Engelsk digt - smukt og sørgeligt
Fra : Siri

Dato : 10-10-07 16:06

Hej
Waaay back when - for over et år siden, da Gia erobrede mit hjem og mit
hjerte - og jeg jagtede rundt på nettet efter info om, hvordan man
behandler netop en kat efter fortjeneste (om muligt... ) - faldt jeg
over et engelsk digt af en vistnok ret berømt digter (?) om det at få en
kat, især, når man har mistet en kat og en anden kommer vandrende.
Det var ret stærkt - jeg får tårer i øjnene, og kan kun huske linien
'Let me in', det var vist slutningen.
Vræle, vræle - jeg leder kun efter det for at sende det til en kattekær
dame, der lige har mistet en tilløber, der næsten til det sidste holdt
på sit frie liv, selvom den fik pasning og 'kyller' serveret ad libitum.
Til sidst søgte den dog tryghed og pleje hos 'madmor', som fortjener at
få det smukke digt om taknemmeligheden hos en kat, som finder et hjem -
og så må man en dag sige farvel...
Dog kan der komme en ny kat - som man lukker ind
Hvem har digtet, eller link til det?
Med venlig hilsen
Siri "smørhjerte & pivedyr"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-07 17:53

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Det var ret stærkt - jeg får tårer i øjnene, og kan kun huske
> linien 'Let me in', det var vist slutningen.

Hej Siri.

Jeg holder meget af "That cat" af Ben King. Digtet står midt i dette
link. Du kan jo prøve at se, om det evt. skulle være det du søger.

http://www.sniksnak.com/poems2.html

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 10-10-07 19:04

Fundet!

Do You Know Me?
Why do you look at me in that forlorn way?
Are you cold and hungry in this winter's day?
Why do you gaze with tears in your clear green eyes,
They are so translucent under the matching skies.

You look so familiar, like someone I know,
But sadly, last year, he had to go.
He burrowed deep into my heart,
Made me cry when we had to part.

He invaded my home, when he had no right,
Yet I had to give in to those eyes so bright.
They were like yours, a pearly green,
With the deepest aura that I've seen.

He did things wrong but I didn't mind,
The will to throw him out, I couldn't find,
He wasn't perfect, and I liked him for that,
And I tried to correct him as we sat.

But he was so stubborn, so determined and willed,
I dearly missed his encouragement when he was killed.
Are you his spirit, here to haunt me again?
And die once more and cause me pain?

Well, if him you cannot be,
Why do you look as if you know me?
And the night we met, he too, was ragged and thin,
Miserable and abused near the garbage bin.

If you think I would adopt and care for you,
And then rear you up faithful and true,
Then only to lose another life once again,
You're right, so don't just stand there, come on in!

Author Unknown

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-07 19:52

> Fundet!

Jamen det var da godt. Jeg har set det digt før, og det er virkelig
smukt. Det trækker tårer, det er da helt sikkert.