Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kvalitet af digi-foto's ved svag belysning
Fra : Armand

Dato : 15-09-07 21:29

Husets første digi-cam, er et simpelt 5Mp Samsung fra et varehus og det
rækker egentlig til vores behov - Ikke mindst er jeg overrasket over
detaljerigheden i sådant et 5Mp-billede; men med faldende lys kommer det til
kort og med ganske rød/orange billeder til følge
Jeg er ikke blind for at pris og kvalitet følges ad omkring slige detaljer,
men som almindelig dansker ér det i den sidste ende prisen der bliver
afgørende for et givent køb; men er nævnte problem så almindeligt kendt at
der er en simpel detalje man skal være opmærksom på under udvælgelse af
husets næste eletroniske foto-apparatur, eller er dét problem måske ligefrem
en saga blot, her små to år senere??

Tillægsspørgsmål: Hvorledes ligger det med bevægelige objekter (race) for
dagens digi-cam's? Er dér også specifikke detaljer man skal holde focusere
på?

--
Armand.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-09-07 22:22

Armand wrote:
> [...]
> detaljerigheden i sådant et 5Mp-billede; men med faldende lys kommer det til
> kort og med ganske rød/orange billeder til følge

Det faldende lys kan være indendørs lys ?
-og det har en anden farve. Der er noget, der hedder hvidballance, som
omhandler den farve lyskilden har. Den kan man "skrue på" i de fleste
kameraer. Derfor: lad ikke latid automatikken diktere, hvad der er "rigtigt"

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-09-07 22:49

Armand skrev:

> Tillægsspørgsmål: Hvorledes ligger det med bevægelige objekter (race) for
> dagens digi-cam's? Er dér også specifikke detaljer man skal holde focusere
> på?

Det er muligt at dagens bedste p&s med øvelse kan benyttes til race, men
skal det virke godt og bredt, kommer du ikke uden om dslr + ekstra optik

New Images: http://olelarsen.eu/71/index.html

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 16-09-07 06:20

Armand wrote:
> Tillægsspørgsmål: Hvorledes ligger det med bevægelige objekter
> (race) for dagens digi-cam's? Er dér også specifikke detaljer man
> skal holde focusere på?

Ja. Det står beskrevet i den aktuelle tråd "Hvilket kamera til billeder
med hurtig bevægelse" i dk.fritid.foto.indkoeb.
--
JPEGCrops 0.7.5 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Armand

Dato : 16-09-07 21:48

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Det står beskrevet i den aktuelle tråd "Hvilket kamera til billeder
> med hurtig bevægelse" i dk.fritid.foto.indkoeb.

Fedest!
Og det er egentlig også i .indkoeb at jeg skulle have rettet forespørgsel
fra starten af, så tak for jeres tålmodighed!

--
Armand.