Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Læsning af sd kort
Fra : Niels Andersen

Dato : 16-09-07 07:43

Hej

Familien har lige anskaffet sig et fint lille lommekamera Panasonic Lumix
TZ3.
Jeg har problemer når jeg skal overføre billeder via min kortlæser. Jeg har
købt 2 Sandisk Extreme3 2 gb. kort. (399 hos bingo og 299 hos
Computer-City
Min kortlæser vil ikke tage imod filerne, lysdioden der indikerer overførsel
bliver bare ved med at blinke, jeg har prøvet at overføre billederne til min
Vosonic billedbank, den genkender godt nok sd kortene, men kan ikke overføre
billederne til harddisken.
Der er ingen problemer når jeg bruger et lille 16gb Canon sd kort, læser og
billedbank har heller ikke noget imod at jeg propper mine Extreme 3 CF kort
fra mit Dslr i.
Jeg kan sagtens overføre billeder fra 2gb kortene direkte fra kameraet til
PCen. Kortene er naturligvis formateret i kameraet. Bingo foreslog at jeg
formaterede dem i PCen, men det er lidt svært når den ikke kan genkende
kortene
Håber nogen har en løsning på problemet.

Mvh

Niels Andersen

Fra : Western

Dato : 16-09-07 10:20

"Niels Andersen" <nielsoglene@andersen.mail.dk> skrev

> [...]
> genkende kortene
> Håber nogen har en løsning på problemet.

Jeg kan ikke fortælle dig hvad din kortlæser fejler, men jeg har oplevet
tilsvarende: Min tidligere kortlæser (en Sandisk) kunne fint håndtere
CF-kort op til 512 MB, men da jeg proppede et 2 GB kort i nægtede den at
fungere. Og hvad værre var, den ødelagde også alle filerne på kortet.
Formattering havde ingen indflydelse på problemet, uanset om det var i
kamere eller PC.

Efter køb af en anden kortlæser (en Sandberg) har jeg ingen problemer
med nogen af kortene.

--

Leif Westen

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-09-07 10:45

> [...]
> kamere eller PC.
>
> Efter køb af en anden kortlæser (en Sandberg) har jeg ingen problemer med

Hej Leif

Det ville være dejligt om det bare var kortlæseren der er defekt, men så
burde den vel ikke nappe CF kort på 2 gb. uden problemer. Jeg syntes også
det er lidt underligt at min billedbank ikke skulle være istand til at læse
SD kortene.

Mvh

Niels