Og det er folk, der er vant til L objektiver.

mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-09-07 11:08

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogle af jer der har anskaffet Jer en Canon 17-55 F2.8 IS og er den
> givet fald pengene vaerd?

Prøv at sammenligne her
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?FLI=0&API=0&FLIComp=0&APIComp=0&Lens=251&Camera=396&LensComp=398
med 17-85mm IS. På Canon 400D, 20D, 30D og nu 40D, så er midterste AF punkt
high precision krydssensor ved f/2.8 (eller bedre). Det betyder at udover
god skarphed på objektivet, så er AF dobbelt så præcist i AF ift. lysstyrker
der er dårligere end f/2.8.
Ingen tvivl om at det er et meget godt objektiv
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-S-17-55mm-f-2.8-IS-USM-Lens-Review.aspx
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=303&sort=7&cat=27&page=3
http://www.wlcastleman.com/equip/reviews/17-85compare/index.htm
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_1755_28/index.htm

Det er selvfølgelig overflødigt at bemærke at det er EF-S og derfor ikke kan
bruges på full frame.
Mvh,
Hans

Fra : Stig Holmberg

Dato : 21-09-07 11:29

"Allan Rasmussen" <jawaSLETmig350@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogle af jer der har anskaffet Jer en Canon 17-55 F2.8 IS og er den
> [...]
Jeg har haft den, men returnerede af 2 grunde:

Den er ikke god i modlys, der kommer nemt flare.

CA(lilla kanter) er udtalt, op til 3pixels i, typisk rundt om hvide
objekter, dette gælder også for motiver fotograferet i skygge.

Du bør i alt fald være opmærksom på dette, du kan jo være heldig og få et
bedre eksemplar.

Mvh. Stig

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 22-09-07 00:54

> [...]
> objekter, dette gælder også for motiver fotograferet i skygge.
>
> Du bør i alt fald være opmærksom på dette, du kan jo være heldig og få et

Saa naar jeg nu staar i butikken og afproever den - Hvordan tester jeg saa
den. Tager et billede af noget hvidt... og zoomer saa saa meget ind jeg kan
paa min skaerm og ser om jeg kan finde nogle lilla kanter?

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 21-09-07 16:16

Allan Rasmussen skrev i Message-ID: <S7IIi.208913$fJ5.43975@pd7urf1no>:

> Er der nogle af jer der har anskaffet Jer en Canon 17-55 F2.8 IS og er den
> givet fald pengene vaerd?

Om en er pengene værd kan kun du afgøre.

Jeg har en og optisk er der intet at klage over, men det er skuffende så
ringe byggekvalitet man får for 7000 (er deromkring). Et Sigma til 2000
virker bedre bygget.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-07 20:57

Kigger med i denne tråd.
Overvejer kraftigt at udskifte 17-40L med 17-55.
Er nervøs for vignetering.
Er nervøs for manglende støvtæthed.
Synes desuden EFs er et stort minus.
Disse overvejelser er vigtige fordi jeg skal vælge mellem 1D mark II brugt
eller et nyt 40D.
Kommer fra 350D og 400D.

Mvh.
Anja